Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja jus »

mart96 kirjoitti:osaako joku kertoa muuten käykö tonnarin vm 88 ratti 99-iin (vm 82)?
Boorit sopii. Vilkun palautus ei 99:ssä vaadi ratilta mitään, eli jos ratin pohjassa on sakara, se pitäisi ottaa pois. Tonnarin vakioratissa on kaksi kosketinnastaa torvea varten (plus ja maa). 99:ssä on vain yksi kosketin, maadoitus akselin kautta, toinen kosketin pitää ottaa pois.

Muokkaamalla voi tonnarin ratti sopia 99:iin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MadSpark
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 20:42
Paikkakunta: Espoo

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja MadSpark »

mart96 kirjoitti:osaako joku kertoa muuten käykö tonnarin vm 88 ratti 99-iin (vm 82)????
Mulla on -78 99CC:ssä -88 turbotonnarin ratti. Vilkunpalautuksen muoviulokkeet olen sahannut ja viilannut veke, toinen töötin kosketin/laahain poistettu ja ratin keskiön sisään laitettu ratin rungosta piuha tähän koskettimeen. Muuten toimii varsin hyvin mutta ratti on joitakin millin osia liian paksu ja painaa vilkkumekanismia sen verran, ettei se tahdo pitää vilkkua päällä. Pitänee joskus hieman hioa siitä ratista materiaalia veke.
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikö kenelläkään ole kuvia 99:istä jossa on kallistuksenvakaajat? Pitäisi nähdä millaiset kolot sinne vetaritunneleihin pitäisi rälläköidä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja SB90 »

onhanse kirjoitti:Saimpas tuossa otettua muutaman kuvan ku oli joutoaikaa.Oli muuten aikomus ajella talvi tolla satkulla, no pari kolome viikkoa meni ja piti vaihtaa talvirenkaat ysi ysiin. On sillä vaan niin mukava ajaa.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1340854.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340892.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340905.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340912.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340923.jpg
On muuten prkl komee.. Omasta mielestä toi limen vihreä sopii täydellisesti "urheilu" tupliksiin.. :D
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Pukkipa toi suorat ja uudenkiiltoiset jarrulevyt tuohon nuorempaan tuplikseen, taidankin mennä vaihtohommiin, pitkästä aikaa Saabin kimppuun. :) :arrow:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
onhanse
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 20:34
Paikkakunta: Oulainen

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja onhanse »

Näköjään joutuu hitsaushomiin ku prkl vänkärin puolen reaktiotangon kiinnitys korkkas 99:ssä . No motonettissähän on korjauspaloja tilattavissa. Miten sen muuten osaa hitsailla oikiaan kohtaan? Sen verran hapero tuo kohta ettei osaa katella.
-96 9000 CSE 2.3TA
-76 99 GL(s)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja lucaf »

käykäähän joku pelastamassa tuo lefan myynnissä oleva 84 tuplis, tulee ihan paha mieli kun ex-autoni seisoo ilman leimaa ja ilman käyttäjää.
auto oli minulla 4 vuotta/70tkm ja teetin siihen mm. 2006 lopulla kaikki oven helmat uusiksi korjauspaloista. muutenkaan ei pitäis korihommia olla estämässä leiman saantia. kytkin siihen uusittiin kokonaan 2006 kesällä, kone on terävässä kunnossa ja ikävät kampiakselin stefatkin on siinä uusittu molemmista päistä 2006.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

lucaf kirjoitti:käykäähän joku pelastamassa tuo lefan myynnissä oleva 84 tuplis, tulee ihan paha mieli kun ex-autoni seisoo ilman leimaa ja ilman käyttäjää.
auto oli minulla 4 vuotta/70tkm ja teetin siihen mm. 2006 lopulla kaikki oven helmat uusiksi korjauspaloista. muutenkaan ei pitäis korihommia olla estämässä leiman saantia. kytkin siihen uusittiin kokonaan 2006 kesällä, kone on terävässä kunnossa ja ikävät kampiakselin stefatkin on siinä uusittu molemmista päistä 2006.
Jos teetit ajopeliin moiset rempat, niin miksi yleensäkin annat luisua moisten ns. helmien läpi sormien? Entä jos ostat auton takaisin? :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Mertmi kirjoitti: Jos teetit ajopeliin moiset rempat, niin miksi yleensäkin annat luisua moisten ns. helmien läpi sormien?
no ku vaihdossa tarjottiin topaasinkeltaista 76 vuosimallista, niin miten luulet että pystyn kieltäytymään sellaisesta :oops: :oops: helmi tai timantti, samapa se, valitsin timantin :lol:
Mertmi kirjoitti: Entä jos ostat auton takaisin? :)
takaraivossahan tuo koputtelee mutta se edellyttäisi että jos joku ostaa minulta jomman kumman nykyisistä 30-vuotiaista (vinkki..) :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Mutta eihän tuo olis kuin parisataa vain...
Mitäköhän vaatis leimalle laitettavaks
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No ei ole kyllä kallis tuo Lefan 99, just eilen meni satanen pelkkiin 99:in palloniveliin ja raidetangon päihin :)

Mistä saisi hankittua tälläiset teippiraidat?:
http://i226.photobucket.com/albums/dd31 ... ngview.jpg
Olisivat sopivan hillityt yhdessä konepellin TURBO-merkkien kanssa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Teetä jossain teippi firmassa,pitäs onnistua ihan tolla kuvalla.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Millainen bensapumppu soveltuisi K-jetilliseen T8:iin? Pumppu tulee peräkontin sisään tyyliin D-jetronic (ja sellaisen kiinityspeltiinkin, siihen viereen painevaraaja ja suodatin). K-jetronic toimi erinomaisesti B-vaparissa D-jetin pumpulla (tarvike sellainen, oli tehokkaampi kuin orkkis), mutta mahtaisikohan riittää bensantuotto/paine turbokoneeseen?
Siis pitäisi olla mallia imevä pumppu (sieltä mistä kaasarimallinen mekaaninenkin pumppu imee), joka jaksaisi pitää K-jetin vaatiman paineen yllä, olisiko ehdotuksia?

(ja en rupea etsimään turbon tankkia, tai muovihitsauta pumpun kaulusta kaasaritankkiin, enkä rupea enää hitsaamaan 99:in kontinpohjaan syvennystä satkun tankille ;) )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ng900aero kirjoitti:Millainen bensapumppu soveltuisi K-jetilliseen T8:iin? Pumppu tulee peräkontin sisään tyyliin D-jetronic (ja sellaisen kiinityspeltiinkin, siihen viereen painevaraaja ja suodatin). K-jetronic toimi erinomaisesti B-vaparissa D-jetin pumpulla (tarvike sellainen, oli tehokkaampi kuin orkkis), mutta mahtaisikohan riittää bensantuotto/paine turbokoneeseen?
Siis pitäisi olla mallia imevä pumppu (sieltä mistä kaasarimallinen mekaaninenkin pumppu imee), joka jaksaisi pitää K-jetin vaatiman paineen yllä, olisiko ehdotuksia?

(ja en rupea etsimään turbon tankkia, tai muovihitsauta pumpun kaulusta kaasaritankkiin, enkä rupea enää hitsaamaan 99:in kontinpohjaan syvennystä satkun tankille ;) )
Mietin tossa, että pystyiskö siihen soveltamaan esim. K-jetillisten Volvojen ratkaisua, elikkäs niissä on siirtopumppu tankissa ja ulkopuolella tankkia semmonen samanlainen pumppu, mikä on saabinkin k-jetissä? Tämmönen käsitys miulla on. Mikäli siirtopumppu olis tarpeeksi hoikka, niin viritelmän vois tehdä siihen bensamittarin liitäntään siten, että rakentelisi sen siirtopumpun ton bensamittarin yhteyteen. Bensamittaria vartenhan tankissa on jonkinmoinen reikä jo valmiiksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

ng900aero kirjoitti:(ja en rupea etsimään turbon tankkia, tai muovihitsauta pumpun kaulusta kaasaritankkiin, enkä rupea enää hitsaamaan 99:in kontinpohjaan syvennystä satkun tankille ;) )
Paljon maksat 99 ruiskun tankista? Samahan tuo on B ruutassa ja turbossa.. :wink:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vastaa Viestiin