-85 Satkun johtosarjat murenevat
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
Re: -85 Satkun johtosarjat murenevat
voihan berhana. tämä saatais sitten tosiaankin selittää sen että miks mun -85 turbo pätkii syöttöä tiukemmassa vasemmalle päin kaarteessa. siel on varmaan joku johto hapertunu tai hinkkaantunu ja ottaa maihin. kun bensapumppu ainakin toimii.
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Re: -85 Satkun johtosarjat murenevat
Samaa hapertumista olen itsekin havainnut vm87 16V turbossa. Paljaat johtimet ja suojasukkakin oli hapertunut. Suojasukka oli niin korppua, että siitä sai saada haavankin käsiin taivutellessa.
Yllättävää oli, että johtimia seuraamalla ja suojasukkaa purkaamalla alkoi löytyä ihan tervepintaista tavaraa, johon sitten saattoi tehdä jatkoksen ja korvata liittimet/johdot uudemman purkuauton vastaavilla.
Yllättävää oli, että johtimia seuraamalla ja suojasukkaa purkaamalla alkoi löytyä ihan tervepintaista tavaraa, johon sitten saattoi tehdä jatkoksen ja korvata liittimet/johdot uudemman purkuauton vastaavilla.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: -85 Satkun johtosarjat murenevat
Juu. Siis nuissa monissa johdoissa ei ole sulaketta. 99:ssä taisi olla jopa niin, ettei ajovaloillakaan ole sulaketta, niinkuin 900:ssa jo on. Se on hyvä muistaa.stara kirjoitti:siis piuha oli hetkellisesti/ toisinaan oikosulussa maihin ja lie ilman sulaketta ( koska luulisi sulakkeen palavan), ylivirta oli sitten virtalukonpohjalle liikaa, näinkö.......Mertmi kirjoitti:Miun 99:in sähköistyksissä käyttämäni ilmeisesti -84 johtosarja teki tepposet. Johdotukset kun oli nippusiteellä tossa moottorikorvakossa kiinni, niin startin herätejohdosta mureni kuoret ja johto otti suoraan moottorin korvakkoon. Tuhosin kaksi virtalukonpohjaakin, ennenkuin hoksasin, missä vika. Se vielä oli sopivanlainen kontakti, että yhteys löytyi toisinaan...
aika kettumainen piuha, teetti kummasti hartaita konttausharjoituksia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: -85 Satkun johtosarjat murenevat
Juuei. Siis ei sulakkeita lähi- eikä kaukovalolla. Ne sulakkeet olisivat aikanaan pelastaneet isän 99:stä valoreleen kun "joku" teki vähän kytkentöjä.Mertmi kirjoitti:99:ssä taisi olla jopa niin, ettei ajovaloillakaan ole sulaketta, niinkuin 900:ssa jo on.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11