ihan outoa juttua...
läppäkotelo on se murikka johon kaasuvaijeri + ilmanputsari tulee kiinni on imusarjassa kiinni!
outoa
Saab 900i sammuu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Polttoainepumpun ohjaus
Ecu ilmoittaa, koska pyörimisanturi on rikki...Testaamiseen tarvitaan vähintään sähköinssi....Gaasari kirjoitti:Taitaa olla mulla väärät kytkentäkaavat vaikka pitäisiolla oikeat??
Miten saa kierros anturin testattua pääseekö siihen käsiksi helposti?
Missä se läppäkotelo on en tajua? 2.1 16v vm93 josse on syytä putsata.
Irroitus: Laturin ja jarrutehostajan remmit irti...Kampiakselin pultti 27 mm isolla vääntiöllä auki.(tarvii jonku vehkeen,jolla lukitaan vauhtipyörä) on muuten lujassa...Kampiakselin hihnapyörät pois paikaltaan...ja lopuksi T-20:llä torxilla antura irti..Puhdistus ja takaisinlaitto...
Siinäpä eväät EZK-anturan irroittamiseen...
Kytkentäkaavio
Onko tietoa pensapumpun johdotuksesta, sulakekotelosta löytyy rele jossa ylikytkennällä pitäisi pumpun pyöriä, mutta jokin rele pysäyttää pumpun, ilmeisesti apukuskin jalkatilassa, en ole löytänyt johdotuskuvia, vanhemmissa kuvissa ei ole kuin yksi ohjausrele? 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Niimpä...Tuossa olisi linkki jos ei sitä vielä teillä ole...antti.hakamaa kirjoitti:ei sen pyörimis nopeus anturin testaamiseen tarvitse insinööri olla.
sieltä tulee ihan normaali 2v jännite käyrä.
http://townsendimports.com/Web/electric ... sensor.htm
pumpunrele
Oli vanhat kuvat/ohjeet ja LUKIHÄIRIÖ luulin ignition system relettä injection system releeksi (102) kas kun en saanut mitään tuhottua ai,ai.
Suuri kiitos linkeitsä ne auttavat kovasti hahmottamaan systeemiä vaikkakin eng.kieli takkuaa hieman.
Suuri kiitos linkeitsä ne auttavat kovasti hahmottamaan systeemiä vaikkakin eng.kieli takkuaa hieman.

Re: Saab 900i sammuu
Minulla on kans 2,0 I 16V motti yhdessä autossa ja se on nyt ollut iänsyyden hallissa kun tuntuu ettei saa kuntoon ei sitten millään. Vikana on se että moottori lähtee käymään nätisti mutta sammuu sitten ja ei millään käymään. Vaikutusta ei ole kylmänä tai kuumalla koneella. Olisko mitään vinkkejä mitä voisi ruveta tarkastelemaan. Tuntuu oudolta kun se käy kummiskin hetken ihan nätisti. Olen koittanut etsiä ton ruiskun ohjausyksikköä mutta ei vaan tunnu käytettävänä löytyvän mistään.