katittoman T16:n seoksen säätö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

katittoman T16:n seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kävin hakemassa cabbeen tänään passia pakokaasuista, eikä millään tahtonut mennä alla 3,5 CO arvo. Kun flekti hurahti päälle, niin sitten putosi, että sai printin.

Voikos katittoman T16 koneen seoksia säätää siitä IMM:n kyljessä olevasta ruuvista? Sellaista tietoa sain, mutta kertokaapa, miten asia on. Omaa kokemusta ei ole. Muuten kaikki arvot olivat OK, eli seos rikkaalla.

Auto on siis -91 mallin OG 900 T16 cabbe ajettu 88.000 km ja seissyt talven tallissa.
# 419 Vesa Pohjalainen
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: katittoman T16:n seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja mart96 »

niin muistaakseni omassa Aerossa ne säädettiin juuri sieltä.
Boschin diagnostiikkassa se tehtiin ja oli arvot alussa myös vääriä.
Mulla tiedysti vanhempi auto, kun sulla. Mutta ilman kattia Bosch 2.2 ruiskulla
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: katittoman T16:n seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Mikähän ruuttasysteemi tuossa -91 mallissa on? :oops:
# 419 Vesa Pohjalainen
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: katittoman T16:n seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Mikähän ruuttasysteemi tuossa -91 mallissa on? :oops:
Hyvä kysymys. Vuosimalli -91 ja turbo viittaa Lucakseen joissa näkemistäni aina on kyllä ollut katti ja lambda. Mutta tosiaan jos nyt on ko. autossa Boschin ruisku ilman kattia niin viittaa kovasti LH-Jet 2.2:een? Onko tekniikka alkuperäinen?
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: katittoman T16:n seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja mart96 »

no jos ilmamassamittari on se metallikuoressa ....005 loppuinen, niin on sama ruisku periaattessa, mikä mulla eli 2.2
Muissa ruiskuissahan on erinumeroinen IMM....
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: katittoman T16:n seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

f-19 kirjoitti:
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Mikähän ruuttasysteemi tuossa -91 mallissa on? :oops:
Hyvä kysymys. Vuosimalli -91 ja turbo viittaa Lucakseen joissa näkemistäni aina on kyllä ollut katti ja lambda. Mutta tosiaan jos nyt on ko. autossa Boschin ruisku ilman kattia niin viittaa kovasti LH-Jet 2.2:een? Onko tekniikka alkuperäinen?
Juu, on se. Auto on kilvitetty alunperin Ahvenanmaalla, skisi siis katiton.
# 419 Vesa Pohjalainen
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: katittoman T16:n seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

katsoppa lukeeko immussa lucas vai bosch?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6671
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: katittoman T16:n seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja Eski »

Katsottiin viikonloppuna, että Vesan cabbessa on todellakin Lucasin ruisku. Lienee aika erikoinen yhdistelmä tuo Lucas ilman kattia.

Eski
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: katittoman T16:n seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no en ole kyllä ennen moista kuullut!
onko siinä lambda jo kuitenkin? onko 14 vai 14.1 vai mikä? minkä väriset suuttimet?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: katittoman T16:n seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Jostain muistelisin lukeneeni, että ainakin Britteihin olisi moisia katittomia Lucaksia mennyt. Voin tosin muistaa väärinkin...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8268
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: katittoman T16:n seoksen säätö

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla auttoi arvoihin uudet tulpat (NGK BCP7EVX, förstås), ilmanputsari ja säädin immun ohjearvoon. Autoni on tosin katilla. Kuten jo aiemmin oli puhetta, että Lucas säätää melko lailla polttoaineensyöttöä joten tuota immun ohjearvoon säätämistä olen itsekin alkanut pitämään melko lailla lähtökohtana josta tuo säätö alkaa. Anyway, käynti ainakin parani ja polttoaineenkulutuskin on ihan kohtuullista 10-12 litran välillä talvella olleen likimain 16 litran kulutukseen verrattuna.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin