Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Onko noissa autoissa mitään mitään samoja osia? tehostamattomasta satkusta siis kyse ja varsinkin ohjausvaihteen vaihtokelpoisuus kiinnostaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tomaatti kirjoitti:Onko noissa autoissa mitään mitään samoja osia? tehostamattomasta satkusta siis kyse ja varsinkin ohjausvaihteen vaihtokelpoisuus kiinnostaa.
Ei sitten yhtään mitään samaa ole. Ite olen sovittamassa 99:iin satkun tehostettua ohjausta, eikä mikään passaa sinnepäinkään.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Viesti Kirjoittaja jus »

tomaatti kirjoitti:Onko noissa autoissa mitään mitään samoja osia? tehostamattomasta satkusta siis kyse ja varsinkin ohjausvaihteen vaihtokelpoisuus kiinnostaa.
900 Raidetangonpäät on samat kuin 99:ssä vm 75 alkaen.

Satkun ohjausvaihteen haitarikumi sopii 99:iin oikealle puolelle.

Satkun rattikin sopii sen jälkeen kun vilkunpalautuskieleke on katkaistu ratin taustasta.

Jos satku sattuu olemaan tarpeeksi vanhaa mallia (-85?) niin että raidetangon sisänivelet ovat säädettävät, niin tuurilla voivat ehkä sopia 99:iinkin.

Hammastangon tukena ohjausvaihteen oikeassa päädyssä oleva muoviholkki on ainakin samannäköinen kuiin 99:ssä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No joo.Haaveissa olisi löytää tuohon -79 satkuun EMS:n nopea ohjausvaihde.Olihan noita satkujakin EMS:inä mutta harvinaisempia tuntuvat silti olevan.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Viesti Kirjoittaja jus »

tomaatti kirjoitti:No joo.Haaveissa olisi löytää tuohon -79 satkuun EMS:n nopea ohjausvaihde.Olihan noita satkujakin EMS:inä mutta harvinaisempia tuntuvat silti olevan.
Oliko missään EMS:ssäkään nopea ohjausvaihde muissa kuin tehostetuissa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kaikki oli tehostamattomia.Ja oli siis satkussakin nopeampi.
(3.5 kierrosta laidasta laitaan)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tomaatti kirjoitti:Kaikki oli tehostamattomia.Ja oli siis satkussakin nopeampi.
(3.5 kierrosta laidasta laitaan)
No eikös siihen voisi laittaa tehostetun hammastangon, ja vaikka ilman tehostimen pumppua (jos ei halua tehostettua), ja liemet ulos niin ei ole raskas käännelläkään?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Onhan noitakin tehty.Tehostetun ohjaus on 3.7 kierrosta laidasta laitaan.
0.2 kierrosta hitaampi. :wink:
Pakko todeta taas että noi satkun tehostajat on aivan perseestä kun yrität soralla viedä.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Pitäisikin melkein kokeilla olisiko likimainkaan järkevä ohjaus liemettömällä tehostimella. (helppoa, ei lisää öljyä pariin kuukauteen, saattaa vaan "siirtymävaiheessa" hieman riuhtoa :P ) Kyllä kieltämättä tulee 99:iä ikävä kun tuolla satkulla yrittää rypeä hiekkateillä.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kyllä se ohjaus on ihan ok kun ottaa liemet pois.En vaan itte tajua että mikä siinä on että kun ilman liemiä ajaa niin ohjaus saattaa käydä pykimään.Aivan kuin ottaisi vastaan tai jotain.
Ei mene mun järkeen mutta eihän tässä mitään insinöörejä ollakaan..
Saattaappi olla myös ihan "musta tuntuu juttu". :|
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ohjauslaitteiden eroavaisuus og-900 vs 99

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

tehtiin kilpa-autoon nopee ohjaus: mehut pois ja siihen sylinterien putkiin muutos siten, että ilma pääsee puolelta toiselle suoraan, eikä venttiilin kautta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin