Saab -87 +50hp?
Re: Saab -87 +50hp?
Täällä o varmaa 10 jotka ehottaa turpua, 1 nosseja, 5 ilmanputsarin poistoa, yks kannenlaskemista ja palotilanviilaustas ja yks vielä pitempää kaasuvaijeria ja isompia pensaletkuja... Ainoat minun korvaan heti hyviltä vaihtoehdoilta kuulostavat tulevat maksamaan aika paljon, eli nossit ja turpo... Kertokaapas saanko yhtään hevosta saappiin jos otan ilman putsarin pois, otan kannesta sen 3.5mm Pyöristän kaikki terävät palotiloista, laitan seoksia rikkaammalle ja tukin alipaineet..
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Re: Saab -87 +50hp?
Jees, eli kaasuista ei tosiaan ole rata-ajossa vtunkaan hyötyä, eikä oikestaan muutenkaan paitti suoralla jos haluaa sen +50hp, siihen ne on suunniteltu. Ja käsitin että tässä projektissa juuri se oli hakusessa
Ja se että ite pidän remmiä paljon parempana on juuri se että remmiahdetun ja vaparin käyttäytyminen on sama, molemmissa jokasella polkasulla koneen reagointi on samanlainen. Ei viivettä, ei "ahdolta putoamista" eli johdonmukaisempi ja helpompi hallita. Siin mun mielestä. Toki turbostakin saa kun jaksaa aika passelin.
Ja jos otat kannesta veke niin kyllä sillekkin äkkiä tulee hintaa, tiivistesatsi nesteet ym.. Tietty jos ei vaihda kun kansipahvin ja hioo itte äiteen keittiönikkunaa vasten kannen mutta kannattaako oikeesti kun se tehon lisä on vakiossa aika pieni noilla muutoksilla ??
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ja se että ite pidän remmiä paljon parempana on juuri se että remmiahdetun ja vaparin käyttäytyminen on sama, molemmissa jokasella polkasulla koneen reagointi on samanlainen. Ei viivettä, ei "ahdolta putoamista" eli johdonmukaisempi ja helpompi hallita. Siin mun mielestä. Toki turbostakin saa kun jaksaa aika passelin.
Ja jos otat kannesta veke niin kyllä sillekkin äkkiä tulee hintaa, tiivistesatsi nesteet ym.. Tietty jos ei vaihda kun kansipahvin ja hioo itte äiteen keittiönikkunaa vasten kannen mutta kannattaako oikeesti kun se tehon lisä on vakiossa aika pieni noilla muutoksilla ??
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: Saab -87 +50hp?
Remmiahtimet ottavat käyttövoimansa kampiakselilta ja täten syövät sitä saavutettua tehonnousua, remmiahtimessa tosiaan puuttuu se turboviive.tomaatti kirjoitti:Väittävät että "välitön"voima olisi remmiahtimen paremmuus.Mua ainakin jotenkin inhottaa koko ajatus remmiahtimesta enkä oikein osaa edes perustella miksi.
Toisaalta en ole koskaan ajanut autoa jossa olisi remmiahdin joten hataralla pohjalla mennään.
Ps.Ihme topic tämäkin.Haiskahtaa kusetukselta tai sitten teinipoikien peltoauto-projektilta,sen verta ihme juttua..
Kuitenkin turbon laittaisin, 16v välijäähdyttimellä antaa tavalliselle kuolevaiselle ihan vakionakin tarpeeksi kyytiä ja mikäli kisakampetta rakentaa niin tuskin siihen enään tarvii täällä hirveesti kysellä apuja.
Re: Saab -87 +50hp?
Miten olisi Alfamerin viritysoppaan osto vaikka joululahjaksi itselle, siinä sitä oppia olisi ensihätään. Vaparin virittäminen on ihan mukavaa puuhaa mutta ikävän kallista verrattuna turboon ja kun siitä virittämisestä maksaa niin aiheellista olisi varmaan tehdä vapari viritelmät prrima kuntoseen saabiin eikä mihinkään pommiin. Alkuperäiseen kysymykseen vastaus... siis jos nyt halpoja hevosia haet ilman syvällistä osaamista niin tässä listaa.
"Kori": Heitä menemään vararengas.. tunkki .. työkalusarja.. tyhjät ja ennekaikkea täydet kaljapullot .. takapenkki, äänieristeet jne jne .. Ylipäätään kaikki mikä ei vaikuta turvallisuuteen.
"Viritykset" : Vanhat sytytysosat, alipainesäädin, ruiskun kusevat suuttimet vaihtoon. Korvaa osat Bilteman/Osasten pro-high end tuotteilla. Vaihda myös uusi ilmansuodatin ja poraa ilmansuodatin kotelon kehälle pään mentäviä reikiä oikeaoppisten imuäänten aikaansaamiseksi.
"Säätäminen": Säädä seos lievästi rikkaalle ja säädä sytytysennakko sellaiseen kohtaa jossa vetoja tuntuu olevan selvästi eniten. Teippaa K-jetin kartion yläosaa. Esim kaksipuoleista 3M:n teippiä 5cm pala, 0,5cm kartion ylälaidasta alaspäin vakaatasoon -> seos täyskaasulla rikastuu entisestään.
No niin kaiken tämän jälkeen autosi painaa n. 50kg vähemmän ja siinä yli 115hv:ta -> vakio 118hv:ta uutena ..eli sait takaisin 2 niistä usesta iän myötä karanneesta hummasta. Lopputuloksena autosi liikkuu enemmän kuin laki sallii.
Huom!: Näitä ohjeita jokainen toteuttakoon omalla vastuullaan tervettä järkeä käyttäen.
"Kori": Heitä menemään vararengas.. tunkki .. työkalusarja.. tyhjät ja ennekaikkea täydet kaljapullot .. takapenkki, äänieristeet jne jne .. Ylipäätään kaikki mikä ei vaikuta turvallisuuteen.
"Viritykset" : Vanhat sytytysosat, alipainesäädin, ruiskun kusevat suuttimet vaihtoon. Korvaa osat Bilteman/Osasten pro-high end tuotteilla. Vaihda myös uusi ilmansuodatin ja poraa ilmansuodatin kotelon kehälle pään mentäviä reikiä oikeaoppisten imuäänten aikaansaamiseksi.
"Säätäminen": Säädä seos lievästi rikkaalle ja säädä sytytysennakko sellaiseen kohtaa jossa vetoja tuntuu olevan selvästi eniten. Teippaa K-jetin kartion yläosaa. Esim kaksipuoleista 3M:n teippiä 5cm pala, 0,5cm kartion ylälaidasta alaspäin vakaatasoon -> seos täyskaasulla rikastuu entisestään.
No niin kaiken tämän jälkeen autosi painaa n. 50kg vähemmän ja siinä yli 115hv:ta -> vakio 118hv:ta uutena ..eli sait takaisin 2 niistä usesta iän myötä karanneesta hummasta. Lopputuloksena autosi liikkuu enemmän kuin laki sallii.
Huom!: Näitä ohjeita jokainen toteuttakoon omalla vastuullaan tervettä järkeä käyttäen.
#1890
Re: Saab -87 +50hp?
Oliks toi jostai kirjasta? On muuten aika kattava viritys opas..J-ani kirjoitti:Miten olisi Alfamerin viritysoppaan osto vaikka joululahjaksi itselle, siinä sitä oppia olisi ensihätään. Vaparin virittäminen on ihan mukavaa puuhaa mutta ikävän kallista verrattuna turboon ja kun siitä virittämisestä maksaa niin aiheellista olisi varmaan tehdä vapari viritelmät prrima kuntoseen saabiin eikä mihinkään pommiin. Alkuperäiseen kysymykseen vastaus... siis jos nyt halpoja hevosia haet ilman syvällistä osaamista niin tässä listaa.
"Kori": Heitä menemään vararengas.. tunkki .. työkalusarja.. tyhjät ja ennekaikkea täydet kaljapullot .. takapenkki, äänieristeet jne jne .. Ylipäätään kaikki mikä ei vaikuta turvallisuuteen.
"Viritykset" : Vanhat sytytysosat, alipainesäädin, ruiskun kusevat suuttimet vaihtoon. Korvaa osat Bilteman/Osasten pro-high end tuotteilla. Vaihda myös uusi ilmansuodatin ja poraa ilmansuodatin kotelon kehälle pään mentäviä reikiä oikeaoppisten imuäänten aikaansaamiseksi.
"Säätäminen": Säädä seos lievästi rikkaalle ja säädä sytytysennakko sellaiseen kohtaa jossa vetoja tuntuu olevan selvästi eniten. Teippaa K-jetin kartion yläosaa. Esim kaksipuoleista 3M:n teippiä 5cm pala, 0,5cm kartion ylälaidasta alaspäin vakaatasoon -> seos täyskaasulla rikastuu entisestään.
No niin kaiken tämän jälkeen autosi painaa n. 50kg vähemmän ja siinä yli 115hv:ta -> vakio 118hv:ta uutena ..eli sait takaisin 2 niistä usesta iän myötä karanneesta hummasta. Lopputuloksena autosi liikkuu enemmän kuin laki sallii.
Huom!: Näitä ohjeita jokainen toteuttakoon omalla vastuullaan tervettä järkeä käyttäen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Saab -87 +50hp?
Kirjasta/netti tarinasta nimeltä "Tuning tarina" voi lukea lisää vastaavia viritys vinkkejä. Alfamerin opas on sitten asiapitoisempi.
#1890
Re: Saab -87 +50hp?
laitat vaan kampikammioon pinkin neonin vaihat kiertokangen pallautusjousen jäykempään nii saat heti +50hp-saab_85 kirjoitti:Täällä o varmaa 10 jotka ehottaa turpua, 1 nosseja, 5 ilmanputsarin poistoa, yks kannenlaskemista ja palotilanviilaustas ja yks vielä pitempää kaasuvaijeria ja isompia pensaletkuja... Ainoat minun korvaan heti hyviltä vaihtoehdoilta kuulostavat tulevat maksamaan aika paljon, eli nossit ja turpo... Kertokaapas saanko yhtään hevosta saappiin jos otan ilman putsarin pois, otan kannesta sen 3.5mm Pyöristän kaikki terävät palotiloista, laitan seoksia rikkaammalle ja tukin alipaineet..
# 1
Projekti saab 900 twinturbo +1000hp
Bugatti veyron
Projekti saab 900 twinturbo +1000hp
Bugatti veyron
Re: Saab -87 +50hp?
-saab_85 kirjoitti:Täällä o varmaa 10 jotka ehottaa turpua, 1 nosseja, 5 ilmanputsarin poistoa, yks kannenlaskemista ja palotilanviilaustas ja yks vielä pitempää kaasuvaijeria ja isompia pensaletkuja... Ainoat minun korvaan heti hyviltä vaihtoehdoilta kuulostavat tulevat maksamaan aika paljon, eli nossit ja turpo... Kertokaapas saanko yhtään hevosta saappiin jos otan ilman putsarin pois, otan kannesta sen 3.5mm Pyöristän kaikki terävät palotiloista, laitan seoksia rikkaammalle ja tukin alipaineet..
No sä oot varmaan viritelly noita vapareita niin monta, et sun kanssa on varmaan turha vääntää/mut sanon kuitenkii et kyllähän ensimmäiset ja halvimmat hv.t vaparista otetaan aina puristuksilla.
Re: Saab -87 +50hp?
Älä ota putsaria kokonaan pois, mutta hoida suodattimelle enemmän viileää ilmaa. Laita vaikka iso putki jostain puskurin alta suodatinkoteloon alkuperäisen ilmanoton tilalle.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: Saab -87 +50hp?
Hehheh. Meikäläisen ehdotus auton paalauksesta jäi näköjään pois suoriltaan.
Kun nuita kansia on teetetty ja tehty tässä lähiaikoina useampikin, niin tiedän kertoa, ettei se mitään halpaa lystiä ole. Äkkiä hupsahtaa parisataa euroa, kun rupee kantta madalluttamaan ja tuleekin lisäkuluja. Yleensä, kun kantta madalletaan, niin on kuitenkin viisasta teettää venttiilityötkin ja jopa ponnistaa kansi halkeamien varalta. Pitää tietysti vielä ostaa uudet tiivisteetkin. Elikkäs ei niin halpoja heppoja nekään kansimuutoksilla tehtävät jutut.
Jos auto menee ensikesänä kuitenkin paaliin, niinkuin kirjoittaja kertoi alussa, voi siis tuon moottorin virityksen yms. juttujen jälkeen käydä niin, että meillä on paalauskypsällä korilla oleva viritetty vapari saabi, johon on upotettu aivan liikaa rahaa. Kun rahaa on jo uhrattu tekniikkaan niin paljon, niin päädytäänkin kursimaan koriakin läjään. Lopputuloksena voi käydä niin, että autoon vuodessa menneillä rahoilla olisi saanut tehdas tekoisen turbosaabin ja jopa vähän bensarahaakin jäisi vielä jäljelle. Turbo saabi olisi ollut vakionakin ripeämpi kulkuinen vehje, kuin tuo virivapari.
Kun nuita kansia on teetetty ja tehty tässä lähiaikoina useampikin, niin tiedän kertoa, ettei se mitään halpaa lystiä ole. Äkkiä hupsahtaa parisataa euroa, kun rupee kantta madalluttamaan ja tuleekin lisäkuluja. Yleensä, kun kantta madalletaan, niin on kuitenkin viisasta teettää venttiilityötkin ja jopa ponnistaa kansi halkeamien varalta. Pitää tietysti vielä ostaa uudet tiivisteetkin. Elikkäs ei niin halpoja heppoja nekään kansimuutoksilla tehtävät jutut.
Jos auto menee ensikesänä kuitenkin paaliin, niinkuin kirjoittaja kertoi alussa, voi siis tuon moottorin virityksen yms. juttujen jälkeen käydä niin, että meillä on paalauskypsällä korilla oleva viritetty vapari saabi, johon on upotettu aivan liikaa rahaa. Kun rahaa on jo uhrattu tekniikkaan niin paljon, niin päädytäänkin kursimaan koriakin läjään. Lopputuloksena voi käydä niin, että autoon vuodessa menneillä rahoilla olisi saanut tehdas tekoisen turbosaabin ja jopa vähän bensarahaakin jäisi vielä jäljelle. Turbo saabi olisi ollut vakionakin ripeämpi kulkuinen vehje, kuin tuo virivapari.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab -87 +50hp?
Homma asiallisesti kiteytetty, täyttä asiaa!Mertmi kirjoitti:Hehheh. Meikäläisen ehdotus auton paalauksesta jäi näköjään pois suoriltaan.
Kun nuita kansia on teetetty ja tehty tässä lähiaikoina useampikin, niin tiedän kertoa, ettei se mitään halpaa lystiä ole. Äkkiä hupsahtaa parisataa euroa, kun rupee kantta madalluttamaan ja tuleekin lisäkuluja. Yleensä, kun kantta madalletaan, niin on kuitenkin viisasta teettää venttiilityötkin ja jopa ponnistaa kansi halkeamien varalta. Pitää tietysti vielä ostaa uudet tiivisteetkin. Elikkäs ei niin halpoja heppoja nekään kansimuutoksilla tehtävät jutut.
Jos auto menee ensikesänä kuitenkin paaliin, niinkuin kirjoittaja kertoi alussa, voi siis tuon moottorin virityksen yms. juttujen jälkeen käydä niin, että meillä on paalauskypsällä korilla oleva viritetty vapari saabi, johon on upotettu aivan liikaa rahaa. Kun rahaa on jo uhrattu tekniikkaan niin paljon, niin päädytäänkin kursimaan koriakin läjään. Lopputuloksena voi käydä niin, että autoon vuodessa menneillä rahoilla olisi saanut tehdas tekoisen turbosaabin ja jopa vähän bensarahaakin jäisi vielä jäljelle. Turbo saabi olisi ollut vakionakin ripeämpi kulkuinen vehje, kuin tuo virivapari.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Saab -87 +50hp?
leikkaat vaan konepeltiin reijän ja laitat sihen päälle väärinpäin sommosen ortexin pulkan josta on se taka seinä leikattu pois ja vejät siitä letkun ilimanputsarille.
# 1
Projekti saab 900 twinturbo +1000hp
Bugatti veyron
Projekti saab 900 twinturbo +1000hp
Bugatti veyron
Re: Saab -87 +50hp?
En minä sitä täksi jouluksi oo vielä paketoimassa, vaan ens jouluksi tai sitten ku se menee särki.. Särki se on vasta sitten ku mäntä on sulanu nii lujasti pyttyyn kiinni että sitä ei saa rälläkälläkää pois.
Minä ostan viritysoppaan ja toivon että sieltä löytyy heppoja, sitä ennen sääjän kaasun rikkaamalle, laitan sytöt kohilleen ja korista loputki painot pois, jos sieltä vielä jotain löytyy, esim konepelti ja takapuskuri![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Minä ostan viritysoppaan ja toivon että sieltä löytyy heppoja, sitä ennen sääjän kaasun rikkaamalle, laitan sytöt kohilleen ja korista loputki painot pois, jos sieltä vielä jotain löytyy, esim konepelti ja takapuskuri
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Re: Saab -87 +50hp?
se on täys katiska se sun auto sama ku viet sen heti paaliin ja ostat semmosen auton jolla voi vetää sladia
# 1
Projekti saab 900 twinturbo +1000hp
Bugatti veyron
Projekti saab 900 twinturbo +1000hp
Bugatti veyron