-88 satku katsastuskuntoon

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lateksi
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Tammi 20, 2008 22:36

-88 satku katsastuskuntoon

Viesti Kirjoittaja lateksi »

Terve
Pari pientä juttua ajattelin katsastusta varten tarkistaa satkusta kun sain rohkaisevasti jo päästömittaustodistuksen käteen käsittääkseni melko hyvillä arvoilla:
CO 1,8 %
HC 100ppm
lambda 0,992

Valoista sellainen tuli mieleen, että voisiko tuota konepeltiä käyttää jossain määrin valojen koron säätöön vai pitäisikö luottaa vain siihen, että katsastuksessa saavat pyöriteltyä kohdalleen. Onko tuohon jotain kikkaa?

Entä miten seisontajarrun säätö tapahtuu kun takana on levyjarrut?

Onko muita vinkkejä mitä tuollaisesta kannattaisi itse vilkaista ennen kuin leimalle vie? Vetonivelen murrokset kyllä raksuu aika kovaa pyörien ollessa vinossa ja vedon ollessa päällä, mutta kuuluvatko ns. tarkastettaviin kohteisiin, eli voiko saada niistä hylsyn?

Kiitos vastauksista
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: -88 satku katsastuskuntoon

Viesti Kirjoittaja jus »

lateksi kirjoitti:miten seisontajarrun säätö tapahtuu kun takana on levyjarrut?
Käsijarru takana on samanlainen kuin Saab 9000:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 10#p281910
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 26#p512226
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... rpads.html

Vaijeri ensin oikealle kireydelle (vipu 1 mm satulan tapista), sitten satulasta tulpan alta säätöruuvista 4 mm kuusiokoloavaimella, myötäpäivään kiristyy).

Jarrusatuloissa on automaattisäätö, jonka pitäisi toimiessaan pystyä kompensoimaan paljon kuluminen niin ettei ruuviin tarvitse koskea muulloin kuin jarrupaloja vaihdettaessa.

Valojen suuntausta voit itse mittailla tasaisella maalla seinän vieressä, tarvitaan mittanauha, konepellistä ei ole apua.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=93424#p93424

Jarrujen ja valojen tarkistamisen lisäksi voi yrittää tutkia pallonivelet edestä ja tietysti ne ruosteet. Ruksuttavat vetonivelet kannattaa vaihtaa vaikkei niistä hylkäysperusteeksi taida ollakaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin