Satkun ratti 99:iin?
Satkun ratti 99:iin?
Eikös satkun ratti käykään 99:iin? Ruuvasin iltahämärissä tuosta -85 satkusta ratin pois ja kokeilin siirtoa varten laittaa väliaikaisesti -84 tupliksen rattia tilalle.
Eipäs mennytkään. Ihankuin tupliksen ratissa akselin reikä olisi pienempi.
Kyselenpä näin etukäteen ennenkuin lähten tuota tupliksen rattia irrottelemaan.
Eipäs mennytkään. Ihankuin tupliksen ratissa akselin reikä olisi pienempi.
Kyselenpä näin etukäteen ennenkuin lähten tuota tupliksen rattia irrottelemaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: Satkun ratti 99:iin?
90 ratti ainakin kävi ->900
Re: Satkun ratti 99:iin?
mulla ainakin on vm-80 tupliksessa satkun ratti kiinni, vilkun palautuksessa saattaa olla eroa mutta muuten kyllä kävi kiinni hyvin.
Re: Satkun ratti 99:iin?
Mulla on ysiysissä turbotonnarin ratti. Muistaakseni siitä joutui sahaamaan vilkun palautuksen pois ja ottamaan toisen töötin liun veke sekä lisäämään yhden johdon ratin sisään, jotta töötti toimisi. Ratti on ilmeisesti aavistuksen liian paksu, koska se puristaa rattiakselin ympärillä olevia muoveja ja vilkku ei tästä johtuen aina pysy päällä.
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Re: Satkun ratti 99:iin?
OK.
Pitänee kokeilla, josko tuon turbosatkun ratin saisi istutettua tuohon tuplikseen.
Jospa se olikin vain voiman vähyyttä, ettei se ratti sopinut siihen satkuun.
Pitänee kokeilla, josko tuon turbosatkun ratin saisi istutettua tuohon tuplikseen.
Jospa se olikin vain voiman vähyyttä, ettei se ratti sopinut siihen satkuun.

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Satkun ratti 99:iin?
99:ssä palautus akselilla ja 900:ssa ratissa. Eli se muovipala ratin pohjamuovista pois niin toimii 99:ssä, kun ei ota äänimerkin peltiin kiinni.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Vilkun palautuksessa on eroa, mutten toimii.
p.s. Tonnarinkin ratti menee 99:iin em. menetelmällä.
p.p.s. Tarvike-ratti on helpoin laittaa, kun yleensä niissä palautin on sokkatapilla tehty.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Satkun ratti 99:iin?
Tulenpa lokiksi utelemaan josko käsitin oikein, että 99:n tarvikekeskiö meneepi satkuun paikoillensa mutta vilkunpalautus vain ei toimi? Kysehän on siis omasta autosta.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Satkun ratti 99:iin?
Muistaakseni 99:n Luisi -tarvikekeskiössä oli ihan irrotettava putkisokka kuskin puolelta katsottuna kello yhdeksässä hoitamassa vilkun palautusta.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Satkun ratti 99:iin?
vahvistandimebak kirjoitti: Eli se muovipala ratin pohjamuovista pois niin toimii 99:ssä, kun ei ota äänimerkin peltiin kiinni.
tämäkin on todistettu, ja sekin, että töötti jää pimeäksi ilman madspark-nimimerkin kertomaa lisätoimenpidettä. vähemmällä työllä pääsee kun käyttää satkun rattia.dimebak kirjoitti: p.s. Tonnarinkin ratti menee 99:iin em. menetelmällä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Satkun ratti 99:iin?
Itseasiassa, kun tutkailin tuota 99:n originaalirattia, niin siitäkin on se satkuun tarkoitettu vilkunpalautusläpyskä vuolaistu pois jäljistä päätellen ihan puukolla tms.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Satkun ratti 99:iin?
Mulla oli kans tonnarin kolmipuolainen ratti (sama kuin vanhemmissa turbo-satkuissa, ulkoisesti). Toisen tyytin laahaimen juurikin jouduin poistamaan lisäämään samalla lailla yhden kaapelin pätkän ratin sisään. Ja oliko peräti niin, että tyytin laahaimen/muovipohjan otin 99:n ratista.MadSpark kirjoitti:Mulla on ysiysissä turbotonnarin ratti. Muistaakseni siitä joutui sahaamaan vilkun palautuksen pois ja ottamaan toisen töötin liun veke sekä lisäämään yhden johdon ratin sisään, jotta töötti toimisi. Ratti on ilmeisesti aavistuksen liian paksu, koska se puristaa rattiakselin ympärillä olevia muoveja ja vilkku ei tästä johtuen aina pysy päällä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Satkun ratti 99:iin?
Minä voisin myydä edullisesti 99tbo ratin, jos kiinnostaa. YV:llä tavoittaa.
900C -86