Jarrunippojen koot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Jarrunippojen koot

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Tarkoitus olisi vaihtaa jarruneste ja samalla ilmausruuvit. (Tietysti edellytyksenä on että saan ne vanhat ehjinä irti.)

Muistaako joku minkäkokoiset ja kierteiset on satkun ilmausruuvit. Satulat on sitä uudempaa mallia, käsijarru ottaa taakse.

Olis kiva ostaa ne etukäteen ennenkuin ottaa vanhat irti...

Mikäs on muuten oikea ilmausjärjestys?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
p33l0x
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 19:09
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p33l0x »

ilmaus aloitetaan siitä satulasta mikä on pisimmän piuhan päässä, ja jatketaan siten, että satula, joka on lyhyimmän piuhan päässä ilmataan viimeiseksi.
saab 90 -85
jri
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: La Tammi 17, 2004 11:55
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja jri »

Nippojen kierteistä en tiedä, ja että onko kaikissa vm -88-93 ihan samat nipat kun ei niitä kaikkia meillä ole ollut mutta ilmausjärjestys jos molemmat piirit on avattu:
1. vasen taka
2. oikea etu
3. oikea taka
4. vasen etu

Kaksi päivää aiemmin puhdista teräsharjalla nippojen juuret ja ruiskuta tunkeutujaa ( esim. CRC penetration oil, pienempi pintapaine kuin öljyä sisältävissä ruosteenirroitusöljyissä). Seuraavana päivänä vielä "sama polvelta". Avaamispäivänä varusta korjaamosi 9 mm:n pitkällä hylsyllä (ja vääntiö kans eikä tarvi olla räikkä jos joudut ostamaan).
Ja sieltä ne nousee. Ainakin minun vm -88 kässäri takana Saabin nipat aukeaa 9 mm:n avaimilla.
Ritari
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

kierteistä

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

-M87 (etukäsijarru)
etu M10x1x30 (M11)
taka M7x1x30,5 (M7)

M88- (takakäsijarru)
etu M8x1,25x35,5 (M9) kärjestä kannan reunaan n.25mm ??
taka M7x1x30,5 (M7)

Mulle ei ole vielä oikeita myyty, luettelot väittää takakäsijarrulliseen eteen samaa kuin vanhassa, kolmessa parissa satuloita _ei_ ole ollut sama, vaan tuo M8
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Suurikiitos kaikille vastanneille.
Täytyypä lähteä suihkimaan CRC:tä, jotta lähtis sitten paremmin auki.

Ilmausnipat kun ei ole kalliita, niin kaipa ne kannattaa vaan aina vaihtaa nesteenvaihdon yhteydessä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin