Käynnistys ongelmia 900i
Käynnistys ongelmia 900i
Kylmänä tai kun auto on seissyt pari tuntia niin ei tahdo saada millään käyntiin. Kylmäkäynnistys suutin on tarkastettu että toimii. Useimmiten lähtee kylmänä käyntiin kun tekee sellasia muutaman sekunnin starttiyrityksiä, jos sahaa starttia pitemmän aikaa niin on vaikeampi saada käyntiin. Olisiko semmonen mahdollista että kaikki pensa valuu takas tankkiin ja pitää saada kaikki linjat taas täyteen? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista
Re: Käynnistys ongelmia 900i
Suuttimet suht tukossa?
STP:n FUEL INJECTION CLEANER purkin ostin ja juotin sen omalle saballe niin johan starttailee taas paremmin
STP:n FUEL INJECTION CLEANER purkin ostin ja juotin sen omalle saballe niin johan starttailee taas paremmin

Re: Käynnistys ongelmia 900i
Opetellaas ensin starttaamaan k-jettiläinen. Elikkäs tyyppiongelma ensin. Puolilämpimällä koneella ryyppysuutin antaa bensaa, vaikka ei tarviis ja tulpat kastuu. Onneksi tuon vian aiheuttajassa, lämpöaikakytkimessä on tuo aikakatkaisu. Nyt seuraa starttausohjeet:
Jos kone ei jysähdäkään tuttuun tapaan käyntiin, niin äläpä hellitä avaimesta. Pidä starttia niin pitkään päällä, että se moottori käynnistyy. Homman juju on siinä, että tuo ryyppysuutin putoaa pois päältä yllämainitun aikakatkaisun ansiosta ja seos laihenee käynnistykseen sopivaksi. Tuo sahausvaihe voi kestää pahimmillaan jopa 10-15sekuntia. Jos erehdyt päästämään avaimesta liian aikaisin, niin se ryyppysuutin runttaa taas uudestaan bensaa ja lopulta sytytystulpat kastuu aivan totaalisesti.
Olisikohan eilen tuo 99turbo tehnyt saman tempun, kun tulin sillä kotia, ja meni about 45minsaa, kunnes piti lähteä taas baanalle.
Yksi jippo on nopeuttaa tuota pitkää startilla junnausvaihetta. Painaa kaasun pohjaan starttauksen ajaksi. Elikkäs, kun tuon tilanteen oppii tunnistamaan, niin kaasupolkimella sen "jauhattamisajan" saa alle puoleen...
Edittiä:
Mainitsit, ettei se lähde kylmänäkään käyntiin. Millä tapaa testasitte kylmäkäynnistyssuuttimen?
Kertomasi kylmäkäynnistystapa, elikkä virta avaimen nopsa käyttäminen starttiasennossa kielii muuten mahdollista virtalukonpohjan vikaa. Elikkäs sytkävirta katkeaa virta-avaimen starttiasennossa. Kannattaa siis joko koetinlampulla tai yleismittarilla katsoa, tuleeko puolan plussaan jännite myöskin virta-avaimen starttiasennossa?
Jos kone ei jysähdäkään tuttuun tapaan käyntiin, niin äläpä hellitä avaimesta. Pidä starttia niin pitkään päällä, että se moottori käynnistyy. Homman juju on siinä, että tuo ryyppysuutin putoaa pois päältä yllämainitun aikakatkaisun ansiosta ja seos laihenee käynnistykseen sopivaksi. Tuo sahausvaihe voi kestää pahimmillaan jopa 10-15sekuntia. Jos erehdyt päästämään avaimesta liian aikaisin, niin se ryyppysuutin runttaa taas uudestaan bensaa ja lopulta sytytystulpat kastuu aivan totaalisesti.
Olisikohan eilen tuo 99turbo tehnyt saman tempun, kun tulin sillä kotia, ja meni about 45minsaa, kunnes piti lähteä taas baanalle.
Yksi jippo on nopeuttaa tuota pitkää startilla junnausvaihetta. Painaa kaasun pohjaan starttauksen ajaksi. Elikkäs, kun tuon tilanteen oppii tunnistamaan, niin kaasupolkimella sen "jauhattamisajan" saa alle puoleen...
Edittiä:
Mainitsit, ettei se lähde kylmänäkään käyntiin. Millä tapaa testasitte kylmäkäynnistyssuuttimen?
Kertomasi kylmäkäynnistystapa, elikkä virta avaimen nopsa käyttäminen starttiasennossa kielii muuten mahdollista virtalukonpohjan vikaa. Elikkäs sytkävirta katkeaa virta-avaimen starttiasennossa. Kannattaa siis joko koetinlampulla tai yleismittarilla katsoa, tuleeko puolan plussaan jännite myöskin virta-avaimen starttiasennossa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Käynnistys ongelmia 900i
Joo elikkäs just kylmänä vaan se ongelma ja heti kun lähtee käynttin niin käy kun vanha kello. Virtalukonpohja kunnossa, kylmäkäynnistyssuutin on ollut sekä toiminnassa että ei, sama homma aina kylmänä. Eikä lähde uudella akullaan eikä kaapeleilla sahaamalla käyntiin vaikka sahais kunnes startti käryää...nyt vähän alkaa viittaamaan siihen että pumppu alkaa olemaan väsy, koska auttaa asiaa kun laittaa vaan virran päälle sen parikymmentä kertaa että pumppu käy ne sekkunnit joka kerta ja sit starttaamaan niin lähtee paljon helpommin käymään.
Re: Käynnistys ongelmia 900i
Kuuluuko noin tehdessä pumpun käyntiääni joka kerta, ts. toimiiko bensapumpun rele oikein? Paraneeko käynnistyminen jos bensapumpun releen korvaa tilapäisesti hyppylangalla?bennäsboi kirjoitti:auttaa asiaa kun laittaa vaan virran päälle sen parikymmentä kertaa että pumppu käy ne sekkunnit joka kerta ja sit starttaamaan niin lähtee paljon helpommin käymään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Käynnistys ongelmia 900i
oma kulkine on vaatinu sopivan välilämpimällä koneella 'bout puoleen väliin painetun (kaasu)polkimen niin lähtee oikein hyvin vaikka ilman kaasua sahauttaa.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen