katittoman T16:n seoksen säätö
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
katittoman T16:n seoksen säätö
Kävin hakemassa cabbeen tänään passia pakokaasuista, eikä millään tahtonut mennä alla 3,5 CO arvo. Kun flekti hurahti päälle, niin sitten putosi, että sai printin.
Voikos katittoman T16 koneen seoksia säätää siitä IMM:n kyljessä olevasta ruuvista? Sellaista tietoa sain, mutta kertokaapa, miten asia on. Omaa kokemusta ei ole. Muuten kaikki arvot olivat OK, eli seos rikkaalla.
Auto on siis -91 mallin OG 900 T16 cabbe ajettu 88.000 km ja seissyt talven tallissa.
Voikos katittoman T16 koneen seoksia säätää siitä IMM:n kyljessä olevasta ruuvista? Sellaista tietoa sain, mutta kertokaapa, miten asia on. Omaa kokemusta ei ole. Muuten kaikki arvot olivat OK, eli seos rikkaalla.
Auto on siis -91 mallin OG 900 T16 cabbe ajettu 88.000 km ja seissyt talven tallissa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: katittoman T16:n seoksen säätö
niin muistaakseni omassa Aerossa ne säädettiin juuri sieltä.
Boschin diagnostiikkassa se tehtiin ja oli arvot alussa myös vääriä.
Mulla tiedysti vanhempi auto, kun sulla. Mutta ilman kattia Bosch 2.2 ruiskulla
Boschin diagnostiikkassa se tehtiin ja oli arvot alussa myös vääriä.
Mulla tiedysti vanhempi auto, kun sulla. Mutta ilman kattia Bosch 2.2 ruiskulla
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: katittoman T16:n seoksen säätö
Mikähän ruuttasysteemi tuossa -91 mallissa on? 

# 419 Vesa Pohjalainen
Re: katittoman T16:n seoksen säätö
Hyvä kysymys. Vuosimalli -91 ja turbo viittaa Lucakseen joissa näkemistäni aina on kyllä ollut katti ja lambda. Mutta tosiaan jos nyt on ko. autossa Boschin ruisku ilman kattia niin viittaa kovasti LH-Jet 2.2:een? Onko tekniikka alkuperäinen?Vesa Pohjalainen kirjoitti:Mikähän ruuttasysteemi tuossa -91 mallissa on?
Re: katittoman T16:n seoksen säätö
no jos ilmamassamittari on se metallikuoressa ....005 loppuinen, niin on sama ruisku periaattessa, mikä mulla eli 2.2
Muissa ruiskuissahan on erinumeroinen IMM....
Muissa ruiskuissahan on erinumeroinen IMM....
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: katittoman T16:n seoksen säätö
Juu, on se. Auto on kilvitetty alunperin Ahvenanmaalla, skisi siis katiton.f-19 kirjoitti:Hyvä kysymys. Vuosimalli -91 ja turbo viittaa Lucakseen joissa näkemistäni aina on kyllä ollut katti ja lambda. Mutta tosiaan jos nyt on ko. autossa Boschin ruisku ilman kattia niin viittaa kovasti LH-Jet 2.2:een? Onko tekniikka alkuperäinen?Vesa Pohjalainen kirjoitti:Mikähän ruuttasysteemi tuossa -91 mallissa on?
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: katittoman T16:n seoksen säätö
katsoppa lukeeko immussa lucas vai bosch?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: katittoman T16:n seoksen säätö
Katsottiin viikonloppuna, että Vesan cabbessa on todellakin Lucasin ruisku. Lienee aika erikoinen yhdistelmä tuo Lucas ilman kattia.
Eski
Eski
Re: katittoman T16:n seoksen säätö
no en ole kyllä ennen moista kuullut!
onko siinä lambda jo kuitenkin? onko 14 vai 14.1 vai mikä? minkä väriset suuttimet?
onko siinä lambda jo kuitenkin? onko 14 vai 14.1 vai mikä? minkä väriset suuttimet?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: katittoman T16:n seoksen säätö
Jostain muistelisin lukeneeni, että ainakin Britteihin olisi moisia katittomia Lucaksia mennyt. Voin tosin muistaa väärinkin...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: katittoman T16:n seoksen säätö
Mulla auttoi arvoihin uudet tulpat (NGK BCP7EVX, förstås), ilmanputsari ja säädin immun ohjearvoon. Autoni on tosin katilla. Kuten jo aiemmin oli puhetta, että Lucas säätää melko lailla polttoaineensyöttöä joten tuota immun ohjearvoon säätämistä olen itsekin alkanut pitämään melko lailla lähtökohtana josta tuo säätö alkaa. Anyway, käynti ainakin parani ja polttoaineenkulutuskin on ihan kohtuullista 10-12 litran välillä talvella olleen likimain 16 litran kulutukseen verrattuna.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001