lämpömittarista ja vk kanteen menevistä letkuista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
suopitar
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 1735
Liittynyt: To Syys 27, 2007 14:16
Paikkakunta: Kouvola

lämpömittarista ja vk kanteen menevistä letkuista

Viesti Kirjoittaja suopitar »

900 kaasari mallinen -87 saabbi ja ajaessani lämpömittari vaan lysähti alas ja ei enää nouse.Onko vika mittaristossa vai anturissa vai maadoituksessa?Ja se tärkein, onko mittaristo yhteydessä lehtan toimintaa, ett vaikkei mittari toimi, voiko ajaa?Mietin vaan, jos niillä yhteys, niin lehtahan ei rupea sitten pyörimään, jos mittari ei anna sille kehoitusta.

Ja toinen se vk kanteen menevät letkut.Koska nyt nimittäin ko palasin kotiin ja avasin konepellin, niin letkut tai siis se tulppa siihen oli irti.Että mitä merkitystä sillä on koneen toimintaan?
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: lämpömittarista ja vk kanteen menevistä letkuista

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Lämpömittarilla ja flektillä on kummallakin omat anturinsa (lämpömittarin anturi on termostaatin kotelossa, flektin anturi jaahdyttimen vasemmassa päädyssä) eikä muutakaan yhteyttä niiden välillä ole. Voit siis sen puolesta ajaa huoletta, kyllä flekti tekee työnsä.

Lämpömittarin anturilta lähtevä johto voi olla irronnut tai poikki. Tai sitten anturi rikki.

Venttiilikopan kannen letkuja jos on irti, moottori huohottaa ulkoilmaan ja myöskin vetää imusarjaan ylimääräistä ilmaa. Ei hyvä. Letkujen on oltava kunnolla kiinni ja ehjiä. Jo pelkkä halkeama letkussa riittää aiheuttamaan käyntiongelmia.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
suopitar
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 1735
Liittynyt: To Syys 27, 2007 14:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: lämpömittarista ja vk kanteen menevistä letkuista

Viesti Kirjoittaja suopitar »

Lämpömittari toimii taas eli ei muuta ko sinne maadotusjohtojen kimppuun.Niistähän nuo monesti ovat olleet tuollaiset hetkelliset toimimattomuudet.

Siel on koko holkki rikki, mut onneks uusia saa ja ei maksa paljoa suoppi liikkessäkään.Ja onneksi ei se siitä irronnu osa ole siellä vk kannen sisällä, ett uusi holkki vaan kehiin, niin taas pelaa.Letkut onkin ehjät.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Vastaa Viestiin