Boschin palvelu ja virranjakajan sakarapyörän irroitus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
elk
"Kaasari"

Boschin palvelu ja virranjakajan sakarapyörän irroitus

Viesti Kirjoittaja elk »

Olen päässyt saab 900 -89 korjausprojektissani siihen vaiheeseen että virranjakaja on edelleen keittiön lattialla purettuna sakarapyörään asti. Tätä osaa en kotivälineillä saa irti, en sitten millään. Boshchilta luvattiin irroittaa sakarapyörä 75 eurolla. HALPAA! En varmasti maksa heille tuota summaa. Lisäksi valehdeltiin että boshilla ei ole ulosvedintä tämän osan irroittamiseen ja se pitää kammeta heilläkin ruuvarilla ulos. Koska olen itse yrittänyt osaa kammeta ainakin puoli työpäivää ulos niin tiedän että kalliiksi tulisi.

Jos joku osaisi neuvoa mitään tapaa saada sakarapyörä irti kotikonstein niin neuvot varmasti kelpaavat. Boschille en kyllä maksa penniäkään enää. Voin maksaa mielelläni kyllä jonkin summan pk-seudulla asuvalle sakarapyörän irroittajalle.
Jamppa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mikä osa se sakarapyörä on? voisin yrittää jotai kertoa, ku kunnostin itselleni T16:n jakajan.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Minä tein lattarautaan kaksi reikää, otin 5mm kierretankoa pätkät ja väänsin päihin mutkat ruuvipenkissä. viilasin mutkat sellaisiksi, että ne sopii sakaran alle. laitoin tangot lattaraudan läpi, ja vedätin muttereilla latakan pätkän avulla sakarapyörän pois. Se sakarapyörä ei ole kovinkaan tiukassa. Voisi kyllä lähteä kahdella ruuvimeisselillä yhtäaikaa vastakkaisilta puolilta vääntämällä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
teesalama
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Itse kyllä otin mielestäni sakarapyörän irti ihan itse. Se oli ainakin mulla kiinni sellaisella "lyhyellä naulalla" Paksuus jotain alle 1mm ja pituus 5mm. Tarkkaan kun katsoo siihen akselin juureen, niin se naulan pää näkyy. Toinen pää on teroitettu ja yläpää tasainen.
EDIT: Tietysti pitää työntää siitä terävästä päästä, niin "naula" nousee pois yläkautta

Mutta ota se irti varovasti, ettei huku. Jos teet työn esim. tyhjässä ämpärissä, niin osa ei tipu ja vieri johonkin piiloon.

Mulla oli siis ysikympissä tommonen systeemi, eiköhän satkun jakaja ole ihan samanlainen. Tai sitten sulla on joku erilainen systeemi :?
Viimeksi muokannut teesalama, Ti Kesä 22, 2004 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
teesalama
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Lisäys edelliseen: ainakin motonetin hinnaston mukaan ysikympissä ja satkussa (M1981-M1993) on sama sakarahelma (10-9035), joten eiköhän kiinnityskin ole samanlainen.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin