Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
Onko noissa autoissa mitään mitään samoja osia? tehostamattomasta satkusta siis kyse ja varsinkin ohjausvaihteen vaihtokelpoisuus kiinnostaa.
Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
Ei sitten yhtään mitään samaa ole. Ite olen sovittamassa 99:iin satkun tehostettua ohjausta, eikä mikään passaa sinnepäinkään.tomaatti kirjoitti:Onko noissa autoissa mitään mitään samoja osia? tehostamattomasta satkusta siis kyse ja varsinkin ohjausvaihteen vaihtokelpoisuus kiinnostaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
900 Raidetangonpäät on samat kuin 99:ssä vm 75 alkaen.tomaatti kirjoitti:Onko noissa autoissa mitään mitään samoja osia? tehostamattomasta satkusta siis kyse ja varsinkin ohjausvaihteen vaihtokelpoisuus kiinnostaa.
Satkun ohjausvaihteen haitarikumi sopii 99:iin oikealle puolelle.
Satkun rattikin sopii sen jälkeen kun vilkunpalautuskieleke on katkaistu ratin taustasta.
Jos satku sattuu olemaan tarpeeksi vanhaa mallia (-85?) niin että raidetangon sisänivelet ovat säädettävät, niin tuurilla voivat ehkä sopia 99:iinkin.
Hammastangon tukena ohjausvaihteen oikeassa päädyssä oleva muoviholkki on ainakin samannäköinen kuiin 99:ssä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
No joo.Haaveissa olisi löytää tuohon -79 satkuun EMS:n nopea ohjausvaihde.Olihan noita satkujakin EMS:inä mutta harvinaisempia tuntuvat silti olevan.
Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
Oliko missään EMS:ssäkään nopea ohjausvaihde muissa kuin tehostetuissa?tomaatti kirjoitti:No joo.Haaveissa olisi löytää tuohon -79 satkuun EMS:n nopea ohjausvaihde.Olihan noita satkujakin EMS:inä mutta harvinaisempia tuntuvat silti olevan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
Kaikki oli tehostamattomia.Ja oli siis satkussakin nopeampi.
(3.5 kierrosta laidasta laitaan)
(3.5 kierrosta laidasta laitaan)
Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
No eikös siihen voisi laittaa tehostetun hammastangon, ja vaikka ilman tehostimen pumppua (jos ei halua tehostettua), ja liemet ulos niin ei ole raskas käännelläkään?tomaatti kirjoitti:Kaikki oli tehostamattomia.Ja oli siis satkussakin nopeampi.
(3.5 kierrosta laidasta laitaan)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
Onhan noitakin tehty.Tehostetun ohjaus on 3.7 kierrosta laidasta laitaan.
0.2 kierrosta hitaampi.
Pakko todeta taas että noi satkun tehostajat on aivan perseestä kun yrität soralla viedä.
0.2 kierrosta hitaampi.

Pakko todeta taas että noi satkun tehostajat on aivan perseestä kun yrität soralla viedä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
Pitäisikin melkein kokeilla olisiko likimainkaan järkevä ohjaus liemettömällä tehostimella. (helppoa, ei lisää öljyä pariin kuukauteen, saattaa vaan "siirtymävaiheessa" hieman riuhtoa
) Kyllä kieltämättä tulee 99:iä ikävä kun tuolla satkulla yrittää rypeä hiekkateillä.

# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
Kyllä se ohjaus on ihan ok kun ottaa liemet pois.En vaan itte tajua että mikä siinä on että kun ilman liemiä ajaa niin ohjaus saattaa käydä pykimään.Aivan kuin ottaisi vastaan tai jotain.
Ei mene mun järkeen mutta eihän tässä mitään insinöörejä ollakaan..
Saattaappi olla myös ihan "musta tuntuu juttu".
Ei mene mun järkeen mutta eihän tässä mitään insinöörejä ollakaan..
Saattaappi olla myös ihan "musta tuntuu juttu".

Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99
tehtiin kilpa-autoon nopee ohjaus: mehut pois ja siihen sylinterien putkiin muutos siten, että ilma pääsee puolelta toiselle suoraan, eikä venttiilin kautta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01