JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Tein heräte ostoksen ja tilasin JT:n dp:n. Orkkis pillin purkasin pois ja uutta osaa kummastelin, kun sitä ei oltukaan krympätty ahtimeen sopivaksi. Oletteko käytäneet jotain helmeä ahtimen ja putken välissä vai miten? Paljaanahan se ei siellä menesty...
Sitten jotkut ovat jo värkänneet akun takakonttiin. Riittäkö 25mm2 monisäikeine kaapeli? Akkukotelon kanttootan luultavimmin rosterista ja leikkaan reijän kontin ohjaan ja upotan sen rosterilaatikon pohjan läpi. Sit vain kantatuista reunasta poppareilla ja sikamassalla kiinni.
Sitten jotkut ovat jo värkänneet akun takakonttiin. Riittäkö 25mm2 monisäikeine kaapeli? Akkukotelon kanttootan luultavimmin rosterista ja leikkaan reijän kontin ohjaan ja upotan sen rosterilaatikon pohjan läpi. Sit vain kantatuista reunasta poppareilla ja sikamassalla kiinni.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Itsellä on ollut harkinnassa akun siirto konttiin mutta nyt kun K-jetti on saneerattu pois, niin kuskin puolella konehuoneessa olisi juuri sopiva tila eikä työtä tarvitsisi tehdä juurikaan.
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Minulla ei ole mitään turbon ja JT:n downpipen välissä ja vuotaahan se kylmänä...
Itse laitoin 35mm hitsauskaapelista virtapiuhan (paljon halvempaa kuin thyyning-virtakaapelit). Aeron akkuprojektista löytyy jotain juttua tuolta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... a&start=58
Eski
Itse laitoin 35mm hitsauskaapelista virtapiuhan (paljon halvempaa kuin thyyning-virtakaapelit). Aeron akkuprojektista löytyy jotain juttua tuolta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... a&start=58
Eski
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Samaa mietin myös, se olisi kyllä tosi helppoa. Joku taso vain pitää värkätä ja kaapeleita jatkaa. Mutta halu siirtää painoa takapaksiin ja tehdä tilaa konehuoneeseen ilmanottoputkistoa varten vei voiton. Mikään kisapatentti tuo ei kyllä ole,kun painoa tulee lisää kuitenkin enemmän verrattuna akun sirtoon oikealta vasemmalle. Mutta jos ratapäivillä ajaa vaikka ilman hattuhyllyä....Hessu kirjoitti:Itsellä on ollut harkinnassa akun siirto konttiin mutta nyt kun K-jetti on saneerattu pois, niin kuskin puolella konehuoneessa olisi juuri sopiva tila eikä työtä tarvitsisi tehdä juurikaan.
Viimeksi muokannut e0000333, Pe Touko 02, 2008 21:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Eski kirjoitti:Minulla ei ole mitään turbon ja JT:n downpipen välissä ja vuotaahan se kylmänä...
Itse laitoin 35mm hitsauskaapelista virtapiuhan (paljon halvempaa kuin thyyning-virtakaapelit). Aeron akkuprojektista löytyy jotain juttua tuolta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... a&start=58
Eski
No samallalailla ajattelin laittaa omankin putken aluksi kiinni, mutta joku kartioprikka sinne olisi kiva löytää. Täytyy käydä pengastamassa paikallisessa miestentiimarissa. Valuryssänmutkassa oli pahalainen valussa itsessään se tiivistysrengas ja se ei luonnollisesti ole irrotettavissa....
On muuten tuossa JT:n lambdalähdöllisessä DP:ssä se lambadan paikka tyhmästi alaspäin sojottamassa...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Itsekkin lykkäsin akun konttiin
http://www.jobori.net/saabclub/displayi ... =98&pos=30
http://www.jobori.net/saabclub/displayi ... =98&pos=31
En raaskinut upotusta tehdä akulle, kun se olisi kuitenkin ruvennut ruostumaan sieltä. Tein tuohon pohjavanerissa olevaan reikään toisen satkun takakontin pohjalevystä semmosen 2cm korotetun kohdan, joten se ei käyttöä haittaa.
Käytin 50mm2 hitsauskaapelia, maksoi jotain 8€ metri tingittynä, siihen työkoneen sulakerasia ja iso sulake 15€, sekä akkukengät 2,5€/kpl.
Kannattaa lykätä suoraan paksumpaa kaapeli, hinnassa ei juurikaan eroa ja ihan helposti sille löytyi reitti takapaksiin. Tuo 50mm2 riittääkin sitten jo aivan varmasti.
Läpivientikohtiin ja muihin kannattaa jotain puutarhaletkua vaikka laittaa suojaksi.
http://www.jobori.net/saabclub/displayi ... =98&pos=30
http://www.jobori.net/saabclub/displayi ... =98&pos=31
En raaskinut upotusta tehdä akulle, kun se olisi kuitenkin ruvennut ruostumaan sieltä. Tein tuohon pohjavanerissa olevaan reikään toisen satkun takakontin pohjalevystä semmosen 2cm korotetun kohdan, joten se ei käyttöä haittaa.
Käytin 50mm2 hitsauskaapelia, maksoi jotain 8€ metri tingittynä, siihen työkoneen sulakerasia ja iso sulake 15€, sekä akkukengät 2,5€/kpl.
Kannattaa lykätä suoraan paksumpaa kaapeli, hinnassa ei juurikaan eroa ja ihan helposti sille löytyi reitti takapaksiin. Tuo 50mm2 riittääkin sitten jo aivan varmasti.
Läpivientikohtiin ja muihin kannattaa jotain puutarhaletkua vaikka laittaa suojaksi.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Niin ja sulake oikeaan päähän johtoa. Eräs paikallinen (n.30v.) super-amis oli vetänyt akulta konetilasta piuhan vahvistimelle peräkonttiin. Hieno hifi-liikkeestä ostettu läpinäkyvä sulakekotelo sulakkeineen oli asennettu hienosti vahvistimen viereen!
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Joo tuo sulake varmasti unohtuukin monilta, ainakin aloittelevalta poppisasentajalta. Ei oo kivaa, kun bitumit alkaa savuta lattiamattojen alla.... Upotus on kyllä mun vaihtoehto. Autolle ei ajeta talvella ollenkaan joten ruostuminen ei ongelma. Sinkkimaalilla ja bitumimassalla sekin kyllä hoituu. Rosterilaatikon varmaan massaan ohuelti ulkopuoleltakin, ettei näytä niin tyhmältä...
Mites oletteko ottaneet maan akulta sitten siihen keskipalkkiin?
Toivottavasti tuohon DP:iin löytyy varaosaliikkeestä ratkaisu. Se on tässä projektissa nyt se ainut harmaa-alue noitten äänenvaimentajien kanssa. Kyllä sinne varmaan kaksi vaimentajaa pitää laittaa. Muuten tulee liian infernaaliset mölinät. Pari kappaletta esim. simonsin pyöreitä 2,5" pönttöjä maksaa kuitenkin 110eur paikallisessa. Ja tyhmää ostaa samanlaiset muutenkin. Jos löytyisi pakoputki osastolta tsäkällä joku tavallinen walkerin 2,5" suora pönttö....
Mites oletteko ottaneet maan akulta sitten siihen keskipalkkiin?
Toivottavasti tuohon DP:iin löytyy varaosaliikkeestä ratkaisu. Se on tässä projektissa nyt se ainut harmaa-alue noitten äänenvaimentajien kanssa. Kyllä sinne varmaan kaksi vaimentajaa pitää laittaa. Muuten tulee liian infernaaliset mölinät. Pari kappaletta esim. simonsin pyöreitä 2,5" pönttöjä maksaa kuitenkin 110eur paikallisessa. Ja tyhmää ostaa samanlaiset muutenkin. Jos löytyisi pakoputki osastolta tsäkällä joku tavallinen walkerin 2,5" suora pönttö....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
motonetistä ainakin saa noita tiivisteitä siihen väliin, hinta oli joku 3e luokkaa..
kyllä se hyvin yhdellä pitkällä ohuella pöntöllä menee joka helppo sijoittaa "kartaani"tunneliin
kyllä se hyvin yhdellä pitkällä ohuella pöntöllä menee joka helppo sijoittaa "kartaani"tunneliin
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
"käytin 50mm2 hitsauskaapelia, maksoi jotain 8€ metri tingittynä, siihen työkoneen sulakerasia ja iso sulake 15€, sekä akkukengät 2,5€/kpl."
Mistäs ostit työkonesulakerasian ja sulakkeen? Pitäisi itellekkin laittaa sulake tuohon akkukaapeliin... Eihän se akku ole ollut kontissa kun kohta jo 3 vuotta ilman sulaketta ;D.
Mistäs ostit työkonesulakerasian ja sulakkeen? Pitäisi itellekkin laittaa sulake tuohon akkukaapeliin... Eihän se akku ole ollut kontissa kun kohta jo 3 vuotta ilman sulaketta ;D.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Ostin sulakerasian+sulakkeen ihan paikallisesta autovaraosa putiikista.
Menet vaan paikkakuntasi isoimpaan auto-osa kauppaan ja pyydät edullista isoa sulaketta+rasiaa.
Maan otin itse suoraan akulta oikealle päin, poraten reijän vaan raakasti sinne sivulla menevään peltiin. Maalien hionta, rengasliitin johtoon ja kuparipastaa väliin.
Menet vaan paikkakuntasi isoimpaan auto-osa kauppaan ja pyydät edullista isoa sulaketta+rasiaa.
Maan otin itse suoraan akulta oikealle päin, poraten reijän vaan raakasti sinne sivulla menevään peltiin. Maalien hionta, rengasliitin johtoon ja kuparipastaa väliin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
- Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
- Viesti:
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Mulla on ässässä 250A sulake heti akkukotelon vieressä. 150A sulake ei kestänyt starttia.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Taitaa olla 150A, hyvin on riittänyt, puoli vuotta jo starttaillut.Mimmi kirjoitti:Minkäskokoinen päävirtasulakkeesi on?
Löytyy tuolle rasialle vissiin lähemmäs 300A asti.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Tossa meidän vanhaa juttua mm. sulakkeen koosta:Mimmi kirjoitti:Sinulla se sulake on aika rajoilla, näin pikaisesti laskettuna.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2Asulak%2A
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: JT:n downpaipin naittaminen ahtimeen ja akku takapaksiin
Voihan se olla. No eipä ole varasulaketta vielä ainakaan tarvinnut.tema kirjoitti:Tossa meidän vanhaa juttua mm. sulakkeen koosta:Mimmi kirjoitti:Sinulla se sulake on aika rajoilla, näin pikaisesti laskettuna.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2Asulak%2A
Eihän siitä mitään haittaa ole, vai?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713