5D Finkut harvinaisia?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Svc kirjoitti:
Jokke A kirjoitti:Missään nimessä ei taida kannattaa pilkkoa finkkua pidennyspaloiksi normisatkuun, kilpiin et moista viritystä saa koskaan ja auton kaikki mahdollinen arvo (oli sitten käyttö- tai museoarvo) lähtee.
Ellei sitten samassa tohinassa myös finkun runkonumeron sisältävä pala pääse vahingossa vaihtumaan siihen normisatkuun... :oops:

Tälläisenkin vastaavan "vahingon" tiedän tapahtuneen jossain päin Suomea ainakin eräälle Baijerilaisen Moottori Tehtaan tuotteelle. Eikä varmasti ole ainoa vastaava tapaus.
No ei tulisi pieneen mieleenkään. :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Jope kirjoitti:Ei taatusti ole harvinaista, mutta huonolla tuurilla siitä voi jäädä myös kiinni ja sitten tulee iso lovi lompakkoon..
Jos alkuperäisen korin korjaa niin peltejä pitää taatusti uusia yli puolet + vaihdelaatikko ym. pientä.
Taitaa prosentit paukkua yli.
Joka tapauksessakaan ei laillisesti kilpiin? :(
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Tuskimpa inssejä kauheesti edes kiinnostaa että paljonko peltiä on loppupeleissä vaihdettu. Rodipiireissähän aihiot tuppaa usein olemaan "pala runkoa + pala koria + maski" -tyylisiä, joihin "loput" tehdään itse. Eli vaihtaa tässäkin tapauksessa runkonumeropalan tarpeeksi isona, etteivät konttorilla röntgenissä löydä hitsisaumoja ja pidentää ehjän korin akseliväliä sen 20cm. :wink:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

hewidero kirjoitti:Tuskimpa inssejä kauheesti edes kiinnostaa että paljonko peltiä on loppupeleissä vaihdettu. Rodipiireissähän aihiot tuppaa usein olemaan "pala runkoa + pala koria + maski" -tyylisiä, joihin "loput" tehdään itse. Eli vaihtaa tässäkin tapauksessa runkonumeropalan tarpeeksi isona, etteivät konttorilla röntgenissä löydä hitsisaumoja ja pidentää ehjän korin akseliväliä sen 20cm. :wink:
Niinpä
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 5D Finkut harvinaisia?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

No pohjastahan sitä tarttis nähdä enempi kuvia ennen kuin tuosta oikein voi sanoo että onko ihan tekemätön.

Mietiskelin vaan että riittääkö yks hyvä koppa vastaavan tekemiseen, en nyt jaksa raahautuu pihalle kattomaan että meneekö tuolla finkun lattiassa yks vai kaks saumaa eli onko tuohon käytetty kaks koria että on saatu yksi pitkä.

Toki alkuperäinen on aina alkuperäinen mutta en nyt kauheesti mee moittimaan jos jollain konstilla liikenteessä olisi yksi pitkä saabi lisää.

Oma 5D on kohta levänny sen kymmenen vuotta muiden projektien alla ja siinä ei olisi ees hitsattavaa kuten tuossa tuoreemmassa joka sekään ei ole hetkeen edistyny.

Tarttis varmaan karsii jostain että sais jotain eteenpäin.

5D on melkoisesti tyylikkäämpi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin