Vesa Pohjalainen kirjoitti:Kun avaat kaasuttimen kannen, joka on kiinni muistaakseni kolmella ruuvilla, sen alla on ehkä desin mitan kokoinen sylinterimäinen luisti, jonka alapäässä on neula. Luistiin on kiinnitetty neljällä ruuvilla kuminen kalvo.
Ota luisti varovasti pois. puhdista ja voitele sen sivut ja pistä varovasti takaisin.
Puhdista ja voitele myös sen kammion seinät, missä se luisti oli. Älä kallistele tai käännä ylösalaisin luistia, ettei vaimennusöljy tule pois. Tarkista samalla kalvon kunto. Huomaa, että kalvollekin on kohdistusnappulat, jotta se menee oikein paikalleen.
Muista kasata myös kaasuttimen kansi entiseen asentoonsa. Siinä on kohdistusmerkki kyljessä.
http://www.vesapohjalainen.com/hajoituskuvia/luisti.jpg
Aika vanha ketju, pahoittelut nostosta, mutta mikä tuo kuvassa oleva pieni nappula luistin kyljessä, numero 12, on? Avasin äsken yhden Pierburgin ja luistissa oli kyllä reikä tuossa, mutta ei siinä mitään osaa ollut. Auto on seissyt nyt melkoisen pitkän aikaa, ennen seisontaa kävi hienosti, mutta nyt käy vain, kun kaataa bensaa suoraan imusarjaan. Kaasari on sisältä kuiva, mutta kaasarille tulevasta letkusta lentää bensa iloisesti. Ei varmaan liity mitenkään tuohon kuvan osaan 12, mutta kunhan nyt vaan ihmettelen, miksei siellä semmosta ollut..
Edit: Selvisikin jo. Oli siellä reiässä semmonen ruuvinpää näkyvissä, kun putsaili ensin ja tutki sitten tarkemmin.
Auto myös käy taas, kaasarin yläpäässä kaikki liikkui hyvin, mutta bensan tuloputkesta ei mennyt puhallus läpi -> kaasarin pohja auki -> uimuriventtiili oli jumissa. Nyt pelaa taas hienosti. Ei varmaan ole mitään haittaa pyöritellä syksyllä konetta muutaman kerran niin, että bensapumppu imee kaksitahtibensaa astiasta ja voitelee pumpun lisäksi uimuriventtiilin ja neulan? Kun ei autoa kuitenkaan käynnistetä taas talven aikana.
Edit2: Aijuu tuo neulan ruuvin reikä (se, johon nappula 12 menee) oli omassa kaasarissani toisella puolella kuin kuvassa. Laitoin luistin ensin takaisin kuvan mukaisesti, jolloin alipaine veti luistin aina alas kaasua painaessa. Käänsin toisin päin ja nyt toimii. huomasin kääntäessäni, että luistissa, kalvossa ja kaasarissa on toisiinsa sopivat lovet. Noita varmaan on erilaisia, ettei kannata luottaa kuvaan..