Saab 900i sammuu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ihan outoa juttua...

läppäkotelo on se murikka johon kaasuvaijeri + ilmanputsari tulee kiinni on imusarjassa kiinni!

outoa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Polttoainepumpun ohjaus

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Gaasari kirjoitti:Taitaa olla mulla väärät kytkentäkaavat vaikka pitäisiolla oikeat??

Miten saa kierros anturin testattua pääseekö siihen käsiksi helposti?
Missä se läppäkotelo on en tajua? 2.1 16v vm93 josse on syytä putsata.
Ecu ilmoittaa, koska pyörimisanturi on rikki...Testaamiseen tarvitaan vähintään sähköinssi....


Irroitus: Laturin ja jarrutehostajan remmit irti...Kampiakselin pultti 27 mm isolla vääntiöllä auki.(tarvii jonku vehkeen,jolla lukitaan vauhtipyörä) on muuten lujassa...Kampiakselin hihnapyörät pois paikaltaan...ja lopuksi T-20:llä torxilla antura irti..Puhdistus ja takaisinlaitto...

Siinäpä eväät EZK-anturan irroittamiseen...
Gaasari
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 11:01
Paikkakunta: Varkaus

Kytkentäkaavio

Viesti Kirjoittaja Gaasari »

Onko tietoa pensapumpun johdotuksesta, sulakekotelosta löytyy rele jossa ylikytkennällä pitäisi pumpun pyöriä, mutta jokin rele pysäyttää pumpun, ilmeisesti apukuskin jalkatilassa, en ole löytänyt johdotuskuvia, vanhemmissa kuvissa ei ole kuin yksi ohjausrele? :roll:
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ei sen pyörimis nopeus anturin testaamiseen tarvitse insinööri olla.

sieltä tulee ihan normaali 2v jännite käyrä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

antti.hakamaa kirjoitti:ei sen pyörimis nopeus anturin testaamiseen tarvitse insinööri olla.

sieltä tulee ihan normaali 2v jännite käyrä.
Niimpä...Tuossa olisi linkki jos ei sitä vielä teillä ole...



http://townsendimports.com/Web/electric ... sensor.htm
Gaasari
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 11:01
Paikkakunta: Varkaus

pumpunrele

Viesti Kirjoittaja Gaasari »

Oli vanhat kuvat/ohjeet ja LUKIHÄIRIÖ luulin ignition system relettä injection system releeksi (102) kas kun en saanut mitään tuhottua ai,ai.
Suuri kiitos linkeitsä ne auttavat kovasti hahmottamaan systeemiä vaikkakin eng.kieli takkuaa hieman. :oops:
Jokisalo
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:23
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 900i sammuu

Viesti Kirjoittaja Jokisalo »

Minulla on kans 2,0 I 16V motti yhdessä autossa ja se on nyt ollut iänsyyden hallissa kun tuntuu ettei saa kuntoon ei sitten millään. Vikana on se että moottori lähtee käymään nätisti mutta sammuu sitten ja ei millään käymään. Vaikutusta ei ole kylmänä tai kuumalla koneella. Olisko mitään vinkkejä mitä voisi ruveta tarkastelemaan. Tuntuu oudolta kun se käy kummiskin hetken ihan nätisti. Olen koittanut etsiä ton ruiskun ohjausyksikköä mutta ei vaan tunnu käytettävänä löytyvän mistään.
Vastaa Viestiin