Lambda (mitattua) vikakoodeista (mutua)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Lambda (mitattua) vikakoodeista (mutua)

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Moro. Kaverin -92 900 2.1i satkun kanssa on ongelmia.

Auto näytää checkengine valoa.

Vikakoodit antaa "imuvuoto, immu, joku"-virhettä.

Kokeiltu eri immulla ja tyhjäkäynti moottorilla(AIC) jotka varmasti ehjiä.

Check engine valo syttyy edelleenkin.

Autoon on vaihdettut tarvike lambda!, joten ajattelin vian olevan siinä.
Lambdaan menee 3 johtoa, 2valkoista johtoa, jotka samassa liittimessä, ja 1 musta johto, omalla liittimellä.

valkoiset johdot on esilämmitys, napojen yli mitattuna akkujännite (13.2v)
Musta johto (+) ja akun (-)napaan maadoitetulla jännitemittarilla sain arvoksi 0.05v?? eiköslambda arvon pitäisi olla ~0.97V??
Vai olenko se minä joka ei osaa mitata??..
Lambda arvo oli välillä moottoria ryntäyttäessä jopa negatiivinen.

Ja jos moottorin sammuttaa niin eikös lambda arvo ole silloin 0?



Käytetäänkö lambdan arvoja tyhjäkäynnillä? (kaasuläppä anturi, vai antaako vikakoodin?)

Kiitos,sori typot,on kiire.

Hyvää pääsiäistä! 8)
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lambda (mitattua) vikakoodeista (mutua)

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Lambdan testaus

Resistanssi tunnistimen 2 napaisen liittimen väliltä alle 10 Ω. Jännite ecun navan 23 ja maadoituksen välillä 0,05-1 V aaltoillen.
Tarkastus: Irrota sulake 1. Irrota lambda anturin lämmitys. Kytke V-mittari liitäntänapojen väliin ja käynnistä moottori.
Mittarin tulisi näyttää akun jännitettä. Jos ei niin tarkista harm/punainen johdin ja polttoainepumpun releen navan 87B välillä yhteys. Moottorin ollessa kylmä tarkasta resistanssi kaksinapaisesta liittimestä.
Kytke V-mittari ecun 23 ja maadoituksen välille, käynnistä moottori ja vertaa arvoihin.
Vastaa Viestiin