Jarrupalat Saab 900i 88

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
karimylly
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 10:32
Paikkakunta: Tuusula

Jarrupalat Saab 900i 88

Viesti Kirjoittaja karimylly »

Minkähän kokoinen kuusiokolo avain takajarru sylintereihin oikein
sopisi yritin tossa kesäkuussa vaihtaa palat taakse mutta en saanut
Millään ilveellä sylintereitä avattua Tavallinen kuusiokolo avain ei
oikein antanut mitään vääntö mahdollisuutta
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

korjatkaa jos olen väärässä se satula on kiinni 7mm kuusiokoloilla mut se säätö jolla jarrut säädetään on jotain aivan muuta! itselläkin oli sama homma viimekesänä käsillä ja eikä sopivaa koloavainta löytynyt 3 pakkian nurin eikä sopivaa löydy no sisälle kahvia juomaan niin huomasin pöydällä kuusiokolo avaimen joka on tarkotettu huonekalujen kasaamiseen niin sehän sopi sinne prk.......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Liukutapit 7 mm avaimella, käsijarrun säätöruuvi 4 mm.

http://www.saab9000.com/procedures/brak ... rpads.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Olipas seikkaperäinen ohje. Kuvat aina auttaa paljon..


Eikös satkuissa ja tonnareissa ole samat jarrut, ainakin joissakin vuosimalleissa?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Takajarrut ainakin samaa kamaa uudemmissa og900:ssa (satulat,palat ja levyt), etusissa on eroja, joiden saloihin ei ole tullut perehdyttyä tarkkaan. vm87 tonnarissa taisi ainakin olla sama etujarrupala, kuin uudemmilla jarruilla varustetuissa og900:ssa. Tonnarin etusatulat käy satkuun ainakin, jos kiinnitysraudatkin on mukana, mutta tonnarin joissakin malleissa on isommat männät. Liekkö etulevytkin eri silloin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Katselin tuossa biiilteeman kuvastoa, ja siellä oli myynnissä 7mm special-tool.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=19233

Vaikka bilteman työkalujen laadusta voi olla monta mieltä, niin luulen että tuo ajaa asiansa useammankin palanvaihdon ajan.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Teemu kirjoitti:Katselin tuossa biiilteeman kuvastoa, ja siellä oli myynnissä 7mm special-tool.

Vaikka bilteman työkalujen laadusta voi olla monta mieltä, niin luulen että tuo ajaa asiansa useammankin palanvaihdon ajan.
Joo, minulla on tuollainen, kyllä sillä sain takaa liukutapit auki vaikka olivat todella jumissa. Ei ollut avaimesta kiinni auki saaminen. Lämpöä kyllä jouduin antamaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin