Tuplis-threadin aika
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Ilmoitettakoon nyt ilouutinen tännekin, että combi sai leiman
Hieman harmia kotimatkalla, kun ei ota kierroksia ja paukahti kerran putkessa niin pahasti, että takapönttöön tuli reikä. Lienee vika laihassa seoksessa, sillä seos oli ajokieltoon oikeuttavan rikkaalla, kun ennen katsastusta kävin säädättää.
Hieman harmia kotimatkalla, kun ei ota kierroksia ja paukahti kerran putkessa niin pahasti, että takapönttöön tuli reikä. Lienee vika laihassa seoksessa, sillä seos oli ajokieltoon oikeuttavan rikkaalla, kun ennen katsastusta kävin säädättää.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
jättihienoa jari! ei liene monella 5-ovista tuplista käyttöautona
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplis-threadin aika
Hyvä homma!Nyt vaan äkkiä seokset rikkaalle takaisin ja uutta putkea kehiin.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Joo, ajoin takaisin sinne korjaamolle ja sanoin, että voisinko lainata sitä seosavainta? Nyt taas kulkeetomaatti kirjoitti:Hyvä homma!Nyt vaan äkkiä seokset rikkaalle takaisin ja uutta putkea kehiin.
Jäin miettimään tuota takapöntön reikää, kun tuossa pihalla, jossa aamulla hetken käytin tyhjäkäynnillä, on takapöntön kohdalla musta läikkä, että onko se vuoto ollu jo silloin? No, päästölappu ja leima tuli silti. Silti paukahdus putkessa (joka siis tapahtui konttorilta kotiin palatessa) oli aika paha ja törinät rupes kuulumaan sen jälkeen. Ei noi äänet pahat silti ole, sellaiset turbo-satkun äänet
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Laitanpa nyt tänne kun en muutakaan paikkaa keksi, elikkä olen tässä piakkoin ostamassa itselleni Saab 90 tai 99 autoa, joten kysyisinkin mitä kannattaa katsoa ostohetkellä? Itse tiedän että ovien ja vetarintunnelien ruostetilanne ja ruostetilanne yleensäkkin, mutta mitä muuta? Mitä kulutusosia kannattaa tarkistaa ym? Olen katselemassa uutta autoa edellisen ysiysini (-84) mentyä paaliin suurien ruostevaurioiden takia.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Tuplis-threadin aika
Silloinhan tiedät jo juuri mitä tarkistaa, kulutusosien kunto ym. on samantekevää noitten rinnalla jos meinaa pitää autoa käytössä pidempään.99 GL kirjoitti:Laitanpa nyt tänne kun en muutakaan paikkaa keksi, elikkä olen tässä piakkoin ostamassa itselleni Saab 90 tai 99 autoa, joten kysyisinkin mitä kannattaa katsoa ostohetkellä? Itse tiedän että ovien ja vetarintunnelien ruostetilanne ja ruostetilanne yleensäkkin, mutta mitä muuta? Mitä kulutusosia kannattaa tarkistaa ym? Olen katselemassa uutta autoa edellisen ysiysini (-84) mentyä paaliin suurien ruostevaurioiden takia.
Re: Tuplis-threadin aika
Njoo, nyt oon viel ihan ekaa kertaa ostamassa autoa, tuon edellisen ysiysini sain 10 vuotta sitten äidiltäni ensiautoksi, ja on sikäli harmi että piti luopua siitä kun sillä oli aikalailla tunnearvoa. Mutta huomenna oon kaverini kanssa menossa -86 noppaa katsomaan, saas nähä kuinka käy
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Tuplis-threadin aika
minä tarkistaisin ruosteiden lisäksi jäähdytysjärjestelmän toiminnan. kannentiivisteviat on yllättävän yleisiä. onko riittävästi vettä, jos ei ole, miksi ei. pysyykö lämpömittari ajossa vaakatasossa vai seilaako, vai onko pysyvästi liian ylhäällä tms.
konehuoneesta kannattaa kurkistaa myös moottorin ja rintapellin (vai mikä sen nimi on) väliin moottorin käydessä, pyöriikö kampiakselin hihnapyörä tasaisesti vai vatkaako se (onko vulkanointi pettänyt) ja onko se riittävän kaukana rintapellistä ja lohkosta ettei ole lähtenyt seilaamaan.
näkyykö kytkinkopan vieressä bensapumpun alla öljyroiskeita = vauhtipyörän puoleinen stefa vuotaa.
takapyörän koteloita jos pystyt kurkistamaan, iskarien yläpään kiinnitykset, pystytkö vähän teräsharjalla rapsuttamaan puhtaaksi ja tarkistamaan että peltiä on jäljellä. tuon alueen korkkaaminen tekee autosta lähes käyttökelvottoman, tai ainakin erittäin ikävän ajettavan.
nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen.
konehuoneesta kannattaa kurkistaa myös moottorin ja rintapellin (vai mikä sen nimi on) väliin moottorin käydessä, pyöriikö kampiakselin hihnapyörä tasaisesti vai vatkaako se (onko vulkanointi pettänyt) ja onko se riittävän kaukana rintapellistä ja lohkosta ettei ole lähtenyt seilaamaan.
näkyykö kytkinkopan vieressä bensapumpun alla öljyroiskeita = vauhtipyörän puoleinen stefa vuotaa.
takapyörän koteloita jos pystyt kurkistamaan, iskarien yläpään kiinnitykset, pystytkö vähän teräsharjalla rapsuttamaan puhtaaksi ja tarkistamaan että peltiä on jäljellä. tuon alueen korkkaaminen tekee autosta lähes käyttökelvottoman, tai ainakin erittäin ikävän ajettavan.
nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplis-threadin aika
b-moottoristen vesipumppuremontteihin helpotusta:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=63958419
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=63958419
Re: Tuplis-threadin aika
Onko turbomalleissa sama jäähdytin kuin tavallisessa?
Mun käsityksen mukaan -78 turbossa oli jonkunlainen kolmirivinen jäähdytin, mutta onko vaan tuossa vuosimallissa?
Motonetin jäähdyttimen tiedoissa lukee perässä (ei Turbo).
Mun käsityksen mukaan -78 turbossa oli jonkunlainen kolmirivinen jäähdytin, mutta onko vaan tuossa vuosimallissa?
Motonetin jäähdyttimen tiedoissa lukee perässä (ei Turbo).
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Re: Tuplis-threadin aika
Kyllä turbomallissa olisi alunperin järeempi syyläri. Sellainen käsitys minullakin on. Tuossa minun rakentamassani 99turbossa on vaparin syyläri, eikä ole ollut mitään lämpöongelmia sen takia. Haljennut sylinterikansi kummitteli taannoin senkin edestä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tuplis-threadin aika
Eihän kiinnityksissä ole mitään eroja? Kovasti tuo nykyinen syyläri näyttää ihan tavalliselta, eikä miltään 3-riviseltä. Mitenkäs nuo erottaa sitten toisistaan?Mertmi kirjoitti:Kyllä turbomallissa olisi alunperin järeempi syyläri. Sellainen käsitys minullakin on. Tuossa minun rakentamassani 99turbossa on vaparin syyläri, eikä ole ollut mitään lämpöongelmia sen takia. Haljennut sylinterikansi kummitteli taannoin senkin edestä.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Re: Tuplis-threadin aika
onko Svc myynyt tupliksensa kun nettiautossa on täsmälleen samanlainen myöskin 118 heppainen myytävänä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplis-threadin aika
Vaparin jäähdytin on kaksirivinen ja turbossa on kolmirivinen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Tuplis-threadin aika
99 GL kirjoitti:Njoo, nyt oon viel ihan ekaa kertaa ostamassa autoa, tuon edellisen ysiysini sain 10 vuotta sitten äidiltäni ensiautoksi, ja on sikäli harmi että piti luopua siitä kun sillä oli aikalailla tunnearvoa. Mutta huomenna oon kaverini kanssa menossa -86 noppaa katsomaan, saas nähä kuinka käy
Kävimpä sitten tuota katsomassa, eli sehän on tuo nettiautossakin myynnissä oleva Vantaan Autogroupin noppa. Auto oli todellinen pettymys, kuvissa voisi olettaa auton olevan "virheetön" mutta lähempi tarkastelu osoittaa auton olevan todellinen pommi, hintaakin yli puolet liikaa eikä sitä ole edes katsastettu (tuskin edes läpi menisi). Apukuskin ovessa hirveä ruostekukka luultavasti jo läpi mennyt, vasen etulokasuoja ruosteessa, pohjaan vedetty 10sentin kerros alustamassaa ja sisällä mahoton nippu vunderpaumeja
Koeajolle en viitsinyt lähteä, sillä en tuon kuntosta autoa todellakaan ole tuohon hintaan ostamassa.
Auton etsintä siis jatkuu
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11