![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hieman harmia kotimatkalla, kun ei ota kierroksia ja paukahti kerran putkessa niin pahasti, että takapönttöön tuli reikä. Lienee vika laihassa seoksessa, sillä seos oli ajokieltoon oikeuttavan rikkaalla, kun ennen katsastusta kävin säädättää.
Joo, ajoin takaisin sinne korjaamolle ja sanoin, että voisinko lainata sitä seosavainta? Nyt taas kulkeetomaatti kirjoitti:Hyvä homma!Nyt vaan äkkiä seokset rikkaalle takaisin ja uutta putkea kehiin.
Silloinhan tiedät jo juuri mitä tarkistaa, kulutusosien kunto ym. on samantekevää noitten rinnalla jos meinaa pitää autoa käytössä pidempään.99 GL kirjoitti:Laitanpa nyt tänne kun en muutakaan paikkaa keksi, elikkä olen tässä piakkoin ostamassa itselleni Saab 90 tai 99 autoa, joten kysyisinkin mitä kannattaa katsoa ostohetkellä? Itse tiedän että ovien ja vetarintunnelien ruostetilanne ja ruostetilanne yleensäkkin, mutta mitä muuta? Mitä kulutusosia kannattaa tarkistaa ym? Olen katselemassa uutta autoa edellisen ysiysini (-84) mentyä paaliin suurien ruostevaurioiden takia.
Eihän kiinnityksissä ole mitään eroja? Kovasti tuo nykyinen syyläri näyttää ihan tavalliselta, eikä miltään 3-riviseltä. Mitenkäs nuo erottaa sitten toisistaan?Mertmi kirjoitti:Kyllä turbomallissa olisi alunperin järeempi syyläri. Sellainen käsitys minullakin on. Tuossa minun rakentamassani 99turbossa on vaparin syyläri, eikä ole ollut mitään lämpöongelmia sen takia. Haljennut sylinterikansi kummitteli taannoin senkin edestä.
99 GL kirjoitti:Njoo, nyt oon viel ihan ekaa kertaa ostamassa autoa, tuon edellisen ysiysini sain 10 vuotta sitten äidiltäni ensiautoksi, ja on sikäli harmi että piti luopua siitä kun sillä oli aikalailla tunnearvoa. Mutta huomenna oon kaverini kanssa menossa -86 noppaa katsomaan, saas nähä kuinka käy