Nelilovinen
Nelilovinen
Mikä mätää nelilovisen lootan kakkonen ei pysypäällä vaan tulee vapaalle heti,kun hellittää kaasua.
Ilmeisesti joku on kulunut, mutta mikä
Ilmeisesti joku on kulunut, mutta mikä
Re: Nelilovinen
Tuon jopa minäkin tiesin, mutta tarkemmin2495 kirjoitti:Vaihdelaatikko.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Nelilovinen
moottorin tukityynyt revenneet.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Nelilovinen
Rautaiset eivät repeä.
Re: Nelilovinen
Synkrot kuluneet kakkosvaihteesta. Kannattaa pistää samalla muutkin synkrot ja laakereita uusiksi, jos meinaat korjata. Toisaalta eipä tuo nelilovinen yleensä kovin kallis ole käytettynä, ellei ole himoittu kokill.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Nelilovinen
Yhden nelilovisen ostin ja vaihdoin, mutta vika vain paheni,eli kakkonen tuli pois jo kaasun hellittämällä
Kokill ja "tavallinen" onko muuta eroa kuin materialissa, esim. ulkoisesti muodossa.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kokill ja "tavallinen" onko muuta eroa kuin materialissa, esim. ulkoisesti muodossa.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Re: Nelilovinen
Hyvä kans ottaa selvää, mitä öljyjä nuissa laatikoissa on käytetty. Väärillä öljyillä, nuo synkrot saa nopiaakin sököksi.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Nelilovinen
Nää on taas näitä uskon asioitaSuabisti kirjoitti:Hyvä kans ottaa selvää, mitä öljyjä nuissa laatikoissa on käytetty. Väärillä öljyillä, nuo synkrot saa nopiaakin sököksi.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Nelilovinen
Ylensä koko pääakselilla olevan rataspaketin ja pienen vetopyörän välissä olevat simmilevyt kun kuluu / hakkaantuu niin säädöt muuttuu ja alkaa tekeen että nelilovisessa että kakkonen ei pysy päällä ja viislovisessa kolmosta alkaa hylkiin.
Ei synkrot. Voi olla että myös kytkentäkappaaleet on lulunut siten että väkisin pukkaa pois päältä mutta tuo simmilevyvika on yleisempi.
Ei synkrot. Voi olla että myös kytkentäkappaaleet on lulunut siten että väkisin pukkaa pois päältä mutta tuo simmilevyvika on yleisempi.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Nelilovinen
Tämä vastaus tuntu aivan loogiselta, kun asiaa hieman miettii,mutta olihan se vika vaihdelaatikossa niin kuin tuolla yllämainittiintoms kirjoitti:Ylensä koko pääakselilla olevan rataspaketin ja pienen vetopyörän välissä olevat simmilevyt kun kuluu / hakkaantuu niin säädöt muuttuu ja alkaa tekeen että nelilovisessa että kakkonen ei pysy päällä ja viislovisessa kolmosta alkaa hylkiin.
Ei synkrot. Voi olla että myös kytkentäkappaaleet on lulunut siten että väkisin pukkaa pois päältä mutta tuo simmilevyvika on yleisempi.
Vaihdelatikkoa purkaessa lautaspyörän alla olevassa laakeripesän neljästä pultista kahdessa oli jälkiä,että olivat ottaneet kiinni lautaspyörään ja avautuivatkin sitten aivan käsin kiertämällä.
Eiköhän tuo jo muuta pääakselin säätöjä.