900i tekniikan sopivuus?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
900i tekniikan sopivuus?
Meneekö koko moottori-vaihteistopaketti heittämällä paikalleen kaasarisatkun vermeiden tilalle. Kone on tavallinen 8V. paketti
Ruisku olisi -85/86 mallisesta ja tulisi -88 malliin. Entäs vetarit? Olikos se -88 alkaen myös vetonivel erilainen, mutta käykö alkuosa?.
Mitä kannattaa maksaa 215.000 ajetusta raadosta, joka käy ja kukkuu. Ohjaustehostin on Ok ja kone lähti nätisti pyörimään ja kävi tasaisesti. Kori on mätä, katto ei roiku, mutta sisustus muuten likainen.
Jos homma onnistuisi, ko. luovuttajasta saisi hyviä osia pojan pappamobiiliin.
Muutos ei taida vaatia muutoskatsastustakaan.
Ruisku olisi -85/86 mallisesta ja tulisi -88 malliin. Entäs vetarit? Olikos se -88 alkaen myös vetonivel erilainen, mutta käykö alkuosa?.
Mitä kannattaa maksaa 215.000 ajetusta raadosta, joka käy ja kukkuu. Ohjaustehostin on Ok ja kone lähti nätisti pyörimään ja kävi tasaisesti. Kori on mätä, katto ei roiku, mutta sisustus muuten likainen.
Jos homma onnistuisi, ko. luovuttajasta saisi hyviä osia pojan pappamobiiliin.
Muutos ei taida vaatia muutoskatsastustakaan.
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, Ti Loka 02, 2007 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: 900i tekniikan sopivuus?
Menee heittämällä, mutta tankki pitää vaihtaa. Vetarin kupit vaihtuivat vissiin juuri tuossa '85-86 tienoilla isommiksi, joku voi varmaan tarkentaa?
Pari-kolmesataa kai tuommoisesta voisi maksaa jos vaihteisto ja moottori ovat OK?
Pari-kolmesataa kai tuommoisesta voisi maksaa jos vaihteisto ja moottori ovat OK?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: 900i tekniikan sopivuus?
No meneekö uudemmat vetarin kupit tuohon vanhempaan lootaan, jos ottaa entisestä?
Tankki tietty hilppeineen tulee luovuttajasta, kun sekin on sedan.
Tankki tietty hilppeineen tulee luovuttajasta, kun sekin on sedan.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: 900i tekniikan sopivuus?
Kupit voi vaihtaa kyllä. Niiden kuppien vaihdon kanssa pitää vaan muistaa se, että perävälys on säädetty niillä aika tarkasti shimmilevyjen avulla. Mutta jos avaa vaihteiston peräluukun ja mittakello löytyy niin korjaamokirjassa (löytyy pdf:nä multa ainakin) on ohjeet välyksen säätöön.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 900i tekniikan sopivuus?
Muutos on helppo kuin mikä, jos bensalinjaston paineakku ei lähde ehjänä irti, niin ei sekään haittaa (ikävässä paikassa suolan syövytettävänä). Toimii kyllä ilmankinVesa Pohjalainen kirjoitti:Meneekö koko moottori-vaihteistopaketti heittämällä paikalleen kaasarisatkun vermeiden tilalle. Kone on tavallinen 8V. paketti
Ruisku olisi -85/86 mallisesta ja tulisi -88 malliin.
Jos pirssi on käyttöönotettu ennen 1.7. 1987, niin ei joudu. Eli tässä tapauksessa auton ollessa -88 mallinen valitettavasti pykälien mukaan pitää muutoskatsastaa.Vesa Pohjalainen kirjoitti: Muutos ei taida vaatia muutoskatsastustakaan.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 60#p269660
Tästäkin huolimatta vasta ruiskutekniikkaan ex-kaasarivehkeessä siirtyneenä voin kyllä suositella lämpimästi.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: 900i tekniikan sopivuus?
No vielä sen verran:
Jos käyttää -86:n alkuperäisiä vetareita, niin meneekö niiden päähän uudenmman navan vetonivelet?
Jos käyttää -86:n alkuperäisiä vetareita, niin meneekö niiden päähän uudenmman navan vetonivelet?
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 900i tekniikan sopivuus?
Menee kyllä Mikäli #vetari# tarkoittaa vetoakseliaVesa Pohjalainen kirjoitti:No vielä sen verran:
Jos käyttää -86:n alkuperäisiä vetareita, niin meneekö niiden päähän uudenmman navan vetonivelet?
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: 900i tekniikan sopivuus?
Mie oon vaihdellu niitä sisempiä vetarin maljoja lootasta toiseen silleen, että otetaan se laippa lootan kyljestä. Pitää varoa, ettei siinä akselin sisällä oleva jousi+tappi putoa vaihteiston sisään. Shimmilevyt toki pannaan syrjään odottamaan. Lukkorengas veks ja naputellaan hakataan se malja irti laakerista. Sit vaan toinen tilalle ja yleensä oon uusinut stefan+sen kuulalaakerin samalla. sit vaan jousi+ se tappi vetariin takaisin. Shimmilevyt takaisin laippaan, varovasti laitetaan malja laippoineen paikalleen ja varotaan tiputtamasta sitä tappia lootan sisään. Sama juttu kuskinpuolellakin, mutta pitää muistaa nykäistä se nopeusmittarin ratas pois ennen, kuin rupeaa enemmän riehumaan sen maljan+laipan kanssa.
Maljathan on helppo tunnistaa niistä kylkipinnan makkaroista. Vanhassa mallissa kolme makkaraa ja uudessa kaksi.
Maljathan on helppo tunnistaa niistä kylkipinnan makkaroista. Vanhassa mallissa kolme makkaraa ja uudessa kaksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900i tekniikan sopivuus?
Vois tommosesta maksaa jopa satasen, jos ei halvemmalla saa ja tekniikka on vimpan päälle timmi.Vesa Pohjalainen kirjoitti:
Mitä kannattaa maksaa 215.000 ajetusta raadosta, joka käy ja kukkuu. Ohjaustehostin on Ok ja kone lähti nätisti pyörimään ja kävi tasaisesti. Kori on mätä, katto ei roiku, mutta sisustus muuten likainen.
Jos homma onnistuisi, ko. luovuttajasta saisi hyviä osia pojan pappamobiiliin.
Muutos ei taida vaatia muutoskatsastustakaan.
Kyl tommosesta varmaan saa jotain varaosiakin jopa.
No, kyl koneen+lootan vaihto vaatii muutoskatsastuksen, mutta paljonhan näitä vaihdoksia tehdään tekemättä muutoskatsastusta juurikin siitä syystä, että pitää melkoinen guru olla sen katsastusmiehen, joka huomaa vuosikatsastuksessa, ettei auto ole tullut tehtaan linjalta juuri tuolla moottorilla+vaihteistolla...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900i tekniikan sopivuus?
Täällä olisi -88:n 5v kone+laatikko irtaallaan tallissa. On kunnossa. Irrotin vuosi sitten turbotekniikan alta pois. Myös ruiskun tankki löytyy. Eikä ole kalliita
Ostajalle nostan koneen ketjutaljalla kärryyn ja tarjoan pullakahvit ja vaikka ruoankin, jos kauempaa tulee hakemaan
Ostajalle nostan koneen ketjutaljalla kärryyn ja tarjoan pullakahvit ja vaikka ruoankin, jos kauempaa tulee hakemaan
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: 900i tekniikan sopivuus?
Mertmi kirjoitti:Mie oon vaihdellu niitä sisempiä vetarin maljoja lootasta toiseen silleen, että otetaan se laippa lootan kyljestä. Pitää varoa, ettei siinä akselin sisällä oleva jousi+tappi putoa vaihteiston sisään. Shimmilevyt toki pannaan syrjään odottamaan. Lukkorengas veks ja naputellaan hakataan se malja irti laakerista. Sit vaan toinen tilalle ja yleensä oon uusinut stefan+sen kuulalaakerin samalla. sit vaan jousi+ se tappi vetariin takaisin. Shimmilevyt takaisin laippaan, varovasti laitetaan malja laippoineen paikalleen ja varotaan tiputtamasta sitä tappia lootan sisään. Sama juttu kuskinpuolellakin, mutta pitää muistaa nykäistä se nopeusmittarin ratas pois ennen, kuin rupeaa enemmän riehumaan sen maljan+laipan kanssa.
Maljathan on helppo tunnistaa niistä kylkipinnan makkaroista. Vanhassa mallissa kolme makkaraa ja uudessa kaksi.
Mistä tuommosen laakerin ja stefan saa? Saabin sisemmän vetonivelen osat ovat melkein joka puljussa tuntemattomia..
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Re: 900i tekniikan sopivuus?
Laakeriliikkeestä vaan kyselemään seuraavia tuotteita:
laakeri: 6006/C3
stefa: 35-47-8/7A
Viimeksi taisin saada kestovoidellun laakerin, mutta samapa tuo on, onko se avoin vai kestovoideltu.
laakeri: 6006/C3
stefa: 35-47-8/7A
Viimeksi taisin saada kestovoidellun laakerin, mutta samapa tuo on, onko se avoin vai kestovoideltu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01