Öljypumpusta kysymyksiä (triumph ja B kone)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Öljypumpusta kysymyksiä (triumph ja B kone)

Viesti Kirjoittaja V-M »

Olisikos jollakin kuvaa kyseisistä pumpuista ja hammasrattaista? Mittoja hammasrattaista?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: Öljypumpusta kysymyksiä (triumph ja B kone)

Viesti Kirjoittaja hatami »

kyseinen pumppu on epäkeskoroottori tai roottorityyppinen, ei hammasrataspumppu. päittäisvälys on 0.05-0.09mm.
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljypumpusta kysymyksiä (triumph ja B kone)

Viesti Kirjoittaja RJK »

Triumph- ja B-moottoreissa on öljypumppu virranjakajan akselin alapäässä.
H-moottorissa pumppu kampiakselin päässä hihnapyörän alla. Mittoja tai kuvia ei nyt ole esillä.

Edit: muisti pätkii, pumpun purkamisesta liian pitkä aika. Poistettu väärä tieto.
Viimeksi muokannut RJK, To Helmi 28, 2008 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljypumpusta kysymyksiä (triumph ja B kone)

Viesti Kirjoittaja jus »

Viimeksi muokannut jus, To Helmi 28, 2008 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: Öljypumpusta kysymyksiä (triumph ja B kone)

Viesti Kirjoittaja hatami »

pumpusta vielä hiukan tarkennusta. epäkeskoroottoripumppu on 2.0 l-moottorissa sekä vaihtoehtona 1.7 ja 1.85 l-moottoreille al.no:sta 9905001 ja 91600001 alkaen. pesän ja pyörijän päittäisvälys roottorityyppi 0.03-0.13mm, epäkeskotyyppi 0.05-0.09mm, pyörijän siipien ja pesän säteisvälys (yht) enint. 0.65mm, pyörijäakselin läpimitta 12.66-12.67mm, pesässä oleva pyörijäakselin reikä 12.70-12.72mm, paineenalennus vent.jousi vapaapituus 52.3mm, kokonaispuristuspituus 33.5mm, kokoonpuristusvoima 67-72N (6.8-7.3kp). Tiedot Saab korjaamo käsikirjasta vuodelta 1972.
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljypumpusta kysymyksiä (triumph ja B kone)

Viesti Kirjoittaja RJK »

Nelisiipinen roottorityyppi oli siis käytössä vain vuosimalliin 1970 asti.
En saa jus:n ilmoittamaa ensimmäistä linkkiä tällä hetkellä toimimaan.
Vastaa Viestiin