Satkun lämmitys rikki

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Satkun lämmitys rikki

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Hei! Hieman vaikea kuvailla tätä probleemaa kun ei oikein tiedä näitä oikeita termejä. Mutta tilanne on siis se, että ainoastaan se kohta missä antaa täyden lämmityksen toimii ja kaikki muut ovat rikki. Auttakaa nyt ihmeessä kun talvi tulee ja pitäähän ne lasien huurteetkin puhaltaa pois! :P
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Satkun lämmitys rikki

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Siis puhallin ei pyöri kuin suurimmalla nopeudellaan isoista nuolista? Puhalluksen suunnanvaihto ja lämpötilan säätönapit toimivat kuitenkin?

Todennäköisesti joko puhaltimen etuvastuspaketti hajalla tai itse puhallin niin sökö ettei suostu pyörimään kuin täysillä. Joskus on kyllä vikaantunut se 1,2,3 nopeudensäätökytkinkin itsessään. Muistaakseni oli jopa mahdollista että siitä suunnanvaihtokytkimestä hajosi mikrokytkin niin, että tuli tuo sama oire. Eli vaihtoehtoja on. Kannattaa ehkä aloittaa noista kytkimistä koska ovat helpoimmat vaihtaa ja romikselta tms. käytännössä ilmaisia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Re: Satkun lämmitys rikki

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Juuri näin. Puhallin pyörii suurimmalla teholla ja muut eivät toimi laisinkaan. Puhalluksen suunnanvaihto ja lämpötilan säätönapit toimivat.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Satkun lämmitys rikki

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

voi olla myös että suunnanvaihto tai puhallin-nopeus kytkimestä on jokin johdin liitin irronnut.

radio pois niin pääsee niitä tarkasteleen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin