Turbosta vapari

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Turbosta vapari

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

?????????????????????????????????
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
venakko
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 19:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Turbosta vapari

Viesti Kirjoittaja venakko »

Saab 900i 16v kirjoitti:Ja nyt kun päästiin näihin ns."erikoisasioihin" käsiksi, niin kysynkin että onko 900 tehty nelivetona? Joskus oon kuullu tai lukenu jostain että niitä olis myös 4WD. En sitten tiedä. Vai onko jotain muuta mallia ollut. Se 97 on ainut minkä varmasti tiedän nelivetona.
Ei ole tehty nelivetona ysisatasta.
Saab 900i 16v
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Turbosta vapari

Viesti Kirjoittaja Saab 900i 16v »

niin vähän uumoilinkin... aattelinkin, että ne on vaan puheita...
Saab... Ainut millä jotain tekee!
TuPe
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:51
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Turbosta vapari

Viesti Kirjoittaja TuPe »

Mutta jos kuitenkin tulee vastaan 4wd satku niin infotkaa mua :mrgreen:
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Turbosta vapari

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Pohjalaisen Vesa on kirjoittanut näpsäkän historiikin Saab 900:sta ja löytyy ihan näiltä sivuilta: http://www.saabclub.fi/info/historia_osa5.pdf
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Turbosta vapari

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kuva
Kuva
Kuva

siinä on neliveto :wink:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Turbosta vapari

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

On niitä korimalleja ollut enemmän kuin kolme.

listaa:

sedan 2/4 ovinen
combi 3/5 ovinen
avomalli
alkupään finlandiat 5 ovisia eli combiperällä
loppupään finlandia 4 ovisina eli sedanin peräpää
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Turbosta vapari

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Jeltsin kirjoitti:Avo-Saab, eli cabriolet on tietysti vielä erikseen (se on aina 3-ovinen sedan miinus katto). Jäin itsekin nyt miettimään, että oliko vielä 3-ovisia sedaneja kovakattosena? Ei ainakaan viimeisinä vuosina.

.

ja avo ei tosiaa ole 3d miinus katto, vaan 2d-katto
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Turbosta vapari

Viesti Kirjoittaja JL »

siinä on neliveto
Mutta mistä on "varastettu" voima takapyörille?? tuossahan on ihan saabin oma laatikko moottorin alla.. :roll:

Hieno rakennelma kuitenkin.. Itsellä odottaa nelikko subaru rojektointia tuolla pihalla. Saa nähdä minkä auton kanssa tekniikan risteyttää.. :roll:
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Vastaa Viestiin