900i kakkosautoksi?
900i kakkosautoksi?
morjens.
oon tässä harkinnu 900i:n ostamista.
saab on kyllä luotettava auto mutta miten on tuon mallin kulutuksen kanssa? entä miten on ruosteen laita? ruostuuko nuo pohjasta kuinka helposti? päältä päin on ainakin ollut kovapeltisiä
niin ja miten iso ero on kaasarin ja ruiskun kulutuksessa?
terv. ng900 omistaja.
oon tässä harkinnu 900i:n ostamista.
saab on kyllä luotettava auto mutta miten on tuon mallin kulutuksen kanssa? entä miten on ruosteen laita? ruostuuko nuo pohjasta kuinka helposti? päältä päin on ainakin ollut kovapeltisiä
niin ja miten iso ero on kaasarin ja ruiskun kulutuksessa?
terv. ng900 omistaja.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900i kakkosautoksi?
jos haluaa pieni kulutuksisen, niin kannattaa ehdottomasti harkita 16 venttiilistä ruiskua.
ruosteen osalta saabit ovat yksilöitä joissakin ei ole ruostetta nimeksikään ja perinteisesti ruostuvat ovien alla reunoista ja lokasuojista. ei niinkään pohjasta.
ruostuminen on siitä kiinni kuinka autoa on pidetty ja huollettu.
ruosteen osalta saabit ovat yksilöitä joissakin ei ole ruostetta nimeksikään ja perinteisesti ruostuvat ovien alla reunoista ja lokasuojista. ei niinkään pohjasta.
ruostuminen on siitä kiinni kuinka autoa on pidetty ja huollettu.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900i kakkosautoksi?
Ruostuminen?! Mitä se on? Omissani pohjat ovat niin kovat että vasaral saa takoa. Ainut sinises oli pakkeli alkanut metsä keskellä vanha omistaja "säilömänä" ruostua punasessa ei mitään. Kovaa peltiä o ruåtti ja suome rauta..
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: 900i kakkosautoksi?
hienoa hienoa. täytynee ruveta kattomaan ruiskua autoksi.
mitenkäs nuo kilometrit? aika monella on ajettu jo 300tkm? onko se paljon vai onko se vasta sisäänajettu?
mitenkäs nuo kilometrit? aika monella on ajettu jo 300tkm? onko se paljon vai onko se vasta sisäänajettu?
Re: 900i kakkosautoksi?
Ei tuo 300 tuhatta tunnu vielä missään. Omallani on ajettu 350tuhatta ja on erittäin hyvässä kunnossa edelleen, ei päällepäin näy kilometrit ollenkaan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 900i kakkosautoksi?
Kone kyllä kestää kilometrejä, vaihteisto ja kori ovat isommat riskipaikat. Ruosteen varalta kannattaa tarkistaa ainakin takaluukun "kellarin" etukulmat, ovien alareunat ja pyöränkaaret. 16v ruiskua tai turboa suosittelen itsekin, vaihdelaatikon toimivuus selviää koeajolla, sehän noissa tuntuu hajoavan useammin.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: 900i kakkosautoksi?
Lisäisin tähän vielä vetarin tunnelit kummaltakin puolelta...aika monessa on lahoneet.Jokke A kirjoitti:Kone kyllä kestää kilometrejä, vaihteisto ja kori ovat isommat riskipaikat. Ruosteen varalta kannattaa tarkistaa ainakin takaluukun "kellarin" etukulmat, ovien alareunat ja pyöränkaaret. 16v ruiskua tai turboa suosittelen itsekin, vaihdelaatikon toimivuus selviää koeajolla, sehän noissa tuntuu hajoavan useammin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: 900i kakkosautoksi?
Sekä takaiskarien yläpäät.Saabinsti kirjoitti:Lisäisin tähän vielä vetarin tunnelit kummaltakin puolelta...aika monessa on lahoneet.Jokke A kirjoitti:Kone kyllä kestää kilometrejä, vaihteisto ja kori ovat isommat riskipaikat. Ruosteen varalta kannattaa tarkistaa ainakin takaluukun "kellarin" etukulmat, ovien alareunat ja pyöränkaaret. 16v ruiskua tai turboa suosittelen itsekin, vaihdelaatikon toimivuus selviää koeajolla, sehän noissa tuntuu hajoavan useammin.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: 900i kakkosautoksi?
^ Juu nuo kaksi edellistä taitavat olla yleisimmät ruostepaikat, piilossa kun ovat niin saavat useasti rauhassa mädäntyä.
Itsellä ollut 8v (ei-kat) ja 16v (myöskin ei-kat) ruiskut, minulla se 8v vei itse asiassa hieman vähemmän bensaa (7,5 l/100 km vrt. hieman alle 8 l/100 km)..kulku on tietty aika paljon heikompaa 8v. Kaasarimalleillakin ovat jotkut saaneet samankaltaisia lukemia, totuudesta en tiedä kun sellaisesta ei kokemusta..veikkaisin kuitenkin, että ruiskut pysyvät paremmin säädöissä, ja kulku sitä 8v ruiskuakin heikompaa.
Ei kai niitä laatikoita vaparimalleista niin hirveästi ole pamahtanut? Sisemmät vetarit on sellaiset, joiden soisi olevan kunnossa, uudet maksaa kohtuuttomasti ja romuttamoilta taitaa olla parhaimman kuntoiset jo haalittu itse kunkin kätköihin.
Itsellä ollut 8v (ei-kat) ja 16v (myöskin ei-kat) ruiskut, minulla se 8v vei itse asiassa hieman vähemmän bensaa (7,5 l/100 km vrt. hieman alle 8 l/100 km)..kulku on tietty aika paljon heikompaa 8v. Kaasarimalleillakin ovat jotkut saaneet samankaltaisia lukemia, totuudesta en tiedä kun sellaisesta ei kokemusta..veikkaisin kuitenkin, että ruiskut pysyvät paremmin säädöissä, ja kulku sitä 8v ruiskuakin heikompaa.
Ei kai niitä laatikoita vaparimalleista niin hirveästi ole pamahtanut? Sisemmät vetarit on sellaiset, joiden soisi olevan kunnossa, uudet maksaa kohtuuttomasti ja romuttamoilta taitaa olla parhaimman kuntoiset jo haalittu itse kunkin kätköihin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i kakkosautoksi?
dq kirjoitti:^
Ei kai niitä laatikoita vaparimalleista niin hirveästi ole pamahtanut? Sisemmät vetarit on sellaiset, joiden soisi olevan kunnossa, uudet maksaa kohtuuttomasti ja romuttamoilta taitaa olla parhaimman kuntoiset jo haalittu itse kunkin kätköihin.
Jyväskylästä löytyy hyviä koko vetareita...Sisältää sisemmät ja ulkoiset ..
-
- "Ruisku"
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 900i kakkosautoksi?
Mulla itellä ainakin on toi 16 venttiilinen pelannu hyvin. Ainut mikä nyt on niin repsikan puolelta on Mac Phersonin laakeri sökö. Mut se oli omaa tyhmyyttä.
16v kulkeekin ihan hyvin. Oon ite huomannu senkin et 98 kulkee paremmin ku 95:lla. Tankkaa 98:a vaan vaik onki kaaliimpaa, ei se sitä kauheesti syö, reilun 7l/100
16v kulkeekin ihan hyvin. Oon ite huomannu senkin et 98 kulkee paremmin ku 95:lla. Tankkaa 98:a vaan vaik onki kaaliimpaa, ei se sitä kauheesti syö, reilun 7l/100
Saab... Ainut millä jotain tekee!
Re: 900i kakkosautoksi?
[quote=" Ainut mikä nyt on niin repsikan puolelta on Mac Phersonin laakeri sökö./quote]
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900i kakkosautoksi?
og900:sissa on erillistuentainen etu pyörän tuenta siinä ei ole Mac Phersonia eikä myöskään joustintuen laakeria.
ainut laakeri joka löytyy on pyöränlaakeri.
ainut laakeri joka löytyy on pyöränlaakeri.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: 900i kakkosautoksi?
Saappien menovesi haluista sen verta että joiltakin kuulee että saappi syö älyttömästi jopa niin että auraviitatkin kelpaa ja toisista se ei syö oikeestaan mitään.
Itsellä on kokemusta molemmista, maksimissaan on syöny 17l/100 ja minimissään 6.8l/100 toinen kunnossa toinen ei.
Itsellä on kokemusta molemmista, maksimissaan on syöny 17l/100 ja minimissään 6.8l/100 toinen kunnossa toinen ei.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i kakkosautoksi?
lintta go go kirjoitti:Saappien menovesi haluista sen verta että joiltakin kuulee että saappi syö älyttömästi jopa niin että auraviitatkin kelpaa ja toisista se ei syö oikeestaan mitään.
Itsellä on kokemusta molemmista, maksimissaan on syöny 17l/100 ja minimissään 6.8l/100 toinen kunnossa toinen ei.