Koneen sarjanumero..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Koneen sarjanumero..

Viesti Kirjoittaja 2495 »

B202.2.L12M
02730

Tommonen numerosarja löytyi kannesta.. kertoisko joku ton numerosarjan perusteella tietoja tosta?
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Koneen sarjanumero..

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

B202 tarkoittaa B moottoria, 2litran tilavuudela ja kahdella nokka-akselilla.

[mutu]MUTUA!!!: L12M.. en muusta tiiä mutta L tarkoitta ainakin VIN numeroissa Turboa, siis täyspaine turboa 175hv/160hv riippuen onko katti. [/mutu]
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: Koneen sarjanumero..

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Eikö tosta selvii vuosimalli?
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Koneen sarjanumero..

Viesti Kirjoittaja Svc »

Onkos tuo numerosarja nyt kannessa vai lohkossa?
Lohkosta voisi selvitäkin, kannesta valupäivä löytyy kai sellaisena ympyränä.

8v H-moottoreiden numero on kahdella rivillä lohkon yläreunassa ja menee näin:
Esim.
B20CMSW01C
000001

B=bensiinimoottori
20=iskutilavuus (dl)
C=yksikaasutin (T=tuplakaasutin, I=ruisku, S=turbo)
M=vaihteistosovitus/manuaali (A=automaatti)
SW=päästötaso / Ruotsi (UC=USA, EU= Eurooppa)
01= varustemalli ???
C=vuosimalli (B=81, C=82 jne)
000001=sarjanumero

Vuosimallikoodina M olisi -91 ja tuo L voisi tarkoittaa 16v turboa

EDIT: B20x moottoreita ei kaasutinmoottoreina ole koskaan ollutkaan.
EDIT2: Miksi muuten 16v kannessa on paikka mekaaniselle bensapumpulle? 8O
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Koneen sarjanumero..

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Svc kirjoitti: EDIT: B20x moottoreita ei kaasutinmoottoreina ole koskaan ollutkaan.
EDIT2: Miksi muuten 16v kannessa on paikka mekaaniselle bensapumpulle? 8O
eikös se kaasari ole B201 vai mikä sitten?
tuota toista olen itsekkin miettinyt...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Koneen sarjanumero..

Viesti Kirjoittaja Svc »

mikkoimp kirjoitti:
Svc kirjoitti: EDIT: B20x moottoreita ei kaasutinmoottoreina ole koskaan ollutkaan.
EDIT2: Miksi muuten 16v kannessa on paikka mekaaniselle bensapumpulle? 8O
eikös se kaasari ole B201 vai mikä sitten?
tuota toista olen itsekkin miettinyt...
Ääh. Niin tietysti. Tarkoitin siis 16v B20x moottoreita.
B201 on siis 8v H-moottori, jota on yhdellä ja kahdella kaasarilla
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Koneen sarjanumero..

Viesti Kirjoittaja Svc »

Ihan tarpeeksi lähellä...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Koneen sarjanumero..

Viesti Kirjoittaja dimebak »

B20 on B-moottori (vesipumppu lohkossa, peltinen venttiilikoppa jne.). B201 on H-moottori yhdellä nokka-akselilla (kaasarit, ruiskut ja turbot).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin