Ei taida katittoman LH-ruiskun ohjeet päteä jos Eskillä on katillinen Lucas. Eikä tuo ohje päde LH:nkaan, tuo 380 ohjearvo neuvotaan säätämään vaan siinä tapauksessa jos seos on niin pahasti pielessä että menee yli pakokaasuanalysaattorin näyttöalueen. Silloin säädetään 380 kohdalle, minkä jälkeen säädetään pakokaasuanalysaattorin näyttämän mukaan tyhjäkäyntiseos kohdalleen.dimebak kirjoitti:mittaa immun pinnit onko vastus oikea. Navat 3 ja 6, vastus 380 ohmia. Jos ei ole niin pyöritä pyöreän suojan alla olevaa ruuvia.
Ostinpa 900 ässän
Re: Ostinpa 900 ässän
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ostinpa 900 ässän
Eipä taida sytyttää, harvoin hajoaa totaallisesti vaan jämähtää johonkin lukemaan.Eski kirjoitti:Jep, täytyy käydä testerissä. Eikös risan lambdan pitäisi sytyttää CE-valo..?
Eski
Kunnon pystyy kattoon yleismittarillakin helposti, mittari kiinni muistaakseni valkoiseen johtoon ja arvon pitäisi vaihdella nopeaan. Lämpimällä koneella tietenkin ja samalla voi kattoa että että lambdan esilämmitykselle tulee sähköt, pun. ja musta piuha.
Väreistä en mene takuuseen.
Hajonnu bensanpaineensäädinkin tekee kivaa extraa ja sitten tietenkin viallinen alipainesäädin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ostinpa 900 ässän
Enpä tullut ajatelleeksi tuota. Olen kait pitäny tuota osm:n kirjaa yleispätevänä kirjana 16-venasille satkuille.jus kirjoitti:Ei taida katittoman LH-ruiskun ohjeet päteä jos Eskillä on katillinen Lucas. Eikä tuo ohje päde LH:nkaan, tuo 380 ohjearvo neuvotaan säätämään vaan siinä tapauksessa jos seos on niin pahasti pielessä että menee yli pakokaasuanalysaattorin näyttöalueen. Silloin säädetään 380 kohdalle, minkä jälkeen säädetään pakokaasuanalysaattorin näyttämän mukaan tyhjäkäyntiseos kohdalleen.dimebak kirjoitti:mittaa immun pinnit onko vastus oikea. Navat 3 ja 6, vastus 380 ohmia. Jos ei ole niin pyöritä pyöreän suojan alla olevaa ruuvia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ostinpa 900 ässän
Eski, oliko sulla lambda viallinen vai mikä oli korkean kulutuksen takana? Mulla näyttäis, että olis ottanu viimeisellä satasella siinä 15-17 litraa sadalle.
Käykö nuo Official service manualin ohjeet myös tuolle lambdalle joka on Lucas-varustetussa autossa?
Käykö nuo Official service manualin ohjeet myös tuolle lambdalle joka on Lucas-varustetussa autossa?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ostinpa 900 ässän
Enpä ole vielä ehtinyt käydä testerissä, joten en tiedä...
Eski
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Muistin, että olit ostanut Biltemasta jarrusatulat. Jokos olet asentanut ne? Mulla ku näyttäis olevan kans aihetta vaihtaa, kun toisessa on pientä takertelua.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ostinpa 900 ässän
Jep, ostin Biltemasta etujarrusatulat. Ne olivat tehdasuudet täysin käsittelemättömällä pinnalla, joten vedin niihin mustaa Foliatec-maalia pintaan.
Jarruremontin yhteydessä todettiin, että takajarrusatuloista ei saanut mäntiä tarpeeksi sisään, että olisi saanut uudet palat paikalleen, joten hain pilipalista myös takajarrusatulat. Ne olivatkin kunnostettuihin runkoihin tehdyt ja valmiiksi maalatut. Eli nyt ässässä on joka nurkassa pilipalin jarrusatulat ja toistaiseksi ovat toimineet erittäin hyvin ja kelpasivat myös katsastuskonttorilla. Ovat kyllä sen verran edulliset satulat, että vanhojen ruosteisten satuloiden kunnostaminen ei enää kannata.
Eski
Jarruremontin yhteydessä todettiin, että takajarrusatuloista ei saanut mäntiä tarpeeksi sisään, että olisi saanut uudet palat paikalleen, joten hain pilipalista myös takajarrusatulat. Ne olivatkin kunnostettuihin runkoihin tehdyt ja valmiiksi maalatut. Eli nyt ässässä on joka nurkassa pilipalin jarrusatulat ja toistaiseksi ovat toimineet erittäin hyvin ja kelpasivat myös katsastuskonttorilla. Ovat kyllä sen verran edulliset satulat, että vanhojen ruosteisten satuloiden kunnostaminen ei enää kannata.
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Kattelin tuosta aiempaa, että niissä ei tullut kuin liikkuvat osat ja ilmeisesti liukutappien kumet. Loput ilmeisesti pitää ollaa vanhoja tai jostain purettuja. Pitänee ilmeisesti hommata vaikka rommarilta etusatulat joista saa tarvittavat tilpehöörit.
Tuosta liemestä millä poistit ruosteet vanhoista osista, mitä se oli ja mistä sitä saa ostaa?
Btw., kuvan mukaan satuloissa näyttäis olevan keltapassivointi päällä.
Tuosta liemestä millä poistit ruosteet vanhoista osista, mitä se oli ja mistä sitä saa ostaa?
Btw., kuvan mukaan satuloissa näyttäis olevan keltapassivointi päällä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ostinpa 900 ässän
Jep, liukutappien haitarikumit vaikuttivat niin kovilta/muovisilta, että ostin PCS:ltä Scantechin korjaussarjan, jossa oli selvästi pehmeämmät kumit.
Sitruunahappoa saa pikkupussissa apteekista, tuollaiseen ämpärilliseen riittävä määrä maksaa muutaman euron.
Etusatulat olivat käsittelmättömät, takasatulat ihan samanlaiset kuin vaihtosatulat muissakin tarvikeliikkeissä.
Eski
Sitruunahappoa saa pikkupussissa apteekista, tuollaiseen ämpärilliseen riittävä määrä maksaa muutaman euron.
Etusatulat olivat käsittelmättömät, takasatulat ihan samanlaiset kuin vaihtosatulat muissakin tarvikeliikkeissä.
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Okei. Pitääpä laittaa nuo hankinnan alle niin saa nuo jarrut vaihdettua vaikka niissä nyt ei mitään vikaa taida ollakaan (toivottavasti).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ostinpa 900 ässän
Kokeilitko kiertää männän säätöruuvia sieltä satulan takaa? Jos meinaan on joskus jouduttu säätämään mäntää lähemmäksi sitä ruuvia kiertämällä niin ei painu mäntä tarpeeksi pohjaan uusia paloja laitettaessa. Itselle on muutaman kerran päässyt käymään juurikin noin että palat eivät sovi. Sitten alkaa hirveä noituminen ennen kuin muistaa sen ruuvin.Eski kirjoitti:Jarruremontin yhteydessä todettiin, että takajarrusatuloista ei saanut mäntiä tarpeeksi sisään, että olisi saanut uudet palat paikalleen
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: Ostinpa 900 ässän
Eikös se mäntä juuri siitä sisään vedetäkkin?JL kirjoitti:Kokeilitko kiertää männän säätöruuvia sieltä satulan takaa? Jos meinaan on joskus jouduttu säätämään mäntää lähemmäksi sitä ruuvia kiertämällä niin ei painu mäntä tarpeeksi pohjaan uusia paloja laitettaessa. Itselle on muutaman kerran päässyt käymään juurikin noin että palat eivät sovi. Sitten alkaa hirveä noituminen ennen kuin muistaa sen ruuvin.Eski kirjoitti:Jarruremontin yhteydessä todettiin, että takajarrusatuloista ei saanut mäntiä tarpeeksi sisään, että olisi saanut uudet palat paikalleen
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ostinpa 900 ässän
PCS:n Pete totesi säätöruuvin pyörivän tyhjää, joten luotin hänen arvioon, ja hain suosiolla pilipalista uudet satulat...
Eski
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Hmm.. Voi ollakkin juu. Ruuvista olen kuitenkin joutunut kääntämään.Saabinsti kirjoitti:Eikös se mäntä juuri siitä sisään vedetäkkin?
Aaaha selvä homma.Eski kirjoitti:PCS:n Pete totesi säätöruuvin pyörivän tyhjää, joten luotin hänen arvioon, ja hain suosiolla pilipalista uudet satulat...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Ostinpa 900 ässän
vähän otsikkoa sivuten. löytyykö joltain 900s:sän kulutus lukemia mitä ohjekirja ilmoittaa. itseltä löytyy -90 vuoden ohjekirja eikä siinä ole mainintaa koko matalapaine turbosta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918