Millälailla toi iskari on yläpäässä kiinni? itellä on iskari menny läpi ja se on menny sinne piiloon. Se 17mm pultti kyllä näkyy ja sitä koitin avata mutta pyörii vain tyhjää.
Korjauspala olisi tarkoitus laittaa ja se iskarin alakiinnitys on niin tiukassa että ei aukee. Onko korjauspala mahdollista laittaa ilman iskunvaimentimen irroitusta?
900i -86 takaruostevaurio + iskariasiaa
Re: 900i -86 takaruostevaurio + iskariasiaa
Aikamoinen nahnikkatilanne.
Jos yläpään saa auki, niin voihan sinne ison prikan hitsata kun kierteen vaan suojaa hyvin. Helpompi kuitenkin olisi ottaa pois, koska irrallaan se kierteen avaus onnistuu paremmin.
6- kanttinen lenkkiavain olis hyvä. mutta ei niitä juurikaan ole myynnissä, Biltemalla on 1 sellainen malli. minä tein sellaisen ottamalla pätkän hylsystä ja hitsasin sen latakan pätkään.
Koeta ottaa laikalla lenkkiavaimesta se pyöristysosuus siitä reunasta pois ( siten saa pari milliä lisää tartuntapintaa), jos saisi siten sen puremaan kiinni.
Sellainen isomutkainen lenkki on parempi, sen saa samanaikaisesti kammettua pidolle mutterille kun kiertää, ei pääse niin helposti lipsahtamaan. Ei kannata nyljätä noita muttereita pahasti, silloin ei saa hyvilläkään leluilla sitä pois ammattilainenkaan. Olikohan vielä niinkin jotta vanhemmat on 18 mm avainvälisellä mutterilla, ainakin 89 malli oli 19 mm avainvälinen. Yläpään pultti tietenkin pyörii tyhjää, koska iskarin mäntä vaan pyörii sylinterissään ja mistään ei juurikaan saa kiinni pidettyä.
Muita ongelmajuttuja ko. yhteydessä ovat:
- pultti ruostunut iskarin alaholkkiin oikein tosissaan ( jos ollut vaikka 15 vuotta siellä)
- alakehto pusertunut pari milliä läjään
- iskarin ylämutteria ei saa hevillä auki, ainakin hienokierrepakka M10x 1 olisi oltava
Eli kyllä tuossa saa kivasti aikaa palamaan, ja silti voi projekti jäädä ns. vaiheeseen.
Jos yläpään saa auki, niin voihan sinne ison prikan hitsata kun kierteen vaan suojaa hyvin. Helpompi kuitenkin olisi ottaa pois, koska irrallaan se kierteen avaus onnistuu paremmin.
6- kanttinen lenkkiavain olis hyvä. mutta ei niitä juurikaan ole myynnissä, Biltemalla on 1 sellainen malli. minä tein sellaisen ottamalla pätkän hylsystä ja hitsasin sen latakan pätkään.
Koeta ottaa laikalla lenkkiavaimesta se pyöristysosuus siitä reunasta pois ( siten saa pari milliä lisää tartuntapintaa), jos saisi siten sen puremaan kiinni.
Sellainen isomutkainen lenkki on parempi, sen saa samanaikaisesti kammettua pidolle mutterille kun kiertää, ei pääse niin helposti lipsahtamaan. Ei kannata nyljätä noita muttereita pahasti, silloin ei saa hyvilläkään leluilla sitä pois ammattilainenkaan. Olikohan vielä niinkin jotta vanhemmat on 18 mm avainvälisellä mutterilla, ainakin 89 malli oli 19 mm avainvälinen. Yläpään pultti tietenkin pyörii tyhjää, koska iskarin mäntä vaan pyörii sylinterissään ja mistään ei juurikaan saa kiinni pidettyä.
Muita ongelmajuttuja ko. yhteydessä ovat:
- pultti ruostunut iskarin alaholkkiin oikein tosissaan ( jos ollut vaikka 15 vuotta siellä)
- alakehto pusertunut pari milliä läjään
- iskarin ylämutteria ei saa hevillä auki, ainakin hienokierrepakka M10x 1 olisi oltava
Eli kyllä tuossa saa kivasti aikaa palamaan, ja silti voi projekti jäädä ns. vaiheeseen.

sabre kirjoitti:Millälailla toi iskari on yläpäässä kiinni? itellä on iskari menny läpi ja se on menny sinne piiloon. Se 17mm pultti kyllä näkyy ja sitä koitin avata mutta pyörii vain tyhjää.
Korjauspala olisi tarkoitus laittaa ja se iskarin alakiinnitys on niin tiukassa että ei aukee. Onko korjauspala mahdollista laittaa ilman iskunvaimentimen irroitusta?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 900i -86 takaruostevaurio + iskariasiaa
Kyllä se on paras kun ottaa iskarin pois ja heittää roskiin ja vaihtaa saman tien uudet (tietty ainakin molemmat takimmaiset). Kyllä se alapää irtoaa helposti kun lämmität alapultin kerran hehkuvaksi tai liottelet irroitusöljyllä ja käytät sitten tarpeeksi vipuvarrellisia vääntimiä!sabre kirjoitti:Millälailla toi iskari on yläpäässä kiinni? itellä on iskari menny läpi ja se on menny sinne piiloon. Se 17mm pultti kyllä näkyy ja sitä koitin avata mutta pyörii vain tyhjää.
Korjauspala olisi tarkoitus laittaa ja se iskarin alakiinnitys on niin tiukassa että ei aukee. Onko korjauspala mahdollista laittaa ilman iskunvaimentimen irroitusta?
Toi korjauspalan asennus on aika lailla suuritöinen (pala on niin suurikokoinen): Itsellä laitettiin iso prikka sinne yläpäähän hitsattiin se tiukasti peltiin!
900S 2.3 Talladega 1997
Re: 900i -86 takaruostevaurio + iskariasiaa
Onnistuisko tuo jos rälläköis sen alapultin kannan pois ja löis sen lopun tangon vaan poies ja iskari irti. 

900i
Re: 900i -86 takaruostevaurio + iskariasiaa
Joskus olen nähnyt, ettei alkuperäinen pultti olekaan ns.läpipultti mutterilla vaan kierre onkin rungossa! Silloin ei tämä kikka toimi!sabre kirjoitti:Onnistuisko tuo jos rälläköis sen alapultin kannan pois ja löis sen lopun tangon vaan poies ja iskari irti.
900S 2.3 Talladega 1997