Juu, ja toinen numero vasemmalta kertoo vaihteiden lukumäärän, viisi vaihdetta.alajpa kirjoitti:Siinä nelivaihteisessa laatikossa on tyyppikilvessä merkintä: GM 457 12
Eikös tuo kolmas numero vasemmalta kerro ensiövälityksen? Eli seiska pitäisi enskan olla. Vaihteisto on vm -89 autosta.
4v. enska viisivaihteiseen??
Re: 4v. enska viisivaihteiseen??
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jaaha.. aina oppii jotakin uutta. Tuota neljävaihteisena kaupattua vitoslaatikkoa ei minulla vielä ole. Myyjä lupasi tuoda sen lähipäivinä. Häneltä sain tyyppikilven tiedot. No, pääasia kuitenkin, että siinä on se nro 7 ensiö.
Ja kiitokset myös Mertmille asennusohjeista, eipähän tarvii ihan kaikkea opetella kantapään kautta.
Ja kiitokset myös Mertmille asennusohjeista, eipähän tarvii ihan kaikkea opetella kantapään kautta.
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
No, ilmeisesti ei vielä ihan kaikki ole tiedossa? Yläratas on lukkorenkaalla kiinni. On hauskasti siellä rattaan sisällä sitten. Mitä ite olen noita enskoja katellut, niin ylärattaan laakeri voi olla huonossakin kunnossa. Maksoi Saabin varaosamyynnissä 68euroa ja sitä ei saa laakeriliikkeestä...alajpa kirjoitti:Jaaha.. aina oppii jotakin uutta. Tuota neljävaihteisena kaupattua vitoslaatikkoa ei minulla vielä ole. Myyjä lupasi tuoda sen lähipäivinä. Häneltä sain tyyppikilven tiedot. No, pääasia kuitenkin, että siinä on se nro 7 ensiö.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sain sen laatikon pari päivää sitten. Vielä en ole kerinnyt tutkia vaihteistoa sen tarkemmin, mutta viisivaihteinen se on. Myyjä oli hankkinut auton- josta laatikko on, varaosiksi ja arveli olevan nelivaihteinen, kun vitosta ei kuulemma ajaessa löytynyt.
Eli vitosvaihde ei mene päälle...toivottavasti sisältä löytyisi ehjääkin osaa.
Sen enskan aattelin nyt aluksi irrottaa ja pakin rattaat otan myös, jos ovat kunnossa.Tuossa omassa kulkineessa on pakin rattaista lohjennut muutaman hampaan kulma ja peruutusvaihde ei oikein pysy päällä.
Jospa se ylärattaan laakeri olisi ehjä.. sehän maksaa enemmän, kuin tämä minun varaosavaihteisto
Eli vitosvaihde ei mene päälle...toivottavasti sisältä löytyisi ehjääkin osaa.
Sen enskan aattelin nyt aluksi irrottaa ja pakin rattaat otan myös, jos ovat kunnossa.Tuossa omassa kulkineessa on pakin rattaista lohjennut muutaman hampaan kulma ja peruutusvaihde ei oikein pysy päällä.
Jospa se ylärattaan laakeri olisi ehjä.. sehän maksaa enemmän, kuin tämä minun varaosavaihteisto

9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Rattaat ovat erillaiset eri laatikoissa, eli ne eivät välltämättä ole vaihtokelpoisia osia eri versioiden välillä.
Olettaen että sulla on GM45614 tai GM45612 niin GM45610 tai vanhempi pakkiratas ei sovi. Niissä on erillaiset hammasprofiilit.
Nimimerkillä kokemusta löytyy...
Sulla kävi siten hyvä tuuri että sait 5vaihteisen uuden laatikon...
Olettaen että sulla on GM45614 tai GM45612 niin GM45610 tai vanhempi pakkiratas ei sovi. Niissä on erillaiset hammasprofiilit.
Nimimerkillä kokemusta löytyy...

Sulla kävi siten hyvä tuuri että sait 5vaihteisen uuden laatikon...
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear