Ikävä Saabia
Ikävä Saabia
Ajelin tuossa pari vuotta vanhalla Saabilla (900i -87). Vaihdoin auton äskettäin Nissan Almera automaattiin vm. 2000.
Onhan se kiva, kun auto tuntuu uudelta, mutta voi jumalauta, kun on mopon oloinen tuo Nissan. Saabissa oli Bogen kaasuiskarit ja ajelin sillä 40 km/h rajoituksella suojatien korotuksen yli 50 km/h siten, että ensimmäinen ajatus hyppäyksen jälkeen oli "ai niin, tuossa oli tuo koroke"
Nissanilla kun ajaa sama vauhtia korokkeen yli, niin ensimmäinen ajatus on: "jäiköhän yhtään paikkaa hampaisiin?"
Vaimolla ei ollut koskaan paha olo Saabissa, mutta Nissanissa oksettaa.
On se kiva ajaa toimivalla autolla, mutta Saab on aina Saab ja riisipussi on aina vain riisipussi. Ei ole kiva olla köyhä. Tarjolla on vain huonoja vaihtoehtoja.
Sydän ja sielu on meidän perheessä aina Saabissa. Saab on auto ja muut kärryt on kulkupelejä.
Onhan se kiva, kun auto tuntuu uudelta, mutta voi jumalauta, kun on mopon oloinen tuo Nissan. Saabissa oli Bogen kaasuiskarit ja ajelin sillä 40 km/h rajoituksella suojatien korotuksen yli 50 km/h siten, että ensimmäinen ajatus hyppäyksen jälkeen oli "ai niin, tuossa oli tuo koroke"
Nissanilla kun ajaa sama vauhtia korokkeen yli, niin ensimmäinen ajatus on: "jäiköhän yhtään paikkaa hampaisiin?"
Vaimolla ei ollut koskaan paha olo Saabissa, mutta Nissanissa oksettaa.
On se kiva ajaa toimivalla autolla, mutta Saab on aina Saab ja riisipussi on aina vain riisipussi. Ei ole kiva olla köyhä. Tarjolla on vain huonoja vaihtoehtoja.
Sydän ja sielu on meidän perheessä aina Saabissa. Saab on auto ja muut kärryt on kulkupelejä.
Re: Ikävä Saabia
Naulan kantaan!!!Aki kirjoitti: Saab on auto ja muut kärryt on kulkupelejä.
Eiköhän tuollaisen `00 Almeran hinnalla jo ihan kohtuu hienon/hyvän Saabin saisi hankittua........... ?
9-5 2,3t Wagon `06
saab
Meillä on ollu aina saab mutta eilen tyttö 15v sano "iskä mikx meillllä oo ikinä muita autoja kun näitä saabeja ostasit vaik oopelin"
Selitä tää nyt ton ikäselle tytölle kun kavereilla on vaan nitä ooopeleita.
Mutta lähettin satkulla ajan niin tyttö kysy "miks tää on näin pieni auto"
Minä siihen ootko ollu oopelin kyydisä koska viimeksi.Tottuuvat liian hyvälle kun ikänsä niitä saabilla kuskaa.Ei velvota töyssyt eikä hidasteet.
Selitä tää nyt ton ikäselle tytölle kun kavereilla on vaan nitä ooopeleita.
Mutta lähettin satkulla ajan niin tyttö kysy "miks tää on näin pieni auto"
Minä siihen ootko ollu oopelin kyydisä koska viimeksi.Tottuuvat liian hyvälle kun ikänsä niitä saabilla kuskaa.Ei velvota töyssyt eikä hidasteet.
Re: Ikävä Saabia
Jotenkin olen lukevinani rivien välistä, että auto vaihtuu piakkoin. Jos olet "menettänyt sielusi" og900:n puikoissa Saabeille, niin parasta lääkettä tuohon on hankkia viimeisimpiä vuosimalleja oleva og900 turbokoneella. Kyllä se siitä helpottaa.Aki kirjoitti: On se kiva ajaa toimivalla autolla, mutta Saab on aina Saab ja riisipussi on aina vain riisipussi. Ei ole kiva olla köyhä. Tarjolla on vain huonoja vaihtoehtoja.
Sydän ja sielu on meidän perheessä aina Saabissa. Saab on auto ja muut kärryt on kulkupelejä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Joo-o. Onhan kiva ajella Saabilla. Mukavaa, vakaata, varmaa ja turvallista. Kaikki on varmaan nuo asiat huomannu ja vähän enemmänkin. Ja muutama taitaa löytyä, jotka ovat valitettavasti joutuneet tuon jälkimmäisen toteamaan.
No, japsi on japsi, aivan sama missä se on tehty. Kaverilla oli Nissan Sunny, aikasta tuore peli se oli, mutta hirvitti olla kyytissä, ku kaveri ajo aina sillei ku se vaatii. Katos, ku riisipussissa ei oo vääntöä, niin sitten ajetaan "jengoilla". No, nyt kaverilla VW Golffi, kaveri kehu sen vääntöä ja sanoin, ettei se välttämättä tarvi olla paljoa suurempi kone, mutta ku on länsimaissa suunniteltu, niin vääntöä löytyy.
Tosin Saab on Saab. On siinäkin huonot puolensa, niitä ku on kaikissa autoissa. Toinen tykkää ja toinen ei.
P.S. Itse ajoin oliskos 2001 syksyllä täällä Rollossa sateisena yönä hurulla ollessa korotetun suojatien yli. Alusta on omassa tod. hyvä ja sillä kestää ajaa mutkiin aika reipasta vauhtia. No, tiukan oikean ja ilmalennon jälkeen piti kääntyä takaisin katsomaan, että mitä vitt** siinä oli??? No, korotettu suojatie, ilman varoituskylttejä/maalauksia. Onneksi ei menny mitään rikki, olis muuten kaupungintalolle menny yks vihainen saabisti "suomentamaan".
No, japsi on japsi, aivan sama missä se on tehty. Kaverilla oli Nissan Sunny, aikasta tuore peli se oli, mutta hirvitti olla kyytissä, ku kaveri ajo aina sillei ku se vaatii. Katos, ku riisipussissa ei oo vääntöä, niin sitten ajetaan "jengoilla". No, nyt kaverilla VW Golffi, kaveri kehu sen vääntöä ja sanoin, ettei se välttämättä tarvi olla paljoa suurempi kone, mutta ku on länsimaissa suunniteltu, niin vääntöä löytyy.
Tosin Saab on Saab. On siinäkin huonot puolensa, niitä ku on kaikissa autoissa. Toinen tykkää ja toinen ei.
P.S. Itse ajoin oliskos 2001 syksyllä täällä Rollossa sateisena yönä hurulla ollessa korotetun suojatien yli. Alusta on omassa tod. hyvä ja sillä kestää ajaa mutkiin aika reipasta vauhtia. No, tiukan oikean ja ilmalennon jälkeen piti kääntyä takaisin katsomaan, että mitä vitt** siinä oli??? No, korotettu suojatie, ilman varoituskylttejä/maalauksia. Onneksi ei menny mitään rikki, olis muuten kaupungintalolle menny yks vihainen saabisti "suomentamaan".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Joo. Tässäpä minun tarinani lyhennerrynä:
Eka auto: 900EMS -80 (hankittu 1992) myyty 1994.
Toinen autoni 900i -88, hankittu 1993 joulukuussa 133tkm mittarissa.
2001 ostin sitten 9-3SE turbo automaatin, ajattelin että nyt kyllä kelpaa ajella. Pistin tuon i-88:n osiks (T16 tekniikalla, ajettuna 210tkm), tarkoituksena tehdä siitä harrasteauto. Osina on edelleen...
Siinä sitten ajelin...
2002 kesällä ostin kaverilta 900Aero -84:n, kun ei tuossa 9-3:ssa ollut yhtään sitä saab-henkeä Oli niin pirusti ikävää kunnon satkua, että piti sitä ikävää jollain tapaa lieventää.
Nyt sitten tilanne on niin paha että 9-3 on kesän seisonnassa, ja ajelen vain Aerolla
Sinänsä tyhmää, ottaen huomioon että aero on musta ja nahkapenkeillä, kun taas 9-3:ssa olis ilmastointi...
En ole vielä autoa löytänyt jolla mielummin ajaisin kun satkulla. Viime talvenakin piti vieroitusoireita lieventää ajelemalla laina-satkulla reilun viikon, kun tilaisuuden sain. 9-3:n annoin parempaan käyttöön siksi ajaksi, ja nautiskelin satkun talviominaisuuksista
Ei sinänsä mitään pahaa 9-3:sta, se vain ei ole satku...
Satkusta en luovu koskaan, kun viimeinen satku paalataan niin minä menen mukana.
Eka auto: 900EMS -80 (hankittu 1992) myyty 1994.
Toinen autoni 900i -88, hankittu 1993 joulukuussa 133tkm mittarissa.
2001 ostin sitten 9-3SE turbo automaatin, ajattelin että nyt kyllä kelpaa ajella. Pistin tuon i-88:n osiks (T16 tekniikalla, ajettuna 210tkm), tarkoituksena tehdä siitä harrasteauto. Osina on edelleen...
Siinä sitten ajelin...
2002 kesällä ostin kaverilta 900Aero -84:n, kun ei tuossa 9-3:ssa ollut yhtään sitä saab-henkeä Oli niin pirusti ikävää kunnon satkua, että piti sitä ikävää jollain tapaa lieventää.
Nyt sitten tilanne on niin paha että 9-3 on kesän seisonnassa, ja ajelen vain Aerolla
Sinänsä tyhmää, ottaen huomioon että aero on musta ja nahkapenkeillä, kun taas 9-3:ssa olis ilmastointi...
En ole vielä autoa löytänyt jolla mielummin ajaisin kun satkulla. Viime talvenakin piti vieroitusoireita lieventää ajelemalla laina-satkulla reilun viikon, kun tilaisuuden sain. 9-3:n annoin parempaan käyttöön siksi ajaksi, ja nautiskelin satkun talviominaisuuksista
Ei sinänsä mitään pahaa 9-3:sta, se vain ei ole satku...
Satkusta en luovu koskaan, kun viimeinen satku paalataan niin minä menen mukana.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
..
[quote="Nappe"]
Satkusta en luovu koskaan, kun viimeinen satku paalataan niin minä menen mukana.[/quote]
Entäs tuplaysit? Mitäs niistä pidät?
Satkusta en luovu koskaan, kun viimeinen satku paalataan niin minä menen mukana.[/quote]
Entäs tuplaysit? Mitäs niistä pidät?
Re: ..
Eihän tuplayseissä mitään vikaa ole, mukavia autoja, mutta en ole koskaan sellaista omistanutHenna Makkonen kirjoitti:Entäs tuplaysit? Mitäs niistä pidät?Nappe kirjoitti:
Satkusta en luovu koskaan, kun viimeinen satku paalataan niin minä menen mukana.
Ensirakkaus ei kuitenkaan koskaan kuole.
Parit tuplaysit on unelmauto-listalla, hopeanvärinen 2ov 99turbo ja 99LEA -74 jonka väriä en ole vielä päättänyt
Ei uudessa corollassa varmaankaan mitään vikaa ole, mutta se ei ole saabi, eikä siihen saa satkun henkeä taiottua vaikka mitä tekis.
Lähes kaikki nykypäivän autot ovat vanhaa satkua parempia, ja varmaankin lähes kaikilla osaalueilla, niin turvallisuuden, ajoominaisuuksien kun muidenkin ominaisuuksien osalta, mutta yksikään näistä ei ole satku.
Piste Ugh.
Satku 4 ever.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
kottero kirjoitti:Ihan vaan noin pirruuttaan. Käykääpäs ajamassa vaikka uusi 1.6 Corolla. Nyt taidan kaivaa verta nenästäni, mutta en kyllä löydä 900 OG satkusta mitään mikä olisi parempaa. Niin vaan ne ajat muuttuu...
Niin ja vuodenajatkin.
Entäs kun tulee talvi?
Ainakin fiilis on Saabissa taatusti parempi kuin japsissa...
Niin ja onhan OG900 vielä auto, johon voi reilusti istua - auto
johon ei tarvitse pujottautua ja josta pääsee poiskin.
.
Niin, ja tuplaysit ja satkut elävät vielä kauan sen jälkeen kun viimeinen rollo on ruostunut pois
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
Ihan vaan noin pirruuttaan. Käykääpäs ajamassa vaikka uusi 1.6 Corolla. Nyt taidan kaivaa verta nenästäni, mutta en kyllä löydä 900 OG satkusta mitään mikä olisi parempaa. Niin vaan ne ajat muuttuu...
mä varmaan repisin vaihdekepin juurineen irti ja polkisin lattiaan reiän ekan kilometrin aikana...
mä varmaan repisin vaihdekepin juurineen irti ja polkisin lattiaan reiän ekan kilometrin aikana...
Mikä autoissa on niin paljon muuttunut? Kerro toki sitten mikä siinä korallissa on parempaa?Ihan vaan noin pirruuttaan. Käykääpäs ajamassa vaikka uusi 1.6 Corolla. Nyt taidan kaivaa verta nenästäni, mutta en kyllä löydä 900 OG satkusta mitään mikä olisi parempaa. Niin vaan ne ajat muuttuu...
Persoonallisuutta ainakin OG satkussa piisaa enemmän kuin korollassa, sen varmaan joudut myöntämään
Japsikuppia ei tule ostettua vaikka mikä olis. OG satkusta en luovu vaikka ennenpitkää aion uudemmankin hankkia.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.