Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
Onkos jollaki jotaki vinkkejä tuon tiivistee väkertämisee omin päin?vähän jännittää noitte reikie tekemine..nyt moniviikkoiseksi venyneestä projektista porsi tosiaan imusarjan tiiviste,se sellainen musta,suorastaan hellyttävän ohut lipares,tietenkin kello viiden jälkeen...ja muutamassa paikassa käytyäni sitten erään huoltamoketjun edustajan korjaamosta löytyi tuota tiivistepaperia sopiva suikares.Ei se isä väärässä ollut kun kehui että sinne ensin kysymään olis vaan pitäny soittaa sille aiemmin,niin olis tienny tuonkin eikä kiertäny tuhatta paikkaa turhaan.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
Itellä tuosta joskus olleesta GLE:stä hajosi imusarjan tiiviste kesken ajon lähellä määränpätä ja alkoi puskea huolella jäähdytinnesteitä ulos, tiiviste oli katkennut ja pullahtanut ulos ylöpuolelta imusarjaa, ei kovin pitkältä matkalta, mutta nesteet tuli kyllä vauhdikkasti ulos. Ei viikonloppuna mistään uutta saanut ja ei alkuperäinen tiiviste kovin vakuuttavan näköinen ollut alunperinkään, tilalle käypäistä tiiviste'liimaa' pakista (jotain harmaata Loctitea), ei kovin sitkeää tavaraa, että saa sarjan irti, jos joskus tarve olisi. Tiivistepinnat oli hyvät ja siistit, eikun liimaa sopivasti tarpeellisiin paikkoihin ja sarja paikalleen ja nestetäydennys koneeseen. Hyvä tuli minun mielestä ilman mitään ohutta tiivistettä välissä.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
Noku ite mietin kans samaa ratkaisua.mutta kammottaa jos sitteen meneekin nesteet imukanavaan,kun jostakin on jääny massavaipa liian ohueltaaseks tai jopa laittamatta kokonaan koko tökötti
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
Totta, tosin sama riski se on kyllä paperitiivisteelläkin. Harvoinpa nuo imusarjat onneksi kieroontuu, että alkaisi jostain falskata sisäpuolelta. Ei se tiivistekään kummoinen paksuudeltaan ole kuitenkaan. Ja kyllä sitä tiivistepintaa on sen verran että siinä liima pitää, sopiva palko vaan joka paikkaan niin hyvä siitä tulee.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
Oukkidou,tuo nyt on jo niin hyvässä vaiheessa tuo tiivisteen leikkaamine,että taidan nyt sen sinne pukata paikalleen kuitenkin
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
Tiivisteen leikkaaminen? Kuulapäävasarallahan se koputellaan oikeaan muotoon.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
Jos imusarja ja moottori on autossa, ei taida olla paljon tilaa vasaran heilutteluun?dimebak kirjoitti:Tiivisteen leikkaaminen? Kuulapäävasarallahan se koputellaan oikeaan muotoon.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
ilta alkaa olla niin pitkällä että termit alkaa mennä sekasi.....
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
Kuulapäällä on helpoo naputella sopivat holet varovasti, se kyllä toimii perinteisesti, kuka on väittänyt että imusarja on moottorissa kiinni, ei kukaan, koska se on irti. Katso malli ja anna mennä, jos meni leikkaus vituiks, laita liimaa, tulee parempi kuin hyvä.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
Noo,tiiviste on paikallaa,pärköö se vähä vettä sieltä välistä,mutta ei liikaa.suurempi mures on kuitenki pannioliittime vuoto.mutta niitä saa uusia,eikä oo kallis osa.Autolla pääs kuitenki jo ajaaekaa kertaa monee viikkoo,siihen olen tosi tyytyväinen!paitsi että tyhjäs akun,vikavalo palaa,eli ilmeisesti laturi on entinen....?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
Meikäläinen on laittanut serkkupojan kanssa noi imusarjat pelkällätiivisteliimalla jo ainakin kuusi kertaa eri h-koneisiin. Yksikään ei ole vuotanut kannen ja imusarjan välistä. Tiivistepinnat on aina putsattu huolella ja ennen liiman laittoa vielä käsitelty rasvanpoistoaineella, ettei jää edes näpinjälkiä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Imusarjan tiiviste itte väkertäen..
Kappas, tuli tuossa viikonloppuna veisteltyä itse imusatsin tiiviste tiivistepahvista. Kohtuu helposti tuli valmista saksia, mattopuukkoa ja porakonetta käyttäen. Kivasti tuollaiseen paksumpaan paperiin saa puuterällä hyvät reijät.
Varmuudeksi heitin vielä ohuen hunnun rtv:tä väliin.
Varmuudeksi heitin vielä ohuen hunnun rtv:tä väliin.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814