Moton kannentiiviste

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kyllä uskaltaa laitta tuon tiivisteen.

se siihen tiivisteen kestoon vaikuttaa eniten missä kunnossa ja kuinka puhtaat tiiviste pinnat ovat.

kannattaa hio huolella kaikki lika ja hapettuma pois pinnoista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

antti.hakamaa kirjoitti:kyllä uskaltaa laitta tuon tiivisteen.

se siihen tiivisteen kestoon vaikuttaa eniten missä kunnossa ja kuinka puhtaat tiiviste pinnat ovat.

kannattaa hio huolella kaikki lika ja hapettuma pois pinnoista.

Pitääpä tilata...Samalla koko mylly pois ja öljyvuodot kuriin... :wink: :wink:
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

900 I 16 Kat kirjoitti:
antti.hakamaa kirjoitti:kyllä uskaltaa laitta tuon tiivisteen.

se siihen tiivisteen kestoon vaikuttaa eniten missä kunnossa ja kuinka puhtaat tiiviste pinnat ovat.

kannattaa hio huolella kaikki lika ja hapettuma pois pinnoista.

Pitääpä tilata...Samalla koko mylly pois ja öljyvuodot kuriin... :wink: :wink:
Eilen soitin motoon ja tänään tiivisteet Jyväskylässä...Onpa nopeeta toimintaa ei voi muuta sanoa...

Glaseri oli kannentiivisteenä... :wink: :wink:
koikko
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Touko 20, 2007 22:09

Re: Moton kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja koikko »

900 I 16 Kat kirjoitti:Kuulemma klaser merkkinen...tekeekö sillä mitään ???
Itse ostin Motonetistä kansipahvin. Oli ELWIS merkkinen ... onks tästä tietoo.

PS.Pitääkö 900 Saabin kansipultit vaihtaa aina uusiin kun koneen avaa?
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ei niitä aina tarvitse, mutta kannattaane mitata. etteivät ole venähtäneet liikaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
koikko
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Touko 20, 2007 22:09

Viesti Kirjoittaja koikko »

antti.hakamaa kirjoitti:ei niitä aina tarvitse, mutta kannattaane mitata. etteivät ole venähtäneet liikaa.
Mikä on sitten kansipultin max. mitta ,jotta sen voi käyttää uudestaan??
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie oon sitä mieltä, että pultit voi verrata keskenään ja jos niissä on pituuseroja, eli joku pulteista on venähtänyt, niin sitten kaikki vaihtoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Irtopahvit on Motossa milloin minkäkin merkkiset, kun taas yläpään tiivistesarja, joka on ScanTechin pakkaama, sisältää yleensä Elringin pahvin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

porin motonetista en kertaakaan ainakaan ole saanut elringiä ja aina olen ostanut koko sarjan ja on ollut scantechin pahvi laatikossa, aina ollut tuo glasier.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

koikko kirjoitti:
antti.hakamaa kirjoitti:ei niitä aina tarvitse, mutta kannattaane mitata. etteivät ole venähtäneet liikaa.
Mikä on sitten kansipultin max. mitta ,jotta sen voi käyttää uudestaan??
itse kun tein kansirempan niin uusiin kannenpultitkin. Kun uusi pulttisarja ei ollut kun 30e ja eipähän tarvitse ainakaan jättää arpomisen varaan ettei mene niin pienestä remppa pieleen.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

BTW minkälainen ajettavuus/mukavuus on noilla madallussarjoilla? ..varmaan olet pumputkin vaihtanut toisiin?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin