900i piristys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
beeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Joulu 31, 2006 12:00

Re: 900i piristys

Viesti Kirjoittaja beeba »

Omaan sabaan on vaihdettu kaikki sytkänosat ja suodattimet paitsi bensansuodatin ja seokset säädetty kuntoon, niin eipä toi ole piristyny yhtää :D
sämpylä
Marshall
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Maalis 22, 2008 14:58

Re: 900i piristys

Viesti Kirjoittaja Marshall »

jusmä kirjoitti:
talvisaabisti kirjoitti:
Puristuspaineet mitataan silleen, et jonku tulpan tilalle yks mitta-anturi ja startilla pyöritetää konetta? Tietäs vaa et mistä saa tollaset vempeleet.
Tollasen yksinkertaisen puristuspainemittarin saa varmaan jokaisesta autotarvikeliikkeestä parilla kympillä.
Jep eli tulpat irti, yhteen reikään mittari (akku kunnossa) ja kaasupohjassa sahataan, ja kototaan mitä arvoja saa mistäkin pytystä, ei se mittaus kaikkee kerro, mut näkeepähän onko sylinterit tasaiset puristuksiltaan. mutta lievää venttiilin fuskaamista jne ei sillä oikein selville saa, ohivuotomittauksella saa paremmat selvitykset, mut se on jo melkein korjaamolaite.

Jos nyt oikein tiedän niin kolmen tulpan pitäis olla paikallaan kun mitataan puristuksia sillä mittarilla? Tulpan hatut vain pois ja sit yks tellen kaikki pytyt läpi sillä. Niin saa todellisen puristus-suhde lukeman ku pysyy puristukset siellä pytyssä. Ja mittari ottaa ylös huippuarvon.
Joo no veikkaan et tos on tapahtunu ajatusvirhe.. Tottakai ne kaikki muut tulpat on sit normaalisti paikallaan.
jusmä
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Huhti 24, 2008 16:55

Re: 900i piristys

Viesti Kirjoittaja jusmä »

talvisaabisti kirjoitti: Noh jos pientä viriä haluu, kansi irti ja vajaan millin madallus,samalla kattoo venttiilien kunto, kanavat ainakin minun kannessa oli tehtaan jäljiltä ihan ok, niille en siloituksia juuri tehnyt, lähinnä venttiilin seetirenkaan jouhevuus kanavaan kannattaa kattoo..
Olikos ruiskussa valupakosarja?, henkistä tehon-nousua voisi saada kaasarimallin peltisarjalla. ja suurempaa henkistä kasvua ottamalla keskiäänenvaimentimen pois, sitä jää vain kaksi läpivirtaus vaimenninta.
Onko tuo kannen lasku vaikea operaatio ? Paljonko sen laskeminen maksaa suunnilleen koneistamolla? Onko mahdoton tehtävä aloitelijalle ? miten sitten jos otan kannen irti niin sen asentaminen takaisin, miten nokkien säätö sun muut ? Ettei mene vaan huonommaksi koko auto :D
Vastaa Viestiin