Rasittavaa!
Rasittavaa!
Meikän 3d vm-84 Saabissa kävi hörhöjä ja ne pölli sieltä stereot. Taitavia olivat kun ovissa ei ollut mitään murron jälkiä. Kiitoksia siitä. Ainoat jäljet löytyivät auton sisäpuolella olevasta muovinupista jolla oven saa auki ja lukkoon.
Tutkin paikkoja ja löysin tiirikan jolla Saabbiin oli menty. Esittelin sen poliiseillekin ja kehuivat että ei taida saada tuollaisia Saab-varaosaliikkeestä. Sain pitää tiirikan vara-avaimena.
Ajattelin kuitenkin varmistaa että toistakertaa eivät hörhöt mene sisälle (ainakaan samasta kohtaa) ja kiersin ne lukon mustat muovinupit irti ja laitoin hanskalokeroon talteen.
Tuli myös mieleen että kuinkahan vakuutusyhtiö korvaa tuollaisen vanhan 3d Saabin jos se menee lunastuskuntoon? Kysyin asiaa vakuutusyhtiöstä ja kehuivat että käyvän arvon mukaan (Saabissa osakasko). Joo ja käypä arvo vm -84 Saabille on vakuutustarkastajan mukaan tod.näk. n.150e.
Kuinkahan vakuutusyhtiö suhtautuu asiaan jos heitä pyytää etsimään vastaavilla varusteilla (nahkap. s.luukku, s.ikkunat,175hv, ym) olevan auton lunastetun tilalle? Järkevämpää ehkä on kuitenkin ostaa autoon sellainen rattilukko, kuin se että alkaa nahistelemaan isoa vakuutusyhtiötä vastaan auton käyvästä arvosta.
Kiitoksia jos jaksoit lukea tänne asti juttuni. Oli pakko kirjoittaa kun ottaa niin paljon päähän nuo hörhöt.
Tutkin paikkoja ja löysin tiirikan jolla Saabbiin oli menty. Esittelin sen poliiseillekin ja kehuivat että ei taida saada tuollaisia Saab-varaosaliikkeestä. Sain pitää tiirikan vara-avaimena.
Ajattelin kuitenkin varmistaa että toistakertaa eivät hörhöt mene sisälle (ainakaan samasta kohtaa) ja kiersin ne lukon mustat muovinupit irti ja laitoin hanskalokeroon talteen.
Tuli myös mieleen että kuinkahan vakuutusyhtiö korvaa tuollaisen vanhan 3d Saabin jos se menee lunastuskuntoon? Kysyin asiaa vakuutusyhtiöstä ja kehuivat että käyvän arvon mukaan (Saabissa osakasko). Joo ja käypä arvo vm -84 Saabille on vakuutustarkastajan mukaan tod.näk. n.150e.
Kuinkahan vakuutusyhtiö suhtautuu asiaan jos heitä pyytää etsimään vastaavilla varusteilla (nahkap. s.luukku, s.ikkunat,175hv, ym) olevan auton lunastetun tilalle? Järkevämpää ehkä on kuitenkin ostaa autoon sellainen rattilukko, kuin se että alkaa nahistelemaan isoa vakuutusyhtiötä vastaan auton käyvästä arvosta.
Kiitoksia jos jaksoit lukea tänne asti juttuni. Oli pakko kirjoittaa kun ottaa niin paljon päähän nuo hörhöt.
Mike Hunt
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
No mulla käytiin kaksi kertaa edellisessä ysisatkussa ja nykyisessä on yritetty käydä, tai ainiakin lukkoa roplattu.
Tuo ovenavausnuppien poisto olisi ehkä asiaa.
Onko kellään muita keksintöjä, paitsi rattilukko, joka ei viime kokemuksen jälkeen tunnu vaikuttavan koeajohaluja poistavasti. Tuskin ne mun vanhaa alpine-kasettisoitinta haluaa...
cd-soitinta ei voi yksinkertaisesti ostaa, koska täälläpäin se (taas kokemuksen mukaan) viedään.
Paskamaista tämä nykyään - miksi ne minun vanhasta saabista ovat niin kiinnostuneita.
Tuo ovenavausnuppien poisto olisi ehkä asiaa.
Onko kellään muita keksintöjä, paitsi rattilukko, joka ei viime kokemuksen jälkeen tunnu vaikuttavan koeajohaluja poistavasti. Tuskin ne mun vanhaa alpine-kasettisoitinta haluaa...
cd-soitinta ei voi yksinkertaisesti ostaa, koska täälläpäin se (taas kokemuksen mukaan) viedään.
Paskamaista tämä nykyään - miksi ne minun vanhasta saabista ovat niin kiinnostuneita.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Otan osaa. Itsekkin olen neljästi joutunut saabbivarkaan kohteeksi.
Sterkat lähteny kolmesti ja pelkkä auto kerran (vit******nen lumisadepäivä) Tämä 7 vuoden aikana.
No murronjäljet oli itselläkin samaa luokkaa, että kuskin oven nupissa nyrhäymää. Taitaa olla joku varkaiden kikka kolmonen. Taidan aavistaa miten ovi avataan, mutta en aio sitä tässä kertoa. Jos joku vaikka ei sitä tietäisi, niin ei sitten sitä tietoa täältä saa.
Sterkat lähteny kolmesti ja pelkkä auto kerran (vit******nen lumisadepäivä) Tämä 7 vuoden aikana.
No murronjäljet oli itselläkin samaa luokkaa, että kuskin oven nupissa nyrhäymää. Taitaa olla joku varkaiden kikka kolmonen. Taidan aavistaa miten ovi avataan, mutta en aio sitä tässä kertoa. Jos joku vaikka ei sitä tietäisi, niin ei sitten sitä tietoa täältä saa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Vai karkoittaako sittenkään... (lainattu luvaton käyttöönotto-osastolta)
Mitenköhän toimisi tuollaiset pyörälukot, jotka ovat hyvin muistissa 80-luvun Amsterdaminreissun jälkeen, kun kajaakki jätettiin epähuomiossa sillalle parkkiin?2 ovinen hopea 99 GL varastettu 29 - 30. 5 yöllä Helsingissä.
Oli häly , Enforcer.
Auto siistikuntoinen peltivanteilla
Meikäläinen on murtautunut omaan saabiin jälkiä jättämättä käyttämällä työvälineinä Letherman-veistä, nahka rukkasta ja A4 paperiarkkia. (Jätin hölmö avaimet sisään, ja piti saada ne avaimet mukaan. Jos joku ei usko, niin voin demota tuon tempun milloin vaan.)
Eräs kaverini poisti ovista kokonaan nupeille menevät tangot ja ovista lukkopesät. Ovien avaus tapahtuu kauko-ohjattavalla keskuslukolla. Tuo on ehkä ainoita keinoja, jolla voi estää auton avaaminen jälkiä jättämättä. Ne rattitangot on lähinnä naurettavia. Niinkuin sanottu lukot on rehellisiä varten. Miksi rikkoa rattitanko, kun voi rikkoa ratin?
Eräs kaverini poisti ovista kokonaan nupeille menevät tangot ja ovista lukkopesät. Ovien avaus tapahtuu kauko-ohjattavalla keskuslukolla. Tuo on ehkä ainoita keinoja, jolla voi estää auton avaaminen jälkiä jättämättä. Ne rattitangot on lähinnä naurettavia. Niinkuin sanottu lukot on rehellisiä varten. Miksi rikkoa rattitanko, kun voi rikkoa ratin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tänään sitten autolle mennessäni huomasin, että siellä oli käyty...
Autovahvistin ja muutama CD-levy lähtenyt voron mukaan
Ei sentään auto mennyt, yritystä kuiteski oli.
Virtalukko paskana, kuskinpuoleinen lukko paskana, kiva kiva
Saas nähä menikö pakkilukkokin rikki, kun hinauskeijo rämäytti
vaihteen vapaalle
Soitin ei sentään lähtenyt, eikä kaiuttimet...
Nyt vaan paperisotaa käymään.
Autovahvistin ja muutama CD-levy lähtenyt voron mukaan
Ei sentään auto mennyt, yritystä kuiteski oli.
Virtalukko paskana, kuskinpuoleinen lukko paskana, kiva kiva
Saas nähä menikö pakkilukkokin rikki, kun hinauskeijo rämäytti
vaihteen vapaalle
Soitin ei sentään lähtenyt, eikä kaiuttimet...
Nyt vaan paperisotaa käymään.
Mulla oli sen verran amatöörivarkaat liikkeellä että pistivät sisävalon ja taustapeilin paskaksi! Taisivat mennä paniikkiin kun sisävalossa olikin viive ja eipä osunut valojen katkasija kätösiin... Normaalit viat kuten: virtalukko, kuskin oven lukko yms. löytyi tietysti! Ja eikun pojat uudestakaupungista ->hämeenlinnaan ja auto 3viikkoa reissussa mutta löytyi
Toisella kerralla auton pelasti rattilukko!
Toisella kerralla auton pelasti rattilukko!
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Mulla on autossa Defa Patriot -hälytin + rattilukko. Rattilukon rooli lienee tässä tapauksessa kyseenalainen, sillä jokuhan voi luulla, että auton ikkunoissa olevat tarrat ja kojelaudan päällä vilkkuva ledi ovat vain hämäystä. Lisäksi ketuttaisi aika isosti jos joku roisto menisi sahaamaan upean alkuperäisen nahkaruorin rikki. Toisaalta, kaikki turvalaitteisto on tietysti varkaalle haitaksi.
Mulla on myös sama ongelma kuin topicin kirjoittajalla, eli en taatusti sais vakuutuksesta vastaavan tasoista autoa pöllityn tilalle.
Mulla on myös sama ongelma kuin topicin kirjoittajalla, eli en taatusti sais vakuutuksesta vastaavan tasoista autoa pöllityn tilalle.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Vanhojen Saabien lukot ei taida olla edes kunnon hidaste varkaalle. Mm. kaverin satkuun pääsee kätevästi Escortin avaimilla, toisen Saabin avaimista puhumattakaan!
Rattilukosta sen verran, että mun omassa on tuplakoukut päissä. Eli koukku tulee ratissa molemminpuolin puolaa, jolloin sahaaminenkin vaikeutuu, kun joutuu tekemään sen kahdesti. Luulisi sen jo vähän hidastavan varasta. Pikkasen toi sahaaminen kyllä pelottaa, kun sain vasta hankittua alkuperäisen nahkaversion. Varmaan itku tulee jos joku nyt menee ratin sahaamaan rikki
Rattilukosta sen verran, että mun omassa on tuplakoukut päissä. Eli koukku tulee ratissa molemminpuolin puolaa, jolloin sahaaminenkin vaikeutuu, kun joutuu tekemään sen kahdesti. Luulisi sen jo vähän hidastavan varasta. Pikkasen toi sahaaminen kyllä pelottaa, kun sain vasta hankittua alkuperäisen nahkaversion. Varmaan itku tulee jos joku nyt menee ratin sahaamaan rikki