Mikä vikana? OG900 T16
Mikä vikana? OG900 T16
Moro
Elikkäs mikäs mahtaa olla vikana kun laturinvalo palaa ja akku on hyvässä kunnossa ja laturi on vaihdettu noin 2 viikkoa sitten uuteen ja mittariston maadoitukset näyttävät olevan kunnossa? ja aina kun laittaa pakin päälle ja pakkivalot yrittävät syttyä niin laturinvalo voimistuu ja kierrosmittari alkaa näyttämään nollaa? ja ajossa kun laittaa takalasin lämmittimen päälle niin laturinvalo voimistuu ja kierroslukumittari alkaa näyttämään 2tuhatta kierrosta vähemmän?
ja vielä mikähän vika noissa pakkivaloissa on ku ne ei syty? polttimot ovat ehjät.
Elikkäs mikäs mahtaa olla vikana kun laturinvalo palaa ja akku on hyvässä kunnossa ja laturi on vaihdettu noin 2 viikkoa sitten uuteen ja mittariston maadoitukset näyttävät olevan kunnossa? ja aina kun laittaa pakin päälle ja pakkivalot yrittävät syttyä niin laturinvalo voimistuu ja kierrosmittari alkaa näyttämään nollaa? ja ajossa kun laittaa takalasin lämmittimen päälle niin laturinvalo voimistuu ja kierroslukumittari alkaa näyttämään 2tuhatta kierrosta vähemmän?
ja vielä mikähän vika noissa pakkivaloissa on ku ne ei syty? polttimot ovat ehjät.
Ilo alkaa kilosta!!!!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Mikä vikana? OG900 T16
merkkivalon johto poikki liittimen takaa laturin päästä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Mikä vikana? OG900 T16
Laturi saa herätevirtansa akulta lampun ja em. johtimen kautta. Jos johto on poikki on mahdollista ettei laturi lataa kunnolla tai ollenkaan.antti.hakamaa kirjoitti:merkkivalon johto poikki liittimen takaa laturin päästä.
Katkenneen latausvalon virtapiirin havaitsee helpoimmin vääntämällä virta-avainta asentoon hiukan ennen starttausta. Tällöin tulee öljynpaineen ja latauksen valon palaa. Ellei näin ole on todennäköisesti johdin laturin puolelta poikki.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Mikä vikana? OG900 T16
Kierroslukumittari ja latausvalon toinen puoli ovat molemmat sulakkeen 7 takana, joten sieltä latausjärjestelmän suunnalta ja herätteestä löytynee kyllä syy kiekkamittarin käytökseen. Luultavasti takalasin lämmityksen vaikutuskin on jossain sillä suunnalla, itse lämmityselementti tulee eri sulakkeen takaa mutta lämmityksen päälläolon varoitusvalo saattaa olla samassa (puuttuu townsendin sivuilta eli en voi nyt tarkistaa).
Pakkivalojen toimimattomuus on mahdollisesti itse takavaloissa/niiden johdotuksessa, muistaakseni toimivat kun sopivasti räpläsi siellä johtoja ja liittimiä mutta on nyt sitten uudelleen lakannut toimimasta. Melkein voisi ne takavalojen johdotukset vetää sinne uudestaan kun melko huonossa kunnossa taitavat alkaa jo olla alkuperäiset.
Kuva laturin sähköistä
Lisää löytyy tämän linkin takaa: http://townsendimports.com/Web/electric ... _89-90.htm
Vuosimalli vähän uudempi mutta suurin osa on melko lähellä kuitenkin vanhempiakin.
Pakkivalojen toimimattomuus on mahdollisesti itse takavaloissa/niiden johdotuksessa, muistaakseni toimivat kun sopivasti räpläsi siellä johtoja ja liittimiä mutta on nyt sitten uudelleen lakannut toimimasta. Melkein voisi ne takavalojen johdotukset vetää sinne uudestaan kun melko huonossa kunnossa taitavat alkaa jo olla alkuperäiset.
Kuva laturin sähköistä
Lisää löytyy tämän linkin takaa: http://townsendimports.com/Web/electric ... _89-90.htm
Vuosimalli vähän uudempi mutta suurin osa on melko lähellä kuitenkin vanhempiakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä vikana? OG900 T16
Kesällä tappelin samankaltaisen ongelman kanssa... Kierrosmittari ei toiminut ollenkaan ja laturin valo paloi kokoajan. syynä oli ajoneuvosulakkeen huono kontakti.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Mikä vikana? OG900 T16
Ajovalosulakkeen?Coltti kirjoitti:syynä oli ajoneuvosulakkeen huono kontakti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Mikä vikana? OG900 T16
Ajoneuvosulakkeen, sellainen pitkulainen pyöreä jotka aina vähän väliä tahtovat renata ja saada huonosti kontaktia.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Mikä vikana? OG900 T16
Noista vanhoista pillerisulakkeista oli itselläkin riemua Finkun kanssa.. Milloin mikäkin toiminto aina pätki.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Mikä vikana? OG900 T16
M84 tuli uudemmat lattasulakkeet.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com