Mitä olette mieltä, voiko tuplakaasarien synkronoinnin säätää ihan perstuntumalla? Ihmettelin kun oma tuplaysi alkoi kulkemaan varsin heikosti, kiihdytyksissä piti tarjota ryyppyä ja muutenkin käyntiääni oli laihalle säädetyn voivotteleva.
Korjaamokirjaa selaillessani ajankuluksi, sattumalta osui silmään kuva kaasarien synkronointiruuvin sijainnista, ja silloin hoksasin että minähän olin ruuvannut sitä ruuvia kuvitellessani sen olevan tyhjäkäynnin säätöruuvi. Mielessäni oli harmaa muistikuva että olin ilmeisesti ruuvannut sitä vastapäivään. Aamulla sitten kiersin samaista ruuvia kierroksen myötäpäivään ja avot, että alkoi helmi kiihtymään hienosti, oli työmatka pelkkää nautintoa kun tuntui taas hevoset olevan tallella.
Jotenkin vaan jäi itselle sellainen fiilis, että asianmukaisella välineistöllä tehtävä kaasarien synkronointi on jo sellaista hifistelyä jonka vaikutus ei välttämättä käytännössä enää näy.
Tuplakaasareiden säätö
Tuplakaasareiden säätö
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
onnistumisesta voidaan olla montakin mieltä mut miun kaverin isä joka on rassannut sabbeja monta monta vuotta sääsi miun 77 99:stä kaasarit korvakuulolta kohdilleen.....
asian varmistamiseksi käytin viel tarkistuksessa ja kohdilla oli!!!
asian varmistamiseksi käytin viel tarkistuksessa ja kohdilla oli!!!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Ite oon säätäny volvon S.U:t monesti ihan korvakuulolla, kyllä onnistuu eikä ole pikkuisen harjaantumisen jälkeen edes vaikeaa. Saabissa itellä nyt 2xsk racingit mutta niissä oon käyttäny synkka mittaria (jostain syystä
).
Asiaan hieman liittyen onko kukaan kokeillut saabissaan sss datsunin hitacheja (jaappanilainen S.U kopio joka on parempi kuin alkuperäinen), nehän on saman kokoiset kuin saabin 2x 150 strömmppä ja kävis kiinityksiltään suoraan.

Asiaan hieman liittyen onko kukaan kokeillut saabissaan sss datsunin hitacheja (jaappanilainen S.U kopio joka on parempi kuin alkuperäinen), nehän on saman kokoiset kuin saabin 2x 150 strömmppä ja kävis kiinityksiltään suoraan.
Koitin eilen tehdä lisäsäätöä ja kokeilin aina välissä miten kulkee.
Itse en ainakaan onnistunut perstuntumalla parempaa hienosäätöä tekemään, eli lähinnä löytää sen kohdan että toimii kohtalaisen hyvin. On tuossa vieläkin sitä, että yhtäkkiä kaasua reippaasti poljettaessa hieman miettii. Mutta ryyppyä ei tarvitse enää hapuilla kiihdytyksissä.
Itse en ainakaan onnistunut perstuntumalla parempaa hienosäätöä tekemään, eli lähinnä löytää sen kohdan että toimii kohtalaisen hyvin. On tuossa vieläkin sitä, että yhtäkkiä kaasua reippaasti poljettaessa hieman miettii. Mutta ryyppyä ei tarvitse enää hapuilla kiihdytyksissä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)