RAkas ysisatkuni

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Pelle
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 18:41
Paikkakunta: Järvenpää

RAkas ysisatkuni

Viesti Kirjoittaja Pelle »

Nyt on talous sen verran reilassa,että voin harkita rakkaan Saabini liikenteen saattamista rosvojen hävyttömän ilkivallan jälkeen.
Siispä kaipaisin hieman apua/neuvoa.
Kuinka paljon alumiinikannesta voi silpaista ettei aiheuta mekaanisia vammoja?0,5mm,1mm,1,5mm?Tuohan tietty selviää kun nappaan kannen irti ensin.
Mutta asiaan.Tarvitsisin sen vaihdekeppihässäkän täydellisenä,mutta vaikka ilman virtalukkoa.Keppikin on ehjä,mutta jalkatilassa.Toinen mahdollisesti tarvittava olisi vesiletku lämppäriltä tuplakaasari-imusarjalle,imusarja Zenitheineen kun on aivan joutilaana kellarikomerossa ja kansirempan yhteydessä vaihtuisi samalla vaivalla.Tuplakaasarit ja kannen madallus kummasti piristäisivät vanhaa ysisatkua.Ei ole tosiaan aikomustakaan tehdä mitään rakettia,käyttöpeli kun on.Mutta pieni piristys olisi paikallaan.
Hauskaa keväänjatkoa!
T.Pelle
Jäsennro 3247
Pelle
9000CS 2.0t -97
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: RAkas ysisatkuni

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Meikäläisen kaasarisatkussa on tällä hetkellä millin madallettu kansi, että sen verran ainakin voi silpaista.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
tumppu
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Elo 28, 2006 12:29
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: RAkas ysisatkuni

Viesti Kirjoittaja tumppu »

Pelle kirjoitti:Tarvitsisin sen vaihdekeppihässäkän täydellisenä,mutta vaikka ilman virtalukkoa.
Jos 90:stä käy tuo hässäkkä, niin http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=70357
Toinen mahdollisesti tarvittava olisi vesiletku lämppäriltä tuplakaasari-imusarjalle
Itse tein toimivan "patentin" ysikymppiin vastaavalle imusarjalle, mutta satkussa taitaa olla erilaiset letkut? Voin kuitenkin laittaa kuvia viimeistään maanantaina, jos se jotain auttaisi :)
- Tuomas -
"Tärkeintä vaan on, että on joku paikka missä olla."
Pelle
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 18:41
Paikkakunta: Järvenpää

Re: RAkas ysisatkuni

Viesti Kirjoittaja Pelle »

Vesiletkussa pitää olla ysikympin ja satakahdekankympin mutka,tuplakaasarin imusarjassa kun jäähdytys tulee kakkos- ja kolmospytyn valistä.Letkulla asiaa ei voi hoitaa,menisi ruttuun.Kuparimutkia voisi harkita,muttä tarvii varmaan kysyä paikalliselta Saab-jälleenmyyjältä.Hinta voi yllättää positiivisestikin.Vaihteensiiräjän ja yläpään tiivistesarjan sain tänään.Uskokaa tai älkää,ostin ne paikallisella R-kioskilla.Pitää vaan avata suunsa oikeassa paikassa,Sattui olemaan sairaseläkkeellä oleva Saab-asentaja samaan aikaan ostoksilla.Tiivistesarja ja vaihteensiirtäjäpaketti ilman vuirtalukkoa 40€,ei paha.Kannen oikaisu taas onnistuu paikallisella koneistamossa niinikään parilla kympillä.Nyt ei puutu kuin inspiraatuio.Kunhan kankkunen hellittää,niin sitten... :lol:
Pelle
9000CS 2.0t -97
Vastaa Viestiin