Penteles kun poltin tupakkia aamulla autossa ja sitten kävi joku tyrä ja se rööki tippu mun kädestä suoraan satkun mittaritaululle. No mun piti se siitä vaan napata pois, niin eikös se perkele menny siitä mittaritaulun ja sitä ympäröivän muovin välistä sisään sen kumirenkaan päälle, mikä ympäröi mittaristoa. No yritin sitä sieltä vielä kaivella, mutta se meni sitten johkin mihin lie. Onneks se oli aika lopussa, ettei sentään missään alussa. Vähän aikaa se siellä kärys tuli joka raosta sauhua... Mietin tässä vaan että mahtaakohan siitä olla siellä mitään vaaraa? En viittis sen takia repiin kojelautaa irti ja etsiä jotain natsaa. Kyllä ainakin kaikki sähköt pelaa, ettei se ainakaan piuhoja saanu pilalle.
Veemäinen se rako siinä ennen mittriston etumuovia. Vanhassa satkussa tippu kynä sinne samaan rakoon.
Että semmosta tällä kertaa... Se on helppoo kun ei osaa.
Sekö, että auton suunnittelijoiden ei pidä jättää esille kaikenlaisia rakoja.
Ongelma on siinä, että eristeet saattaa olla nipusta palaneet ja aiheuttaa myöhemmin oikkarin. Siinä kohdin on viiksien johdotus, joten oikosulku tuskin pysäyttää autoa.
Tutkiessani vm87 CAB:n johdotusta havaitsin, että sulekesuojaamaatonta + johdinta tuotiin pitkälle keskikonsoliin saakka mm. varashälytin (jota ei ihan joka autossa). Tämänkaltaiset johdot huonosti suojattuna on todelline riski.
Saab 900i 16v kirjoitti:Joo, eipä tässä nyt sillain mitään. Täytyy mun repiä se kojelauta jossain vaiheessa kuitenki pois, ku täytyy polttimoita vaihdella...
polttimon vaihtoon ei tarvitse ottaa kojelautaa pois,,,,
kaijutinritilän aukosta saa vaihettua ja mankan aukosta...
Tuo oli sen verran mielenkiintoinen tapahtumasarja, että sitä kannattaisi jopa kaupitella Hollywoodiin osaksi jotain komediaelokuvaa. Nauroin täällä ihan vedet silmissä!
Näen jo sieluni silmin kun Jim Carrey yrittää saada moottoritiellä ajaessaan savuavaa Saabia sammumaan!
NOTE: En naura sinulle, nauran kanssasi (onhan meillä sama auto)!
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
polttimon vaihtoon ei tarvitse ottaa kojelautaa pois,,,,
kaijutinritilän aukosta saa vaihettua ja mankan aukosta...
Oon kyllä yrittäny, mutta en ole onnistunu. Onko teillä jotai hyviä kikkoja siihen. Mun pitäs vaihtaa just keskelle kojelautaa polttimoita, että kuinka mankan aukosta sais....
Mankka pois,niin saat vaihdettua hyvin.Nyt en ole varma oliko tuhkakupin takanakin pääsy yhden lampun vaihtamiseen(Enkä mene pimeeseen ja pakkaseen juuri nyt katsomaan).Vaikka sorminäppäryyttä vaatiikin niin aina se kojelaudan purkamisen voittaa.
Jos nykii nuo nappulat siitä tupakansytkän vierestä veke, niin silloin saa toisenkin käden sormia apuun. Siinä lämpösäätimen luonahan on huimaavat kolme kappaletta polttimoita. Kaksi niiden nappien valaistukseen ja yksi turvavyövalolle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
pevi kirjoitti:
Tutkiessani vm87 CAB:n johdotusta havaitsin, että sulekesuojaamaatonta + johdinta tuotiin pitkälle keskikonsoliin saakka mm. varashälytin (jota ei ihan joka autossa). Tämänkaltaiset johdot huonosti suojattuna on todelline riski.
Niinpä. Jälkiasenteisia sähköjä vetäessäni laitan AINA ison sulakkeen heti akun viereen. Siitä sitten paksulla piuhalla esim takakonttiin tai kojelaudan alle jonne sitten asennetaan pieni sulakerasia tai pidin, johon laitetaan itse laitteen vaatima sulake. Näin ei tarvii jokaista jälkiasennusta tehdessään aina vetää uutta piuhaa akulta tai ranettaa rosvoliittimellä jostain tupakkisytkän takaa viidelletoista laitteelle.
se natsa on todennäköisesti tippunut sinne polkimien päällä oleva ääni eriste pahvin päälle ota se yksi ruuvi sieltä nurkasta puallin pitkseta irti ja katsela lampulla sinne mittariston alle niin löydät sen varmaan sieltä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918