pari kyssää 99-sta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

pari kyssää 99-sta

Viesti Kirjoittaja mart96 »

..elikkä mikä se olikaan se vika, jos rattiakseli liikkuu akselin suunnassa, elikkä jos vetään itseäni kohti, niin tulee 2 senttiä ulos ja kun työntää poies, niin menee sisälle. Aika pelottava meinaan ja töötti ei toimii, kun se on ulospäin tullut.
Muistan lukeneeni jotain , että ei oo vaarallista, mutta en muista, miten se korjattiin.

ja toinen kysymys: mistä sais lokareitä, eli pyöränkoteloitten sisälle semmoisia suojuksia, että ei niin hirveesti pääsee ruostumaan :wink:

96-ssa oli semmoiset alumiinipellistä, mutta virolainen maahantuoja tuo semmosisa Suomesta ja ei ollut niitten sopivuudesta kovinkaan mielissään

Minkälaisia kokemuksia on arvoisalla raatilla? :P
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: pari kyssää 99-sta

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Niiden lokareiden kanssa on vähän niin ja näin...suojaavat kiveniskuilta, mutta toisaalta keräävät taakseen kuraa yms. Saabin pyöräkotelo on suunniteltu varmaankin olemaan ilman lokareita, koskapa on niin ahtaat - ja toisaalta hyvä kiinnitys voi olla vaikea toteuttaa.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: pari kyssää 99-sta

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mart96 kirjoitti:..elikkä mikä se olikaan se vika, jos rattiakseli liikkuu akselin suunnassa, elikkä jos vetään itseäni kohti, niin tulee 2 senttiä ulos ja kun työntää poies, niin menee sisälle. Aika pelottava meinaan ja töötti ei toimii, kun se on ulospäin tullut.
Muistan lukeneeni jotain , että ei oo vaarallista, mutta en muista, miten se korjattiin.
rattiakselihan on kolarien varalta kokoonpainuva, olisiko tuo kokoonapainuva osa vauroitunut niin että siellä liikkuu kamat teleskooppimaisesti sisään ja ulos. minulla oli kerran moinen tapaus ja korjasin ottamalla sisuskalut toisesta rattiakseliputkesta:

http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/rattiakseli.html
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: pari kyssää 99-sta

Viesti Kirjoittaja mart96 »

jep. kiitos vastaanneille :D
löysin itse myös haulla, että jotkut laakerit voi olla lopussa..

Mutta nyt toinen kysymys-missä sijaitsee tupliksessa maadoituspisteet. Yhden jo huomasin siinä akun lähellä. Mutta nyt on rupennut vilkut katoamaan-elikkä ulkona ei vilkkuu mitään ja kojetaulussa merkkivalo palaa koko ajan vihreenä. Ja se valo sammui, kun vaihdoin huomiovalot lähivaloiksi. Itse veikkaisiin jonkinlaista maadoitusvikaa...
Joskus taas vilkkuu ihan normaalisti
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: pari kyssää 99-sta

Viesti Kirjoittaja lucaf »

eipä noita maadoituspisteitä enempää ole, akun kulmalta toki on hyvä tarkistaa myös se kaapeli mikä menee vaihdelaatikon kylkeen. vilkun rele löytyy sisätilasta konepellinavauskahvan vierestä olisikohan se syypää moiseen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: pari kyssää 99-sta

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Toinen maapiste on siellä rattiakselin yläpuolella kojelaudassa ja kolmas on takakontissa ainaskin tuossa 99 combicoupessa, mikä miulla on.

Jos vilkkurele on tarkoitettu isolle määrälle polttimoita, niin on mahdollista, että yhden vilkkuvalopolttimon rikkoutuminen lamauttaa vilkkureleen, eikä se vilkuta. Vilkkureleet on melko universaali kapine, jotenka on hyvinkin mahdollista, että siihen on vaihdettu vääränlainen rele jostain muusta autosta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: pari kyssää 99-sta

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onhan se rattiakselin alanivel kunnolla kiristetty? Itse säädin sen kokoonpainuvan akselin niin että kiinnitin alapään kunnolla oikeaan kohtaan ja sitten ratin mutteria kiristämällä venytin akselin oikeaan mittaansa (tai jotenkin noin se taisi mennä muistaakseni).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin