Tupakki putos...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saab 900i 16v
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
Paikkakunta: Ylöjärvi

Tupakki putos...

Viesti Kirjoittaja Saab 900i 16v »

Penteles kun poltin tupakkia aamulla autossa ja sitten kävi joku tyrä ja se rööki tippu mun kädestä suoraan satkun mittaritaululle. No mun piti se siitä vaan napata pois, niin eikös se perkele menny siitä mittaritaulun ja sitä ympäröivän muovin välistä sisään sen kumirenkaan päälle, mikä ympäröi mittaristoa. No yritin sitä sieltä vielä kaivella, mutta se meni sitten johkin mihin lie. Onneks se oli aika lopussa, ettei sentään missään alussa. Vähän aikaa se siellä kärys tuli joka raosta sauhua... Mietin tässä vaan että mahtaakohan siitä olla siellä mitään vaaraa? En viittis sen takia repiin kojelautaa irti ja etsiä jotain natsaa. Kyllä ainakin kaikki sähköt pelaa, ettei se ainakaan piuhoja saanu pilalle.

Veemäinen se rako siinä ennen mittriston etumuovia. Vanhassa satkussa tippu kynä sinne samaan rakoon. :D

Että semmosta tällä kertaa... Se on helppoo kun ei osaa. :)
Saab... Ainut millä jotain tekee!
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Tupakki putos...

Viesti Kirjoittaja pevi »

Mikähän tässä oli opetus :lol:

Sekö, että auton suunnittelijoiden ei pidä jättää esille kaikenlaisia rakoja.


Ongelma on siinä, että eristeet saattaa olla nipusta palaneet ja aiheuttaa myöhemmin oikkarin. Siinä kohdin on viiksien johdotus, joten oikosulku tuskin pysäyttää autoa.

Tutkiessani vm87 CAB:n johdotusta havaitsin, että sulekesuojaamaatonta + johdinta tuotiin pitkälle keskikonsoliin saakka mm. varashälytin (jota ei ihan joka autossa). Tämänkaltaiset johdot huonosti suojattuna on todelline riski.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Saab 900i 16v
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tupakki putos...

Viesti Kirjoittaja Saab 900i 16v »

Joo, eipä tässä nyt sillain mitään. Täytyy mun repiä se kojelauta jossain vaiheessa kuitenki pois, ku täytyy polttimoita vaihdella...
Saab... Ainut millä jotain tekee!
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Tupakki putos...

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Saab 900i 16v kirjoitti:Joo, eipä tässä nyt sillain mitään. Täytyy mun repiä se kojelauta jossain vaiheessa kuitenki pois, ku täytyy polttimoita vaihdella...

polttimon vaihtoon ei tarvitse ottaa kojelautaa pois,,,,

kaijutinritilän aukosta saa vaihettua ja mankan aukosta...
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tupakki putos...

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Tuo oli sen verran mielenkiintoinen tapahtumasarja, että sitä kannattaisi jopa kaupitella Hollywoodiin osaksi jotain komediaelokuvaa. Nauroin täällä ihan vedet silmissä!

Näen jo sieluni silmin kun Jim Carrey yrittää saada moottoritiellä ajaessaan savuavaa Saabia sammumaan! :D :D :D

NOTE: En naura sinulle, nauran kanssasi (onhan meillä sama auto)!
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
Saab 900i 16v
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tupakki putos...

Viesti Kirjoittaja Saab 900i 16v »

polttimon vaihtoon ei tarvitse ottaa kojelautaa pois,,,,

kaijutinritilän aukosta saa vaihettua ja mankan aukosta...
Oon kyllä yrittäny, mutta en ole onnistunu. Onko teillä jotai hyviä kikkoja siihen. Mun pitäs vaihtaa just keskelle kojelautaa polttimoita, että kuinka mankan aukosta sais....
Saab... Ainut millä jotain tekee!
Pelle
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 18:41
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tupakki putos...

Viesti Kirjoittaja Pelle »

Mankka pois,niin saat vaihdettua hyvin.Nyt en ole varma oliko tuhkakupin takanakin pääsy yhden lampun vaihtamiseen(Enkä mene pimeeseen ja pakkaseen juuri nyt katsomaan).Vaikka sorminäppäryyttä vaatiikin niin aina se kojelaudan purkamisen voittaa.
Pelle
9000CS 2.0t -97
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Tupakki putos...

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu sieltä kautta saa myös autettua
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tupakki putos...

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos nykii nuo nappulat siitä tupakansytkän vierestä veke, niin silloin saa toisenkin käden sormia apuun. Siinä lämpösäätimen luonahan on huimaavat kolme kappaletta polttimoita. Kaksi niiden nappien valaistukseen ja yksi turvavyövalolle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1141
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tupakki putos...

Viesti Kirjoittaja meverkko »

pevi kirjoitti:
Tutkiessani vm87 CAB:n johdotusta havaitsin, että sulekesuojaamaatonta + johdinta tuotiin pitkälle keskikonsoliin saakka mm. varashälytin (jota ei ihan joka autossa). Tämänkaltaiset johdot huonosti suojattuna on todelline riski.
Niinpä. Jälkiasenteisia sähköjä vetäessäni laitan AINA ison sulakkeen heti akun viereen. Siitä sitten paksulla piuhalla esim takakonttiin tai kojelaudan alle jonne sitten asennetaan pieni sulakerasia tai pidin, johon laitetaan itse laitteen vaatima sulake. Näin ei tarvii jokaista jälkiasennusta tehdessään aina vetää uutta piuhaa akulta tai ranettaa rosvoliittimellä jostain tupakkisytkän takaa viidelletoista laitteelle.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Tupakki putos...

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

se natsa on todennäköisesti tippunut sinne polkimien päällä oleva ääni eriste pahvin päälle ota se yksi ruuvi sieltä nurkasta puallin pitkseta irti ja katsela lampulla sinne mittariston alle niin löydät sen varmaan sieltä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin