900:sen peräkärrypainot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

900:sen peräkärrypainot

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kiinnostaisi tietää minkälaisia perävaunuja muilla 900:lla saa vetää. Onko moottorilla tai korimallilla vaikutusta?

Omassa 900:ssa (5-ovinen, 8-venttiilinen ja vuosimalli -90) saa jarrutonta vetää 500kg ja jarrullista 1500kg, kun taas naapurin 16-tappisella (5-ovinen ja vuosimalli 89) saa vetää 620kg jarrutonta ja 1320kg jarrullisena. Oma Saabbi on varustettu Saabin alkuperäisellä koukulla.

Mistä tälläiset erot johtuvat, peräkoukun tyypistä vai malliversioista :?:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

vetopainot?

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Juuri samaa minäkin ihmettelin kunnes konttorilla otin asian puheeksi. Ilmoittivat että joskus ottavat tiedot valmistajalta ja toisinaan vetävät hatusta tyyliin jarrutonta 750 kiloa ja jarrullista auton oma paino. Minulla oli -86 900i:ssa 550/1500 ja -92 i16 GLE:ssa 750/1320.

teevee P:n Vee
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Mun vanhassa 3d 900i -88:ssa 500/1150. Kaverin 5d -90 i16 750/1200. Eli vaihtelua on todella paljon.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Onkohan kellään 8-venttiilisessä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Onkohan kellään 8-venttiilisessä ja 5 ovisessa 750 jarrutonta pianoa, vai onko tehdas jotenkin rajoittanut tuota painoa?

Ihmetyttää vain nuo 16 ja 8 tappisten painojen heitot, koska koriltaan autot ovat samoja. Ainoa ero on kallistuksenvakain 16 tappisessa.

Mahtaisikohan sitä onnistua muuttamaan jarruttoman paino isommaksi, jos löytää samanlaisen Saabin missä painot ovat isommat? Veikkaampa että Suomen kaltaisessa maassa tuo onnistuu melkein heittämällä :roll: . Peräkoukun tyypit kun vielä täsmäisivät :?:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mulla 900i -88 5D
jarruton 500
jarrullinen 1500

samat painot on rekisteriotteessa ja ohjekirjassa. Ohjekirja ei eritellyt korimallia. Autoon asennettu Saabin oma koukku.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin