Tarkoitus olisi vaihtaa jarruneste ja samalla ilmausruuvit. (Tietysti edellytyksenä on että saan ne vanhat ehjinä irti.)
Muistaako joku minkäkokoiset ja kierteiset on satkun ilmausruuvit. Satulat on sitä uudempaa mallia, käsijarru ottaa taakse.
Olis kiva ostaa ne etukäteen ennenkuin ottaa vanhat irti...
Mikäs on muuten oikea ilmausjärjestys?
Jarrunippojen koot
Jarrunippojen koot
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Nippojen kierteistä en tiedä, ja että onko kaikissa vm -88-93 ihan samat nipat kun ei niitä kaikkia meillä ole ollut mutta ilmausjärjestys jos molemmat piirit on avattu:
1. vasen taka
2. oikea etu
3. oikea taka
4. vasen etu
Kaksi päivää aiemmin puhdista teräsharjalla nippojen juuret ja ruiskuta tunkeutujaa ( esim. CRC penetration oil, pienempi pintapaine kuin öljyä sisältävissä ruosteenirroitusöljyissä). Seuraavana päivänä vielä "sama polvelta". Avaamispäivänä varusta korjaamosi 9 mm:n pitkällä hylsyllä (ja vääntiö kans eikä tarvi olla räikkä jos joudut ostamaan).
Ja sieltä ne nousee. Ainakin minun vm -88 kässäri takana Saabin nipat aukeaa 9 mm:n avaimilla.
1. vasen taka
2. oikea etu
3. oikea taka
4. vasen etu
Kaksi päivää aiemmin puhdista teräsharjalla nippojen juuret ja ruiskuta tunkeutujaa ( esim. CRC penetration oil, pienempi pintapaine kuin öljyä sisältävissä ruosteenirroitusöljyissä). Seuraavana päivänä vielä "sama polvelta". Avaamispäivänä varusta korjaamosi 9 mm:n pitkällä hylsyllä (ja vääntiö kans eikä tarvi olla räikkä jos joudut ostamaan).
Ja sieltä ne nousee. Ainakin minun vm -88 kässäri takana Saabin nipat aukeaa 9 mm:n avaimilla.
Ritari
kierteistä
-M87 (etukäsijarru)
etu M10x1x30 (M11)
taka M7x1x30,5 (M7)
M88- (takakäsijarru)
etu M8x1,25x35,5 (M9) kärjestä kannan reunaan n.25mm ??
taka M7x1x30,5 (M7)
Mulle ei ole vielä oikeita myyty, luettelot väittää takakäsijarrulliseen eteen samaa kuin vanhassa, kolmessa parissa satuloita _ei_ ole ollut sama, vaan tuo M8
etu M10x1x30 (M11)
taka M7x1x30,5 (M7)
M88- (takakäsijarru)
etu M8x1,25x35,5 (M9) kärjestä kannan reunaan n.25mm ??
taka M7x1x30,5 (M7)
Mulle ei ole vielä oikeita myyty, luettelot väittää takakäsijarrulliseen eteen samaa kuin vanhassa, kolmessa parissa satuloita _ei_ ole ollut sama, vaan tuo M8
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china