ezk tai ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Gaasari
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 11:01
Paikkakunta: Varkaus

ezk tai ?

Viesti Kirjoittaja Gaasari »

Räpläsin tuota autoa kiireitten lomassa en ehkä kaikkein loogisimmassa järjestyksessä mutta uusia havaintoja oli:
-kylmänä käynnistyy heti ja kierrokset ok.(tai levänneenä vähint.1h)
-käy ja kukkuu normaalisti n.15min ja sammuu kuin seinään,0.1s sen jälkeen Ecu pudottaa 229-releen pois pelistä????????
Taitaaolla sytytyspuolen vika startatessa kierroslukumittari ei liikahdakkaan.
Tulppa ei kipinöi
täytyy tutkia se halanturi.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Veikkaisin sytytyksen pääteastetta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Gaasari
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 11:01
Paikkakunta: Varkaus

Hall-anturi

Viesti Kirjoittaja Gaasari »

Isoin epäilys oli senjälkeen kun kierroslukumittari ei reakoinut starttaukseen hall-anturi hihnapyöränalla,koska sieltä tämä tieto tulee sinnekkin,no sukulais mies ehdotti kylmäspreyn käyttöä ja tuumasta toimeen ekasuihkutus ei mitään toisellakerralla hieman pitempään ja het jysähti käyntiin,nyt sit odottelen motonetin osia n.37e kylällä yli60 olisi pitänyt outella muutama päevä. :D
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hall-anturi

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Gaasari kirjoitti:Isoin epäilys oli senjälkeen kun kierroslukumittari ei reakoinut starttaukseen hall-anturi hihnapyöränalla,koska sieltä tämä tieto tulee sinnekkin,no sukulais mies ehdotti kylmäspreyn käyttöä ja tuumasta toimeen ekasuihkutus ei mitään toisellakerralla hieman pitempään ja het jysähti käyntiin,nyt sit odottelen motonetin osia n.37e kylällä yli60 olisi pitänyt outella muutama päevä. :D
Olikos se kylmäsuihkutus hihnapyörällä olevaan anturaan ?? Jos näin on niin ei motosta löydy...merkkihuollossakin hinta vaatimattomat 300 eskoo...

Jos vika suihkutuspaikka on lokasuojassa olevassa sytytyksen pääteasteessa, moton vastaavat testattu, jotka toimii jos toimii..Orkkis bossilainen muistaakseni sadan euron paikkeilla....
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Hall-anturi

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

900 I 16 Kat kirjoitti:Olikos se kylmäsuihkutus hihnapyörällä olevaan anturaan ?? Jos näin on niin ei motosta löydy...merkkihuollossakin hinta vaatimattomat 300 eskoo...
http://www.eeuroparts.com/productdetail ... &code=5497

Tuolta vois löytyä, näky olevan sisäosaakin erikseen,tarvikkeena. :roll:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Gaasari
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 11:01
Paikkakunta: Varkaus

Hall-anturi

Viesti Kirjoittaja Gaasari »

Hihnapyörän sisällä.Moton luettelo kyllä väitti osan löytyvän?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hall-anturi

Viesti Kirjoittaja jus »

Gaasari kirjoitti:Hihnapyörän sisällä.Moton luettelo kyllä väitti osan löytyvän?
Motonetin luettelossa lukee näin:
900-16V 86-- Hall-anturi+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . 10-9057 39.50
Jotakin tämännäköistä siis:
http://www.thesaabsite.com/shop/catimages/7588296.jpg

Nuo osat menee virranjakajan sisään (vm 86 - enintään vm 89).

2,1i16 -93 autossa virranjakaja on tyhjä ja anturi on hihnapyörän luona.
Anturi on ulkonäöltään jotakin tähän suuntaan:
http://www.thesaabsite.com/shop/catimag ... sensor.jpg
http://www.thesaabsite.com/shop/catimages/7484546A.jpg
ja maksaa Saabsitessä $80 tarvikeosana ilman liittimiä. Em eEuropartsin hinta samalle osalle oli $99,50.

Minkähän takia Motonet ei ole ottanut tuota anturia valikoimaansa, kun se löytyy kuitenkin Scantechin listoilta - hinnastako se on kiinni?
http://www.scantechsweden.com/img/artiklar/10.4546.jpg

Täällä ketjussa vastaavanlaista pohdintaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 459#299459

Käytetty ehjä varaosa on ilmeisesti ainoa kohtuuhintainen vaihtoehto?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Gaasari
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 11:01
Paikkakunta: Varkaus

Anturi

Viesti Kirjoittaja Gaasari »

Kiitos oikaisusta,kyllä on ryöstöhinta keksitty osalle ei kaitse riidrelettä kummempi ole niitä saa 5e hintaan ja allekkin.Mutta jos jollakin löytyisi osa niin ilmoittele.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Anturi

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Gaasari kirjoitti:Kiitos oikaisusta,kyllä on ryöstöhinta keksitty osalle ei kaitse riidrelettä kummempi ole niitä saa 5e hintaan ja allekkin.Mutta jos jollakin löytyisi osa niin ilmoittele.
Jyväskylästä löytyy kaikkea ezk- palikkaa ja releitä...
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hall-anturi

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

jus kirjoitti:
Nuo osat menee virranjakajan sisään (vm 86 - enintään vm 89).

2,1i16 -93 autossa virranjakaja on tyhjä ja anturi on hihnapyörän luona.
Anturi on ulkonäöltään jotakin tähän suuntaan:
http://www.thesaabsite.com/shop/catimag ... sensor.jpg
http://www.thesaabsite.com/shop/catimages/7484546A.jpg
ja maksaa Saabsitessä $80 tarvikeosana ilman liittimiä. Em eEuropartsin hinta samalle osalle oli $99,50.
Mihinkäs 2.0i16 anturi on unohtunut ???
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ezk tai ?

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Gaasari kirjoitti:Räpläsin tuota autoa kiireitten lomassa en ehkä kaikkein loogisimmassa järjestyksessä mutta uusia havaintoja oli:
-kylmänä käynnistyy heti ja kierrokset ok.(tai levänneenä vähint.1h)
-käy ja kukkuu normaalisti n.15min ja sammuu kuin seinään,0.1s sen jälkeen Ecu pudottaa 229-releen pois pelistä????????
Taitaaolla sytytyspuolen vika startatessa kierroslukumittari ei liikahdakkaan.
Tulppa ei kipinöi
täytyy tutkia se halanturi.
Joko toimii ????????
Gaasari
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 11:01
Paikkakunta: Varkaus

Töimii!

Viesti Kirjoittaja Gaasari »

:lol: Rpm-anturi vika,Jyväskylästä käytetty anturi ja kyllä pelaa,Saab on kuin vaimo sitä välillä vihaa mutta ei siitä raski luopuakkaan.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Töimii!

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Gaasari kirjoitti::lol: Rpm-anturi vika,Jyväskylästä käytetty anturi ja kyllä pelaa,Saab on kuin vaimo sitä välillä vihaa mutta ei siitä raski luopuakkaan.
Mikä rpm-anturi ??

Jyväskylässä ei ole kuin laatu osia kaupan...joka näkyy hinnassa... :wink: :wink:
Vastaa Viestiin