Alalistojen irroitus???
Alalistojen irroitus???
Miten lähtee alalistat irti kyljistä etulokasuojien etuosasta ja takalokasuojien takaosasta? Yritin ottaa vetämällä irt,mutta ei kyllä lähtenyt vaikka käytti reilusti voimaa. Enkö sittenkään uskaltanut vetää tarpeeksi kovaa? Niin sehän tietenkin on selvää, että tarkoitus olisi laittaa ne myös ehjänä takaisin maalauksen jälkeen. Auto on siis 900:n ja sitä vanhempaa pystynokka -mallia vm.-86.
ei lähe vetämällä
Joo sen mäkin osaan tässä heti sanoo, wettä ei todellakaan lähe vetämällä ainakaan ehjänä pois.
On joskus kans tehny mieli irroittaa toi osa, ja katellu ooon sitä kiinnitystä. Eli ei lähe vetämällä ehjänä. Aika tukevasti on kiinni.
On sitten jääny irrottamatta kun en oo viittiny sitä listaa ottaa pois turhan takia (se lista saattas kärsiä).
On joskus kans tehny mieli irroittaa toi osa, ja katellu ooon sitä kiinnitystä. Eli ei lähe vetämällä ehjänä. Aika tukevasti on kiinni.
On sitten jääny irrottamatta kun en oo viittiny sitä listaa ottaa pois turhan takia (se lista saattas kärsiä).
Et oo kokeillu millään lastalla ottaa niitä pois?
Koska oot viemässä maalaukseen niin ei haittaa varmaan jos pientä jälkeä maalipintaan irroituksen yhteydessä tulee.
Mä otin tuosta mun vanhasta i8:sta joskus listan pois, muistelisin että käytin lastaa apuna.
PS. Kannattaa yrittää ottaa lista mahdollisimman suorassa pois, eli ettei taivuttele sitä paljoa. Nimittäin siitä helposti tulee sellainen "mutrunen".
Koska oot viemässä maalaukseen niin ei haittaa varmaan jos pientä jälkeä maalipintaan irroituksen yhteydessä tulee.
Mä otin tuosta mun vanhasta i8:sta joskus listan pois, muistelisin että käytin lastaa apuna.
PS. Kannattaa yrittää ottaa lista mahdollisimman suorassa pois, eli ettei taivuttele sitä paljoa. Nimittäin siitä helposti tulee sellainen "mutrunen".
pikku korjaus/tarkennus
Joo niin muuten näissä pytykeulan 900 SAABeissahan on muuten vanhemmissa ne listat ja uudemmisssa sellaiset ``puskurin jatkeet.´´
Taikka miten ny asina ilmaisisi. Mulla ei oo sellasia listoja vaan on se uudempi versio.
Siinä vanhemmassa missä on sellatteet listat kuin ovissakin, nin ne on varmaan liimattui kiinni sellaisilla tarroilla.
Kyllä niiden pitäsi irrota sopivalla lastalla avustamalla.
No ei oo kylläkään itellä kokemusta.
Taikka miten ny asina ilmaisisi. Mulla ei oo sellasia listoja vaan on se uudempi versio.
Siinä vanhemmassa missä on sellatteet listat kuin ovissakin, nin ne on varmaan liimattui kiinni sellaisilla tarroilla.
Kyllä niiden pitäsi irrota sopivalla lastalla avustamalla.
No ei oo kylläkään itellä kokemusta.
JEP!!! Pystylammpuisen ns. puskurinjatkeet lähtee silleen irti, että ota (eli kaiva) se koristelista pois siitä puskurin jatkeesta (lähtee parhaiten siten, että nostat toisesta päästä listan pään näkösille ja vedät listan pois urasta), sen alta paljastuu joko ristipää- tai torxruuvit (riippuu vuosimallista), edessä kaksi ja takana kolme, jotka sitten ruuvaat pois ja saat jatkeen "kätten väliin". Lokasuojassa on vastakappaleena muovi, eli puskurin jatke ei ole suoraan lokasuojaan ruuvattu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Meikäläinen huomasi tuossa taannoin, että automaalaamokaan ei vaivautunut irroittamaan listoja, vaan olivat suojanneet listat ja sitten maalanneet ovet. Että näin se käy...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:Meikäläinen huomasi tuossa taannoin, että automaalaamokaan ei vaivautunut irroittamaan listoja, vaan olivat suojanneet listat ja sitten maalanneet ovet. Että näin se käy...

-dimebak-