5D Finkut harvinaisia?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

tuossa b-moottorisessa (vm -80?) ei kai vielä pitäisi olla tuplavaloja takana?
kai siihen sopii 99 combin takaluukku.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

saabastelija kirjoitti:tuossa b-moottorisessa (vm -80?) ei kai vielä pitäisi olla tuplavaloja takana?
kai siihen sopii 99 combin takaluukku.
kyllä tuplavalot tuli jo 80 vuosimalliin. se kai tekee 79 vuosimallista niin halutun ja kiinnostavan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Nyt olisi hyvä 5d koppa -90 nurkissa.
Taidan säästää finkkua varten, sen koppa on kyllä käytännössä korjauskelvoton.
onkohan noissa koreissa (pituutta lukuunottamatta) muuta eroa kuin takalaatikon pohja/bensatankki?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

saabastelija kirjoitti: ja ikuisuusprojektia tuosta en halua, vie tilaakin tallissa paljon perussaabia enemmän :D
toisaalta päätöksiä pitäisi tehdä puranko pois ja saan säilytystilaa vaikka jollekin tulevalle harvinaisuudelle (esim. noppa).
eli ovatko nuo oikeasti niin harvinaisia että moiseen työhön saisi kerättyä riittävästi motivaatiota :-)
Finkut ovat harvinaisuuksia jo nyt, varsinkin 5 oviset.

Noppa sen sijaan on mahdollisesti tuleva harvinaisuus, ollut saatavilla vain Suomessa jne... Kuitenkin noppa halpana Saabin kansanautona on yhtä taltioimisen arvoinen kuin vuoden -86 Corolla eli päättele siitä kumpi enemmän taltioimisen arvoinen, finkku vai noppa. Hyvähän se on toki noppiankin säilöä jos harrastautuneisuutta riittää.

"ovatko nuo oikeasti niin harvinaisia", ja vertaat vielä noppaan, kas kun ei perus karvalackki satkuun :)
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

f-19 kirjoitti:
saabastelija kirjoitti: ja ikuisuusprojektia tuosta en halua, vie tilaakin tallissa paljon perussaabia enemmän :D
toisaalta päätöksiä pitäisi tehdä puranko pois ja saan säilytystilaa vaikka jollekin tulevalle harvinaisuudelle (esim. noppa).
eli ovatko nuo oikeasti niin harvinaisia että moiseen työhön saisi kerättyä riittävästi motivaatiota :-)
Finkut ovat harvinaisuuksia jo nyt, varsinkin 5 oviset.

Noppa sen sijaan on mahdollisesti tuleva harvinaisuus, ollut saatavilla vain Suomessa jne... Kuitenkin noppa halpana Saabin kansanautona on yhtä taltioimisen arvoinen kuin vuoden -86 Corolla eli päättele siitä kumpi enemmän taltioimisen arvoinen, finkku vai noppa. Hyvähän se on toki noppiankin säilöä jos harrastautuneisuutta riittää.

"ovatko nuo oikeasti niin harvinaisia", ja vertaat vielä noppaan, kas kun ei perus karvalackki satkuun :)
jepjep, nopat ruostuu pilalle finkun remppaa odotellessa :-)
laitan katon, ovet, tekniikan talteen ja ostan ehjän nopan vapautuneisiin tiloihin :D
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Tee mitä teet, mutta itse ainakin fiilistelen mieluummin turbosatkun kuin 8v-kaasarin ratin takana. Aina kannattaa pitää mielessä, että harrasteautolla olisi tarkoitus ajaakin ja nopalla ajaminen on.. noh... niin. :)

Hyväkorisesta satkusta saa aika paljon korjauspaloja finkkuprojektiin vaikka kori olisikin jo aika huono.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Jokke A kirjoitti:Tee mitä teet, mutta itse ainakin fiilistelen mieluummin turbosatkun kuin 8v-kaasarin ratin takana. Aina kannattaa pitää mielessä, että harrasteautolla olisi tarkoitus ajaakin ja nopalla ajaminen on.. noh... niin. :)
joo ajaa pitää.
jotkut ajaa 99:llä ja kuupallakin :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

saabastelija kirjoitti: joo ajaa pitää.
jotkut ajaa 99:llä ja kuupallakin :)
Jep, itse en vaan ainakaan saa nopasta niin erityistä ajofiilistä että viitsisin sellaista harrasteena pitää, aihiot ovat tietty nykyään (puoli-)ilmaisia. Turbosatkussa taas on "sitä jotakin" ainakin minulle. Missään nimessä ei taida kannattaa pilkkoa finkkua pidennyspaloiksi normisatkuun, kilpiin et moista viritystä saa koskaan ja auton kaikki mahdollinen arvo (oli sitten käyttö- tai museoarvo) lähtee.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Kiitos neuvoista, tuossa projektia jollekin innokkaalle:

http://kuvablogi.com/blog/1471/40/

ovista saanee hyödynnettyä rungot, helmojen kuntoa en tutkinut.

säilyy tallissa tuollaisena ainakin kesään asti, pidempäänkin jos saan hankittua lisää säilytystilaa toistaiseksi ehjille saabeilleni :-)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

f-19 kirjoitti:
saabastelija kirjoitti: ja ikuisuusprojektia tuosta en halua, vie tilaakin tallissa paljon perussaabia enemmän :D
toisaalta päätöksiä pitäisi tehdä puranko pois ja saan säilytystilaa vaikka jollekin tulevalle harvinaisuudelle (esim. noppa).
eli ovatko nuo oikeasti niin harvinaisia että moiseen työhön saisi kerättyä riittävästi motivaatiota :-)
Finkut ovat harvinaisuuksia jo nyt, varsinkin 5 oviset.

Noppa sen sijaan on mahdollisesti tuleva harvinaisuus, ollut saatavilla vain Suomessa jne... Kuitenkin noppa halpana Saabin kansanautona on yhtä taltioimisen arvoinen kuin vuoden -86 Corolla eli päättele siitä kumpi enemmän taltioimisen arvoinen, finkku vai noppa. Hyvähän se on toki noppiankin säilöä jos harrastautuneisuutta riittää.

"ovatko nuo oikeasti niin harvinaisia", ja vertaat vielä noppaan, kas kun ei perus karvalackki satkuun :)
en kai miettisi asiaa jos mulla olisi yhtä laho noppa tallissa :D
finkun arvo rahassa mitattuna ei ole kummoinenkaan, mutta jos kyseinenmalli on TODELLA harvinainen FINKUKSI niin sitten laitetaan kuntoon.

se jää nähtäväksi vaihdanko korin kokonaan vai nykyiseen puolet uutta :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja JL »

Kiitos neuvoista, tuossa projektia jollekin innokkaalle:

http://kuvablogi.com/blog/1471/40/

ovista saanee hyödynnettyä rungot, helmojen kuntoa en tutkinut.

säilyy tallissa tuollaisena ainakin kesään asti, pidempäänkin jos saan hankittua lisää säilytystilaa toistaiseksi ehjille saabeilleni
Ohoh! 8O no onhan tuohon vähän laho päässyt iskemään. :D Mutta peltiähän saa! :wink:

No juu kyllä tuossa melkoinen työmaa taitaa olla enne kuin on entisöity.. Mutta finkku on aina finkku. :roll:
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Olen JL:n kanssa samaa mieltä. Alkuperäinen on aina alkuperäinen. Saahan sitä askarrella jos haluaa ja muutella autoa lain sallimissa puitteissa, mutta ei se silti siitä enää Finkkua tee.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja JL »

Itse ainakin laittaisin jemmaan tuon finkun jos ei olisi motivaatiota laittaa. Ja jos vaikka kymmenen vuoden päästä sen kaivaisi esille jostain ladosta niin se on finkku edelleen.. tai no mitä siitä sitten onkaan jäljellä, mutta kuitenkin. :roll:
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja Svc »

Jokke A kirjoitti:Missään nimessä ei taida kannattaa pilkkoa finkkua pidennyspaloiksi normisatkuun, kilpiin et moista viritystä saa koskaan ja auton kaikki mahdollinen arvo (oli sitten käyttö- tai museoarvo) lähtee.
Ellei sitten samassa tohinassa myös finkun runkonumeron sisältävä pala pääse vahingossa vaihtumaan siihen normisatkuun... :oops:

Tälläisenkin vastaavan "vahingon" tiedän tapahtuneen jossain päin Suomea ainakin eräälle Baijerilaisen Moottori Tehtaan tuotteelle. Eikä varmasti ole ainoa vastaava tapaus.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ei taatusti ole harvinaista, mutta huonolla tuurilla siitä voi jäädä myös kiinni ja sitten tulee iso lovi lompakkoon..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin