Kierrosluvun rajoitin?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Kierrosluvun rajoitin?

Viesti Kirjoittaja junnu »

Haulla yritin katella mut,mut.Katkooko bensapumpulta virtasia vai onko toteutettu jotenkin muuten?Miten olis helpoin poistaa tai saada rajoittamaan 7500-8000 Kärrynä 900s -91
puh.050-3748237
#3078
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ostamalla virilastun jossa rajaa nostettu.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kyllä itse pitäisin ehdottomana rajana 7000rpm, ei nimittäin riitä alakerran tasapainoitus 7500-8000 rundille varmasti. Sitäpaitsi ei se ainakaan vakioahtimella vedä paljoa 5000rpm jälkeen, että tässä tapauksessa on sitten aivan turhaa...
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Huikko kirjoitti:Ostamalla virilastun jossa rajaa nostettu.
Mistä sellaisia lastuja löytyy, jossa rajaa on saatu noinkin ylös?
900C -86
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kysyin kerran It's Fun -firmalta lastua tuohon lucas:iin. Kyllähän siihen löytyi, hintaa vaivaiset 400e :lol:
luultavasti samanlainen softa mikä löytyy BSR:n lastusta...
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Eli löytyy sellaisia, joissa rajoitin olisi esim. 8000:ssa?
900C -86
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

ASTech kirjoitti:Eli löytyy sellaisia, joissa rajoitin olisi esim. 8000:ssa?
onko og satkussa edes se rajoitus lastussa? Olikos se 6000rpm vakioissa?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kerran tuli tehtyä lyhyen korttelin mittainen burnout ja kesti yli 6000rpm ottaa. Ei menny kuitenkaan niin pitkälle, että olis tullu rajoitin vastaan. Päähän on jäänyt, että katkekeaa meno 6350rpm kohdalla ja taas 6250rpm kohdalla meno jatkuu taas.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Ainakin Speedpartsin lastussa (LH-jet tosin) on rajoitin 7000rpm. Ässässähän on Lucas ja kylläpä pojat on poltellut lastuja näihinkin, eli löytyy.
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Tietääkös kukaan,kuka noita rajoittamattomia/rajaa nostettuja virilastuja tekee??Ja pystyykö jo olemassa olevaa bsr lastua siltä osin modaamaan
puh.050-3748237
#3078
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ite käytän viritetyssä 99;ssä mikä kiertää 7200rpm niin Bemarin pyörijää virranjakajassa missä on keskipako systeemillä toimiva rajoitin. Toimii kuin junan vessa. Säädetty jousta kiristämällä tuohon 7200 rpm;ään. Ei ollut ongelmia.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

16 venttiilinen se ongelma juuri onkin. Rajoitin sorkkii bensapuolta.
900C -86
M.p.
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 16:49
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Re: Kierrosluvun rajoitin?

Viesti Kirjoittaja M.p. »

Sori vanhan topikin nosto mutten jaksanu tehdä uuttakaan. Osaisko joku kertoa miten vuosimallin 83 99:stä saa kierrostenrajoittimen pois?

e: niin ja tietysti kasitappinen kone.
Saab 99 -83
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kierrosluvun rajoitin?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei siinä ole rajoitinta, luultavasti se ei vaan jaksa kiertää sen korkeammalle. :lol:
Turbomallissa rajoitin olisi pyörijässä (99 Turbo) ja vähän uudemmalla tekniikalla bensapumpun releessä (K-jet).

Lucakselle ei käsittääkseni ole olemassa lastuja joista rajoitin olisi poistettu, ellei sitten tilaa jostain ihan erikseen, hinta silloin on luultavasti sen mukainen. LH-Jetronic 2.2:sta rajoittimen siirto tai poisto onnistuu ohjelmallisesti helposti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
M.p.
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 16:49
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Re: Kierrosluvun rajoitin?

Viesti Kirjoittaja M.p. »

no perkele. :D
Saab 99 -83
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
Vastaa Viestiin