SAAB 900i 2,1 16V hajosi
SAAB 900i 2,1 16V hajosi
Tässä kävi nyt sitten silleen että toi kaara otti ja hajosi.
Mä en kyllä tiedä onko tää nyt ihan viisasta kirjotaa tänne taas uutta viestiä vao olisko olu parempi tolla haulla koettaa.
Niin tämä vikä ilmeni kun ne itse ajanut sillä. Autosta oli kuulemma puhit poissa ja liikkeellelähtö hivenen etanamaista. Tämän huomasin itsekin.
Ja lisäksi Check Engine -valo palaa koko ajan. Auto ei aluksi oikeen meinannut käydä tyhjäkäytiä vaan kaasutteli koko ajan itsekseen 500-200 rpm välillä. Samaten kun kaasua painaa niin pätkäsee vähän ja sitten vastaa kaasuun.
Mikäpä siis mahtaa olla vikana?
Autosta irroitettiin lisäilmaventtiili, koska se on oikutellut aiemminkin. Putsattiin ja öljyttiin -> ei vaikutusta. Samaten ilmamassamittarin (vai oliko se ilmamäärämittari) kuumalanka vaikuttaa ehjältä.
Koetettii ottaa lämpöanturin johdot irti. Tämän jälkeen kävi vaivalloisesti ja kun koetti vähänkin painaa kaasua nin meinasi heti sammua.
Taitaapi olla seokset aikas laihalla.
Mä en kyllä tiedä onko tää nyt ihan viisasta kirjotaa tänne taas uutta viestiä vao olisko olu parempi tolla haulla koettaa.
Niin tämä vikä ilmeni kun ne itse ajanut sillä. Autosta oli kuulemma puhit poissa ja liikkeellelähtö hivenen etanamaista. Tämän huomasin itsekin.
Ja lisäksi Check Engine -valo palaa koko ajan. Auto ei aluksi oikeen meinannut käydä tyhjäkäytiä vaan kaasutteli koko ajan itsekseen 500-200 rpm välillä. Samaten kun kaasua painaa niin pätkäsee vähän ja sitten vastaa kaasuun.
Mikäpä siis mahtaa olla vikana?
Autosta irroitettiin lisäilmaventtiili, koska se on oikutellut aiemminkin. Putsattiin ja öljyttiin -> ei vaikutusta. Samaten ilmamassamittarin (vai oliko se ilmamäärämittari) kuumalanka vaikuttaa ehjältä.
Koetettii ottaa lämpöanturin johdot irti. Tämän jälkeen kävi vaivalloisesti ja kun koetti vähänkin painaa kaasua nin meinasi heti sammua.
Taitaapi olla seokset aikas laihalla.
SAAB
koetas
sain tossa yhdeltä asentajalta sellaisen ohjeen tohon (tiiä häntä auttaako)
irroita akku 10 min ajaksi niin sen pitäis "nollata "chek valo systeemi
mut muista katsoa ensin et kaikki alipaine letkut ja muut liittimet on kiinni
silla nekin vaikuttaa siihin valoon
irroita akku 10 min ajaksi niin sen pitäis "nollata "chek valo systeemi
mut muista katsoa ensin et kaikki alipaine letkut ja muut liittimet on kiinni
silla nekin vaikuttaa siihin valoon
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
koitettu on
Joo sitäkin on jo tänään ehditty kokeilla.
Valo sammui vähäksi aikaa ja sitten syttyi taas.
Auto ei kuitenkaan toimi kunnolla että jotain vikaa siellä on. Antureista saatiin sopivia arvoja, tosin lämpöanturia ei huomattu mitata kylmänä.
Edelleen vähän sihisee. Ja koodien mukaan käy laihalla.
Voiko se lisäilmaventtiili vuotaa?
Valo sammui vähäksi aikaa ja sitten syttyi taas.
Auto ei kuitenkaan toimi kunnolla että jotain vikaa siellä on. Antureista saatiin sopivia arvoja, tosin lämpöanturia ei huomattu mitata kylmänä.
Edelleen vähän sihisee. Ja koodien mukaan käy laihalla.
Voiko se lisäilmaventtiili vuotaa?
SAAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Imuvuoto, lambda-anturi sökö tai ilmamäärämittari sökö. Tämä siis valistunut(?) arvaus. Toisaalta tuo onneton tyhjäkäynti kyllä viittais ettei sulla pelaa tyhjäkäyntimoottori tai ohjauspoksi. Sensijaan jonkunmoista sihinää se tuntuu sitkeesti pitävän, kahta konetta kuunnellu molemmat piti jonkinmoista sihinää käydessään ja imuvuotoa etsin pitkään. -Turhaan. Päästöarvot toisessa on ihan ok kunhan on ihan putkenpäätä myöten punanen(männät horot) ja toisessakin seosarvo oli ok mutta oli niin horo ettei toivoakaan saada leimaa vaikka miten kuumaks ajo
. Päästömittaus jos saat tehtyä jossaki tutun kautta yms ni auttas paljon, ihan että missä se lambda-arvo seilaa...

Patarauta on påp.
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
löysin tään vanhan viestiketjun ja mullakin tuossa 900 16V-93 sama juttu ja samat oireet (aj. 170 000) olin jo tunnin oikeen saab-huollossakin jossa ihmettelivat enkä saanut selkoa sen enempää laihalla kuulemma käy ja uutta lambra-anturia kokeilttin: ei vaikutusta
-letkut kaikki ok
- ilmamassa-mittari ok.
-epäilevät boksia
tosi kiva eikä maksakkaan paljoa...sellanen 2 kk palkan verran!! nyt sitten etsimään jostain käytettyä....
-sanoivat
-huollossa että tyypillistä näille -93 malleille..ihanaa taidan ajaa hiekkakuopalle ja polttaa koko paskan helpommalla pääsis onnekx on toi corolla joka toimii moitteettomasti.
omista kokemuksistani ( 17vuotta) sitä mieltä että saab sopii harrasteautoksi niin paljon kalliita vikoja on ollut ainakin mun 7 saabissani, mut näissä on sitä jotain still..
-letkut kaikki ok
- ilmamassa-mittari ok.
-epäilevät boksia


-sanoivat

omista kokemuksistani ( 17vuotta) sitä mieltä että saab sopii harrasteautoksi niin paljon kalliita vikoja on ollut ainakin mun 7 saabissani, mut näissä on sitä jotain still..
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Kuulin että tämä kaveri on ainakin mitsuihin korjannut ECU:ja, hinta ollut kohtuullinen uuteen verratessaGouldenwind kirjoitti:löysin tään vanhan viestiketjun ja mullakin tuossa 900 16V-93 sama juttu ja samat oireet (aj. 170 000) olin jo tunnin oikeen saab-huollossakin jossa ihmettelivat enkä saanut selkoa sen enempää laihalla kuulemma käy ja uutta lambra-anturia kokeilttin: ei vaikutusta
-letkut kaikki ok
- ilmamassa-mittari ok.
-epäilevät boksia![]()
tosi kiva eikä maksakkaan paljoa...sellanen 2 kk palkan verran!! nyt sitten etsimään jostain käytettyä....
-sanoivat-huollossa että tyypillistä näille -93 malleille..ihanaa taidan ajaa hiekkakuopalle ja polttaa koko paskan helpommalla pääsis onnekx on toi corolla joka toimii moitteettomasti.
omista kokemuksistani ( 17vuotta) sitä mieltä että saab sopii harrasteautoksi niin paljon kalliita vikoja on ollut ainakin mun 7 saabissani, mut näissä on sitä jotain still..
Tässä yhteystiedot
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
pensapummppu on hyvä vaihtoehto tai sen relessä/sähköissä jännite häviötä niin ei pumppu jaksa pyöriä kunnolla.
pitääkö pumppu mitään normaalista poikkeavaa ääntä?
oletkos lukenut vikakoodeja?
pitääkö pumppu mitään normaalista poikkeavaa ääntä?
oletkos lukenut vikakoodeja?
Viimeksi muokannut antti.hakamaa, Ti Syys 04, 2007 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI