-85 Satkun johtosarjat murenevat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Re: -85 Satkun johtosarjat murenevat

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

voihan berhana. tämä saatais sitten tosiaankin selittää sen että miks mun -85 turbo pätkii syöttöä tiukemmassa vasemmalle päin kaarteessa. siel on varmaan joku johto hapertunu tai hinkkaantunu ja ottaa maihin. kun bensapumppu ainakin toimii.
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: -85 Satkun johtosarjat murenevat

Viesti Kirjoittaja pevi »

Samaa hapertumista olen itsekin havainnut vm87 16V turbossa. Paljaat johtimet ja suojasukkakin oli hapertunut. Suojasukka oli niin korppua, että siitä sai saada haavankin käsiin taivutellessa.
Yllättävää oli, että johtimia seuraamalla ja suojasukkaa purkaamalla alkoi löytyä ihan tervepintaista tavaraa, johon sitten saattoi tehdä jatkoksen ja korvata liittimet/johdot uudemman purkuauton vastaavilla.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: -85 Satkun johtosarjat murenevat

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

stara kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Miun 99:in sähköistyksissä käyttämäni ilmeisesti -84 johtosarja teki tepposet. Johdotukset kun oli nippusiteellä tossa moottorikorvakossa kiinni, niin startin herätejohdosta mureni kuoret ja johto otti suoraan moottorin korvakkoon. Tuhosin kaksi virtalukonpohjaakin, ennenkuin hoksasin, missä vika. Se vielä oli sopivanlainen kontakti, että yhteys löytyi toisinaan... :roll:
siis piuha oli hetkellisesti/ toisinaan oikosulussa maihin ja lie ilman sulaketta ( koska luulisi sulakkeen palavan), ylivirta oli sitten virtalukonpohjalle liikaa, näinkö.......

aika kettumainen piuha, teetti kummasti hartaita konttausharjoituksia.
Juu. Siis nuissa monissa johdoissa ei ole sulaketta. 99:ssä taisi olla jopa niin, ettei ajovaloillakaan ole sulaketta, niinkuin 900:ssa jo on. Se on hyvä muistaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: -85 Satkun johtosarjat murenevat

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mertmi kirjoitti:99:ssä taisi olla jopa niin, ettei ajovaloillakaan ole sulaketta, niinkuin 900:ssa jo on.
Juuei. Siis ei sulakkeita lähi- eikä kaukovalolla. Ne sulakkeet olisivat aikanaan pelastaneet isän 99:stä valoreleen kun "joku" teki vähän kytkentöjä. :oops:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Vastaa Viestiin