900 Lokasuojan reunalista (Korjakumi oy)
Re: 900 Lokasuojan reunalista (Korjakumi oy)
Mullakin on ässässä tommoset motonetin listat, joku edellisistä omistajista vaihtanu. Hyvin näyttävät pysyvän kiinni, eikä kerää pahemmin paskaa sisälleenkään, tosin oon nyt laittanu vaseliinia alle
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Niin kyllähän se melkohelposti menee ilman lämmitystä, mutta lämmittämällä saadaan levitettyä listaa ja vaseliinia jää sinne sisälle paljon eikä se tule reunoilta ulos.Eski kirjoitti:Tuossa vielä muutama kuva, miten tämä Motonjetin/Korjakumin lista istuu viistokeulaan:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1783.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1784.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1789.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1790.jpg
Itse olen aina saanut nuo listat ilman lämmittämistä paikalleen.
Eski
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
99T16 Petro -81
Eikö jokin alustamassa voisi olla vaseliinia parempi seillä listojen alla? Ajattelin laittaa 99:iin ensin koteluojaa (ML) kaariin listojen alle, ja sitten jotain pensselillä levitettävää massaa uusien listojen sisään.
Eikait vaseliini sisällä mitään korroosionestoaineita, ja kerää ennen pitkää kosteuttakin?
Eikait vaseliini sisällä mitään korroosionestoaineita, ja kerää ennen pitkää kosteuttakin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei ehkä alustamassaa kannata laittaa, ne kun eivät yleensä ole kuin suojakerros maalille.ng900aero kirjoitti:Eikö jokin alustamassa voisi olla vaseliinia parempi seillä listojen alla? Ajattelin laittaa 99:iin ensin koteluojaa (ML) kaariin listojen alle, ja sitten jotain pensselillä levitettävää massaa uusien listojen sisään.
Kotelosuoja varmaan toimii ihan hyvin...vaseliinia olen käyttänyt, kun alunperinkin sitä taitaa siellä olla. Ja sitä saa helposti menemään runsaasti sinne.
Eikös ne jotkut suojanneet auton pohjaakin sisältä päin laittamalla vaseliiniä lattian täyteen ja jotain muovipusseja päälle eristeeksi ja lattiamatot päälle.
Niin kai se vaseliini jotenkin suojaa? Eikös se syrjäytä kosteuden ainakin tehokkaasti?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
99T16 Petro -81
eee...ei ehkä kuuluu tähän, mutta mistä sais semmoista kapeaa suojalista, joka on monessa satkussa vaakasuorassa lokasuojissa ja ovissa, kulkee konepellin reunan alapuolelta lokasuojassa. Enimmäkseen kokomusta ja jossain 99-eissä kromilista keskellä. Näin silmämääräisesti noin sentin leveä.
Syksyllä vaihdoin Iivariin Motonetin listat. Yksi vanhoista oli ilmeisesti ollut irti, kun sen alla oli silikonia ja sen myötä ruostehommiakin. Muissa oli (alkuperäiset) vaseliinit ja pelti ehjää. Annoin vaseliinien olla ja lisäksi sisälokasuojan puolelle sivelin Dinitrolin alustamassalla paksunnettua ML:ää. Ko seos on Kajakin sisäloksut pitänyt ehjänä jo vuosia.
Vakuutusyhtiön kustannuksella ainakin vielä vuosi sitten löytyi sitä kapeaa vyötärölinjan listaa, luultavasti alkup. varaosana, kun merkkihuollossa autoa siliteltiin.
Vakuutusyhtiön kustannuksella ainakin vielä vuosi sitten löytyi sitä kapeaa vyötärölinjan listaa, luultavasti alkup. varaosana, kun merkkihuollossa autoa siliteltiin.
Etsiskelin jokapuolelta sitä vastaavaa listaa. Ei löytynyt. Motonetistä löytyi kuitenkin sopivan kokoista ja väristä kuin eristysnauhaa ja halpaa. Silmämääräisesti ei erota alkuperäisestä läheltäkään katsottuna.
Sorry ! Kerroin äsken puskurilistoista. Ei siis ovilistoista.
Mulla olis vanhasatkuun aidot lokarin kumilistat, paksut ku p***eleet, saa hakea kahvikupin hinnalla pois, lähettämään en rupea. 
-Sami

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Niin onko tuo motonetin 5m kieppi tuota n.25 mm leviää eli suht samaa kun korjakumin kuvassa oleva?
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
kuten joku jo aiemmin sanoi-se on sama lista.
Nyt laitoin myös 99-iin ja istuu hyvin, näyttää hyvältä. Itse en ole sinne väliin laittanut mitään vaseliinia-ei se nyt sieltä pahemmin ruostuu.
P.S. löysin Virosta tuning-kaupasta jopa sitä lista joka on lokasuojissa ja ovissa.
Kaveri näyttii mulle esitetta ja oli (yllätys, yllätys) Suomalainen firma joka sitä tekee. Valitettavasti en muista, mikä oli firman nimi-kun sitä esitettä vilautettiin niin nopeasti
Sitä myydään vaan 15m rullana, mutta kun löydän vapaa rahaa, niin tilaan.
Nyt laitoin myös 99-iin ja istuu hyvin, näyttää hyvältä. Itse en ole sinne väliin laittanut mitään vaseliinia-ei se nyt sieltä pahemmin ruostuu.
P.S. löysin Virosta tuning-kaupasta jopa sitä lista joka on lokasuojissa ja ovissa.
Kaveri näyttii mulle esitetta ja oli (yllätys, yllätys) Suomalainen firma joka sitä tekee. Valitettavasti en muista, mikä oli firman nimi-kun sitä esitettä vilautettiin niin nopeasti

Ostin pystykeulaan originaalit ja hyvin istuu + helppo asentaa