Mikä on käypä hinta moottorista
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Ohan se sentään 16-tappinen iivari hiukan eri ajettava kuin 8-venanen ruisku että sinänsä ymmärrän muutoshalun.
Mutta kuten sanottua niin kannattaa ainakin kohdeauto kattoo melko tarkkaan että on kunnoltaan sellanen että ei ens katsastukseen tarvii puolta autoo uusia.
Kovasti ihmettelisin jos romuttamo olis muuta testannu kuin että kone on ollu käyntikunnossa ennen purkua vai oliko esim. päästölappua tai puristuspainesta tietoa?
Hinta on melko kova, mä voisin myydä vastaavan paketin paaaljon halvemmalla kun mä luulen että jos toi mun avoprojekti joskus etenee niin turbo siihen on pakko tyrkätä. No on tuolla enempi ajettu...
Mutta kuten sanottua niin kannattaa ainakin kohdeauto kattoo melko tarkkaan että on kunnoltaan sellanen että ei ens katsastukseen tarvii puolta autoo uusia.
Kovasti ihmettelisin jos romuttamo olis muuta testannu kuin että kone on ollu käyntikunnossa ennen purkua vai oliko esim. päästölappua tai puristuspainesta tietoa?
Hinta on melko kova, mä voisin myydä vastaavan paketin paaaljon halvemmalla kun mä luulen että jos toi mun avoprojekti joskus etenee niin turbo siihen on pakko tyrkätä. No on tuolla enempi ajettu...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 13:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Kiitoksia kaikille vastanneille!
Perimmäinen syy taitaapi olla ihan se, että tuo kaasariversio on melko laiska verrattuna 16v-ruiskuun. Ehkä hieman lapsellinen motiivi, mutta olisihan se mukava jos kiihtyvyys olisi hieman toista luokkaa- kaasaripannuun verrattuna.
Vaihtohalua kasvattaa myös se, että on ilmaantunut ajoittain erinäisiä vikoja. Ohjaustehostin ei jostain syystä toimi, bensapumppu sanoi vähän aikaa sitten sopimuksen irti (vaihdoin varaosa-saabista tilalle toisen), autossa on ajoittain käynnistyshäiriöitä, eli ei meinaa lähteä käyntiin sitten millään. Välillä taas kesken ajon kone on ruvennut yskimään ja hyytynyt, lukuisten starttausyritysten jälkeen matka on taas jatkunut. Kone myös syö öljyä aivan tuhottomasti. Itse en jaksaisi tuon koneen kanssa enää ruveta puuhailemaan.
Mietin tuota joidenkin teidän ehdotusta, että ostaisi kokonaisen auton, mutta netistä kun kahtelin, niin ei löytynyt sellaista mikä miellyttäisi silmääni. Ja jotenkin olen tuohon satkuuni kieroutuneella tavalla kiintynyt.
Perimmäinen syy taitaapi olla ihan se, että tuo kaasariversio on melko laiska verrattuna 16v-ruiskuun. Ehkä hieman lapsellinen motiivi, mutta olisihan se mukava jos kiihtyvyys olisi hieman toista luokkaa- kaasaripannuun verrattuna.
Vaihtohalua kasvattaa myös se, että on ilmaantunut ajoittain erinäisiä vikoja. Ohjaustehostin ei jostain syystä toimi, bensapumppu sanoi vähän aikaa sitten sopimuksen irti (vaihdoin varaosa-saabista tilalle toisen), autossa on ajoittain käynnistyshäiriöitä, eli ei meinaa lähteä käyntiin sitten millään. Välillä taas kesken ajon kone on ruvennut yskimään ja hyytynyt, lukuisten starttausyritysten jälkeen matka on taas jatkunut. Kone myös syö öljyä aivan tuhottomasti. Itse en jaksaisi tuon koneen kanssa enää ruveta puuhailemaan.
Mietin tuota joidenkin teidän ehdotusta, että ostaisi kokonaisen auton, mutta netistä kun kahtelin, niin ei löytynyt sellaista mikä miellyttäisi silmääni. Ja jotenkin olen tuohon satkuuni kieroutuneella tavalla kiintynyt.
Saab 900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
kaasarikone on paljon mukavampi ku ruisku.
ohjaustehostinvaiva ei parane koneen vaihdolla.
uuden bensapumpun saa tarvikeliikkeestä
sytkäosat,kaasarin kalvo+öljy sun muut niin loppuu nuo nykimiset ja mystiset hyytymiset. alipaine letkut vielä vaihtoon ....loppusumma n.40-50e jos kaikki vaihtaa ja matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen. paljonko öljyä häviää 10tkm matkalla? vai puhutaanko 1000km? vai 100km? vai 100m matkasta?
ohjaustehostinvaiva ei parane koneen vaihdolla.
uuden bensapumpun saa tarvikeliikkeestä
sytkäosat,kaasarin kalvo+öljy sun muut niin loppuu nuo nykimiset ja mystiset hyytymiset. alipaine letkut vielä vaihtoon ....loppusumma n.40-50e jos kaikki vaihtaa ja matka jatkuu hamaan tulevaisuuteen. paljonko öljyä häviää 10tkm matkalla? vai puhutaanko 1000km? vai 100km? vai 100m matkasta?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 13:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
En ole varsinaista tarkkaa kirjanpitoa pitänyt öljyn häviämisestä. Mutta noin kuukauden välein kun tulee tsekattua öljyt, niin tikku on aivan alarajassa. En tiedä, ehkä keskimäärin kuukaudessa tulee ajettua satkulla noin reilut 800 km.nalleolut kirjoitti: paljonko öljyä häviää 10tkm matkalla? vai puhutaanko 1000km? vai 100km? vai 100m matkasta?
Saab 900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
ehkäpä se on sitten loppu tai sit laskee allensa ja reilusti......
vaihda sinne parempi kuntoinen h-lohko. selviää helpommin ja halvemmin ku 16valve kone kaikkine jutskineen.
vaihda sinne parempi kuntoinen h-lohko. selviää helpommin ja halvemmin ku 16valve kone kaikkine jutskineen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 13:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
En tiedä sitten, ainakaan autopaikalla ei mitään öljylänttiä näy.nalleolut kirjoitti:ehkäpä se on sitten loppu tai sit laskee allensa ja reilusti......
vaihda sinne parempi kuntoinen h-lohko. selviää helpommin ja halvemmin ku 16valve kone kaikkine jutskineen.
Tässä rakas satkuni:
Saab 900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
voisit päivittää tuon siun profiilisi eli paikkakunta ja vaikka sähköpostiosoite tai puh. saattaa olla vaikka naapurillasi hyvä kone tuohon.....näistä kun ei koskaan tiedä. eli mie tekisin perushuollon. konehuone on varmaan öljynpeitossa.....
vuotaako jommasta kummasta päästä stefa?
vuotaako jommasta kummasta päästä stefa?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Purkaamoita ei tueta syystä että,
1. sika hinnat
2. "takuu" (eli jos myivät scheissea niin hirmu tinkaaminen välistä että saa vaihdettua/rahat takaisin)
3. ostetaan jostain 16v Saab, puretaan ja MYYDÄÄN se loppu romuksi.
Kohta 3. on se edullisin jos halutaan välttämättä vaihtaa tekniikka nykyiseen, koska kaikki tarvittava tulee siitä purettavasta autosta, romiksella joutuu yleensä pulittamaan joka ikisestä nippelistä.
1. sika hinnat
2. "takuu" (eli jos myivät scheissea niin hirmu tinkaaminen välistä että saa vaihdettua/rahat takaisin)
3. ostetaan jostain 16v Saab, puretaan ja MYYDÄÄN se loppu romuksi.
Kohta 3. on se edullisin jos halutaan välttämättä vaihtaa tekniikka nykyiseen, koska kaikki tarvittava tulee siitä purettavasta autosta, romiksella joutuu yleensä pulittamaan joka ikisestä nippelistä.
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
multa saat tohon hintaan jo kokonaisen turbokoneenend product kirjoitti:Olen vaihtamassa konetta ysisatkuuni. Tarkoitus olisi vaihtaa 16-venttiiliin ruiskuun, mietin tässä vain, että mikäköhän olisi käypä hinta tuollaisesta koneesta. Eräs purkaamo joka oli testannut koneen- sekä antanut laatuluokituksen A. Koneella ajettu vajaa 200 tkm. Hintapyynti oli 600 €.
Jotenkin tuo hinta tuntuu olevan aika kova. Kertokaahan fiksummat mielipiteenne.
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Sikahinta tuo romiksen 600 eskoo...
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Tossa esim. on ihan asiallisen näköinen 900i, eikä ole kamalan kalliskaan. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=62041
Kannattaako lähteä toista samanikäistä päivittämään iivariksi, jos saa valmiin iivarin jo? Ja on vieläpä kolmeovinen, mikäpä sen komeempaa?
Tai joku näistä osien luovuttajaksi?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=60989
http://www.nettiauto.com/1581336
Kannattaako lähteä toista samanikäistä päivittämään iivariksi, jos saa valmiin iivarin jo? Ja on vieläpä kolmeovinen, mikäpä sen komeempaa?
Tai joku näistä osien luovuttajaksi?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=60989
http://www.nettiauto.com/1581336
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 13:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Miksipäs ei tuollainen, mutta omaan makuuni väri pistää silmään. Itselläni on pakkomielle, että värin pitää nimenomaan olla grafiitinharmaa metalliväri, kuten nykyinen satkuni.Mertmi kirjoitti:Tossa esim. on ihan asiallisen näköinen 900i, eikä ole kamalan kalliskaan. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=62041
Kannattaako lähteä toista samanikäistä päivittämään iivariksi, jos saa valmiin iivarin jo? Ja on vieläpä kolmeovinen, mikäpä sen komeempaa?
Tänään kävin itseasiassa tsekkaamassa ja heittämässä lenkin 16-venttiilisellä satkulla, tämä sattui vielä olemaan samanvärinen kuin nykyinen menopelini. Neliovinen tosin, mutta sillä ei nyt ole merkitystä, vaikka onhan se kolmeovinen jotenkin tyylikkäämpi. Auton omistaja lupasi ottaa huomenna yhteyttä, jahka tässä sitten pääsisi kauppoja hieromaan.
Saab 900c -89
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Mustista ikkunalistoista ja kromimaskista päätellen autosi on ilmeisesti 900c Special, Uudenkaupungin autotehtaan (Saab-Valmet) 20-vuotisjuhlamalli. Tehty vain mallivuodelle 1989 (syksystä '88 alkaen), vain kaksiovisena, vain Suomen markkinoille ja luonnollisesti vain Uudessakaupungissa. Hinta uutena ilman metalliväriä ja toimituskuluja oli muistaakseni 119500 tai 119900mk. Varusteina mm. sävylasit, mustat listat ja ovenkahvat, avattavat takasivuikkunat, kromimaski ja kokopeittävät rosterikapselit. Mainitsemasi ohjaustehostin ei noihin vakiona kuulunut, mutta oli ymmärrettävästi suosittu lisävaruste.
Nuo ovat nätin ja tasapainoisen näköisiä autoja, joten siksikin olisi kiva, että kaunottaresi jatkaisi elämäänsä vaikkapa uuden moottorin voimin. Koriltaan laho, mutta tekniikaltaan toimiva i8 tai i16 olisi tuohon oiva luovuttaja.
Nuo ovat nätin ja tasapainoisen näköisiä autoja, joten siksikin olisi kiva, että kaunottaresi jatkaisi elämäänsä vaikkapa uuden moottorin voimin. Koriltaan laho, mutta tekniikaltaan toimiva i8 tai i16 olisi tuohon oiva luovuttaja.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 13:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Rupesi kiinnostamaan tämä vaihtoehto. Voisiko viisaammat valaista, että miten tälläinen projekti käytännössä toteutetaan?Mertmi kirjoitti: Seuraavaksi edullisin tapa päivittää 8-tappinen kaasaripeli. Muutetaan se ruiskuksi. Elikkäs 8-venaisen ruiskun imusarja, ruiskutuslaitteet, bensarele ja bensatankki pumpun ja painevaraajan kera. Lisäksi kannattaa olla se ruiskukoneen johtosarja ainakin siitä moottorin päältä. Tuon muutoksen tekee osaava porukka yhdessä illassa. Näin esim. tein serkkuni kanssa yhteen 99:iin, joka myöhemmin päivitettiin turbo8:ksi.
Olin jo vaihtamassa autoa- sekä automerkkiä, mutta en vain raaski luopua satkustani. Auto kun on koriltaan ja muutenkin melko hyvässä kunnossa.
Saab 900c -89
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Tuolla kuvia siitä, miten kaasari-99 muuttui K-jetronic-ruiskulliseksi:end product kirjoitti:Rupesi kiinnostamaan tämä vaihtoehto. Voisiko viisaammat valaista, että miten tälläinen projekti käytännössä toteutetaan?
http://www.jus.liitin.net/99KJet/
Maaliskuussa tulee täyteen neljä vuotta täysin ilmaan mitään ruiskuun liittyviä ongelmia. Kilometrejä valitettavasti vain 30tkm, kun ajo on lähes pelkkää nurkka-ajoa.
Lainaamassasi tekstissä Mertmi juuri kertoi miten muutos toteutetaan käytännössä.
Jos auton käyttöönotto on heinäkuun 1987 jälkeen, homma ei pykälien mukaan ole ihan yhtä yksinkertainen kuin vanhemmissa (tai pitää asentaa katalysaattori).
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=38958
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=28466
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00