8 venttiilisessä oli vaihteistoöljyn poistoproppu ja täytettyä sai mittatikun reiästä.
Tästä en löytänyt poistoproppua, ilmeisesti imettävä tarkistusreiästä ja täytettävä
samasta. Onko näin ja onko yleensäkkään tarpeellista vaihtaa öljyjä?
Vaihteistoöljyn vaihto 16 venttiiliseen
Vaihteistoöljyn vaihto 16 venttiiliseen
9-5 Aero Wagon A -03
Re: Vaihteistoöljyn vaihto 16 venttiiliseen
Joo, ei ole tietääkseni poistotulppaa koska Saab sanoo huolto-ohjelmassa, että ei tarvitse vaihtaa vaihteistoöljyjä never ever... ainoastaan kurkkaus silloin tällöin (huoltojen yhteydessä), että siellä öljyä on.
Mittatikku voisi mielestäni olla paremmin suunniteltu. Nyt pitää olla räikkä (mulla ainakin oli pirun tiukassa) ja pitkä varsi eli työkaluja, että voi tarkastaa öljyn määrän. Kyllä minä itse ainakin haluaisin katsoa vaihteiston öljyt samalla kun katson moottoriöljyt ja muut nesteet.
Mittatikku voisi mielestäni olla paremmin suunniteltu. Nyt pitää olla räikkä (mulla ainakin oli pirun tiukassa) ja pitkä varsi eli työkaluja, että voi tarkastaa öljyn määrän. Kyllä minä itse ainakin haluaisin katsoa vaihteiston öljyt samalla kun katson moottoriöljyt ja muut nesteet.
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
Re: Vaihteistoöljyn vaihto 16 venttiiliseen
Vaihdelaatikon perälevy vaan irti ja öljyt valuvat pois.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Vaihteistoöljyn vaihto 16 venttiiliseen
Tämä on hyvä tapa. Multa on vaihdettu imemällä mutta taitaapi jäädä vielä vanhoja liemiä sinne. Ensi kerralla otatutan takaseinän irti lootasta.Frostwind kirjoitti:Vaihdelaatikon perälevy vaan irti ja öljyt valuvat pois.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001