Uus turbo -84 Aeroon ???
Uus turbo -84 Aeroon ???
350 tuhatta ajettu alkaa olemaan taipaleen loppupäässä ja on jo kerran laakeroitukin, eli uusi olis paikallaan kun eilen sai leimankin
Tosin illalla tuli jo savu putkesta, eli tais mennä pitkän seisonnan jälkeen kansipahvi (toivottavasti vaan) koska öljyt on tallella ja kirkkaat mutta vedet hävis.
Mutta mistä olette löytäneet uuden Garretin sopivimmin, en haluais laittaa muuta kun vastaavan mikä siellä on ?? Minkä hintaluokan sijotus nykyään on ?
Auto on ollu mulla 20 vuotta eikä nyt ihan vielä raaskis luopua, vaan ehkä yrittää saada parempaan kuntoon pikkuhiljaa.
Tosin illalla tuli jo savu putkesta, eli tais mennä pitkän seisonnan jälkeen kansipahvi (toivottavasti vaan) koska öljyt on tallella ja kirkkaat mutta vedet hävis.
Mutta mistä olette löytäneet uuden Garretin sopivimmin, en haluais laittaa muuta kun vastaavan mikä siellä on ?? Minkä hintaluokan sijotus nykyään on ?
Auto on ollu mulla 20 vuotta eikä nyt ihan vielä raaskis luopua, vaan ehkä yrittää saada parempaan kuntoon pikkuhiljaa.
9-3 Diesel
84 Aero
84 Aero
Diesel kirjoitti:Mutta mistä olette löytäneet uuden Garretin sopivimmin, en haluais laittaa muuta kun vastaavan mikä siellä on ?? Minkä hintaluokan sijotus nykyään on ?
Itse en ole hankkinut uutta turboa, mutta Speedpartsilla on valikoimissaan (900 APC, 82-87) GAR TB 0321 -turboa.
Hintaa sillä on 5 350 kruunua. Tämän lisäksi on malli GAR TB0339 (900 16 V 2,0, 83-86) saman hintaisena.
#2583
900 T8 Special -89 (KR)
900 T8 Special -89 (KR)
Noista kahdesta siis tuo jälkimmäinen Aeroon (ja mieluusti kaikkiin muihinkin).Turbonen kirjoitti:Diesel kirjoitti:Mutta mistä olette löytäneet uuden Garretin sopivimmin, en haluais laittaa muuta kun vastaavan mikä siellä on ?? Minkä hintaluokan sijotus nykyään on ?
Itse en ole hankkinut uutta turboa, mutta Speedpartsilla on valikoimissaan (900 APC, 82-87) GAR TB 0321 -turboa.
Hintaa sillä on 5 350 kruunua. Tämän lisäksi on malli GAR TB0339 (900 16 V 2,0, 83-86) saman hintaisena.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Kiitokset tiedoista!!!
Tarkennus vielä jos tiedätte, että onko toi jälkimmäinen alkuperäistä vastaava ettei tarvii tehdä muutoksia ??
Ja noi hinnat kuulostaa jopa inhimillisiltä uudesta puhaltimesta. Nyt täytyy nyppiä kansi pois ja toivoa että siellä olis vaan tiivistevaurio. Samalla menis toi puhaltimenvaihtokin, kun sieltä ainakin pakopuolelta on menny aika lailla jäähdytysvettä läpi.
Tarkennus vielä jos tiedätte, että onko toi jälkimmäinen alkuperäistä vastaava ettei tarvii tehdä muutoksia ??
Ja noi hinnat kuulostaa jopa inhimillisiltä uudesta puhaltimesta. Nyt täytyy nyppiä kansi pois ja toivoa että siellä olis vaan tiivistevaurio. Samalla menis toi puhaltimenvaihtokin, kun sieltä ainakin pakopuolelta on menny aika lailla jäähdytysvettä läpi.
9-3 Diesel
84 Aero
84 Aero
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06
No meän 84T16:a turbo on ajettu 470t , että ei niitä kilsoja niin pidä katella.. Jos se nätisti ahtaa ja pitää paineet, ni ei sitä välttämättä tartte vaihtaa.. Kannattanee saman tien vaihtaa joku isompi fööni sinne jos nyt rupeaa vaihtamaan.. Ei ne konnet muuta tartte ku kovaa ajoo:P
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Kuinka paljon joutuu muuttamaan kiinnikkeitä tai muita letkutuksia jos vaihtaa Mitsun tilalle ??
Kansi irrotettu ja kansipahvi 3 sylinteristä palanut. Kannessa pienet urat palanut vuotokohtaan, mutta koneistamo olis sitä mieltä että onnistuu täyttöhitsauksella ja plaanauksella eli toimiva kansi tulis vielä.
Syy taitaa löytyä siitä, että joko boksi tai se venttiili joka ohjaa hukkaporttia, ei laskenu ahtopaineita vaikka kone on nakuttanut. Eli varsinainen vika on vielä etsittävä kannen korjauksen jälkeen.
Kansi irrotettu ja kansipahvi 3 sylinteristä palanut. Kannessa pienet urat palanut vuotokohtaan, mutta koneistamo olis sitä mieltä että onnistuu täyttöhitsauksella ja plaanauksella eli toimiva kansi tulis vielä.
Syy taitaa löytyä siitä, että joko boksi tai se venttiili joka ohjaa hukkaporttia, ei laskenu ahtopaineita vaikka kone on nakuttanut. Eli varsinainen vika on vielä etsittävä kannen korjauksen jälkeen.
9-3 Diesel
84 Aero
84 Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Eikös alavesiletkun saa vaikka motonetistä jossa on siis se pieni lähtö eli turbon paluuta varten.saabracing kirjoitti:ei mitsussa muuta eroa ole kiinnityksessä, kun että on vesijäähytteinen, jos haluat sen käyttöön sen jäähytyksen, niin joudut vesiletkuille ryöstämään lähdöt.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Uus turbo -84 Aeroon ???
Pasi Puumalainen kauppasi täällä foorumilla tehdasuusia turboja 400-450 eurolla. Itse ostin häneltä juuri tuollaisen M84 T16 (Aeron) uuden orggisahtimen. Jos kiinnostaa, kysy Pasilta vieläkö niitä on jäljellä: 0400 408214.
Eski
Eski
Re: Uus turbo -84 Aeroon ???
Jos auto on hieno ja vakio niin suosittelen vakioahtimen kiinnitystä,esim tulevaa museokatsastusta ajatellen.Sain sellaisen kuvan että auto on hieno ja hyvinpidetty?
Jos taasen haluaa käyttömukavuutta mutta ei sen kummemmin aio virittää niin mitsu on ajettavuutensa takia erinomainen vaihtoehto.Mulla oli kerran eräs t-8 johon vaihdoin mitsun ja kyllä oli alaväännöltään kuin eri planeetalta verratuna garrettiin.Noissa t-8 vaikutus on varmaan rankempi koska puristussuhde on alhaisempi kuin t-16.
Jos taasen haluaa käyttömukavuutta mutta ei sen kummemmin aio virittää niin mitsu on ajettavuutensa takia erinomainen vaihtoehto.Mulla oli kerran eräs t-8 johon vaihdoin mitsun ja kyllä oli alaväännöltään kuin eri planeetalta verratuna garrettiin.Noissa t-8 vaikutus on varmaan rankempi koska puristussuhde on alhaisempi kuin t-16.
Re: Uus turbo -84 Aeroon ???
Kiitoksia Eskille, soitin kaverille ja hän lupas katsoa vieläkö löytyy.
Auto on suht siisti ja olen ostanut sen -87 toisena omistajana, eli jotenkin enemmän sinne orkkissuuntaan olis pyrkimys.
Pari vuotta sitten tehty isompi peltisavotta jossa pyöränkotelot ja etulokkarit vaihdettu, mutta noi tyypilliset ongelmat ovet ja takaluukku on vaiheessa.
Kansi tuli koneistamosta korjattuna ja venttiilivarren kumitkin on vaihdettu, eli pitäis olla siltäkin osin kunnossa.
Auto on suht siisti ja olen ostanut sen -87 toisena omistajana, eli jotenkin enemmän sinne orkkissuuntaan olis pyrkimys.
Pari vuotta sitten tehty isompi peltisavotta jossa pyöränkotelot ja etulokkarit vaihdettu, mutta noi tyypilliset ongelmat ovet ja takaluukku on vaiheessa.
Kansi tuli koneistamosta korjattuna ja venttiilivarren kumitkin on vaihdettu, eli pitäis olla siltäkin osin kunnossa.
9-3 Diesel
84 Aero
84 Aero