Onko sulle koskaan tullut tunnetta, että sua kusetetaan?Turbo16 kirjoitti:Samaa väitti yhä tuo paikallinen että vaikka esitteiden mukaan näin asia onkin, mutta erillistuennassa homma on hieman erillainen, mutta nooh en minä näistä mitään tiedä vaikka alalla olenkin..
Pitää käydä testaamassa radalla ja sittenhän sen näkee..
Vaikka eihän nuo tosiaan mitään ole verrattuna Bilsteiniin
Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Jokapäivä tuon kanssa teen hommia ja tiedän kyllä ettei kuseta tietty jos se asiasta tietää enemmän kuin sinä niin voi olla et kusettaatema kirjoitti:Onko sulle koskaan tullut tunnetta, että sua kusetetaan?Turbo16 kirjoitti:Samaa väitti yhä tuo paikallinen että vaikka esitteiden mukaan näin asia onkin, mutta erillistuennassa homma on hieman erillainen, mutta nooh en minä näistä mitään tiedä vaikka alalla olenkin..
Pitää käydä testaamassa radalla ja sittenhän sen näkee..
Vaikka eihän nuo tosiaan mitään ole verrattuna Bilsteiniin
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Täällä näyttäis moni haukkuvan noita Lesjöön jousia.. Minä tilasin Speedpartsilta Kilenin eli "Lesjöön" madallusjouset ja Bilsteinin sport iskunvaimentimet, ja nyt pienten testilenkkien jälkeen olen enemmän kuin tyytyväinen. Mutkiin taittuu mukavasti eikä pieni soratienpätkäkään saa hampaita irtoamaan. Vappuna ajeltiin vaimon ja kolmen lapsen kanssa, eikä renkaat osuneet kaariin kertaakaan vaikka ET 25 vanteilla ne tulevat sentin verran ulos kaarista. ainakin tuohon minun 4-ov. Sedaniin ne passasivat kuin nenä päähän, kuva nähtävissä "Alustan päivitystä" viestiketjussa OG alueella.
Ville Uusitalo #3509
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Omassa ei ole Lesjöjä, mutta useammassa kaverin autossa on. On vähän sellainen fiilis, että ongelma on usein liian löysät iskarit jos ajettavuus ei tyydytä. Esim; f-19:sen autossa tuntuu kuinka iskari ei jaksa tappaa jousen liikettä. TuPella oli samat jouset, mutta KYB:in Gas-a-just:eilla. Jälkimmäinen setti oli selkeästi parempi aktiivista ajamista silmällä pitäen. Kommentoikoot henkilöt itse lisää kun on tuhansia kilometrejä enemmän kokemusta.vilaho kirjoitti:Täällä näyttäis moni haukkuvan noita Lesjöön jousia.. Minä tilasin Speedpartsilta Kilenin eli "Lesjöön" madallusjouset ja Bilsteinin sport iskunvaimentimet, ja nyt pienten testilenkkien jälkeen olen enemmän kuin tyytyväinen. Mutkiin taittuu mukavasti eikä pieni soratienpätkäkään saa hampaita irtoamaan. Vappuna ajeltiin vaimon ja kolmen lapsen kanssa, eikä renkaat osuneet kaariin kertaakaan vaikka ET 25 vanteilla ne tulevat sentin verran ulos kaarista. ainakin tuohon minun 4-ov. Sedaniin ne passasivat kuin nenä päähän, kuva nähtävissä "Alustan päivitystä" viestiketjussa OG alueella.
Omassa on Saabin Sportti-alusta. Kovan nopeusluokan matalammilla profiileilla aika ihana ajaa, mutta löysillä talvipalloilla kaamea. Talvirenkaiden kanssa renkaat tekevät miltei kaiken työn eikä jousitus osallistu toimintaan juuri ollenkaan. Auto alkaa luikerrella ja kiertyä vaakatasossa. Mukavuus on ok hyvällä pinnoilla, syheröisellä pinnalla pintakovuus on todella raastavaa.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Kävin hakeen motonetistä nää turbon vakio etujouset ja cc:n vahvistetut takajouset. Takajousia ei hyllystä löytynyt joten ne saan vasta x-päivän kuluttua. Kuitenkin, nyt eteen vaihdettiin noi turbon vakiot ja takapää on siis vielä vanhoilla lässähtäneillä jousilla. Etupää nousi ihan hullusti, siis varmaan 30-40mm. Johtuuko se tosta vielä tuunaamattomasta takapäästä ts. vetääkö se etupäätä noin paljon ylöspäin, hyvä ettei pää mahdu renkaan ja kaaren väliin.
Jostain oon vielä lukenut, muistanko väärin että kannattiko tällä jousisetillä laittaa sinne takajousien yläpäähän n. sentin vahvuinen kumilämiskä hyvän balanssin aikaansaamiseksi ( ettei perä laahaa)? Iskareita ei oo vielä vaihdettu. Kyseessä on 3D CC vapari. WTF...
-samso
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
-samso
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Itsellänikin on ihan hyvät kokemukset 5d og:ssa lesjöistä gas-a-justien kanssa. Kulkee kuin juna raiteilla, eli karreominaisuudet on mainiot. Lisäksi lähiseudun tiet muistuttavat kynnöspeltoa, mutta silti noilla on "mukava" ajella sitä pitkin.
Itse olen omaani hieman mietiskellyt noita Spaxin säädettäviä iskareita ja jousia. Toistaseksi en ole keltään kuullut minkäännäköistä kommenttia noista.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itse olen omaani hieman mietiskellyt noita Spaxin säädettäviä iskareita ja jousia. Toistaseksi en ole keltään kuullut minkäännäköistä kommenttia noista.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Muistaakseni Tuomaksella taisi olla nuo Spaxin säädettävät?haffu kirjoitti: Itse olen omaani hieman mietiskellyt noita Spaxin säädettäviä iskareita ja jousia. Toistaseksi en ole keltään kuullut minkäännäköistä kommenttia noista.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Olisi itselläkin iskarien vaihto ajankohtainen joten heitetään tähän pari kysymystä...
Kyb vs. Bilstein. Bilsteinistä ei taida olla kenelläkään pahaa sanottavaa, mutta toisaalta onko niitä juuri kenelläkään? (kovasta hinnasta johtuen?) Ovatko Bilsteinit niin paljon Kybejä paremmat, että pystyisi itselleen hintaeron perustelemaan? Onko ajettavuuden lisäksi eroja kestävyydessä? Erään autoalan ammattilaisen kanssa juttelin ja hänellä ainakin oli huonoja kokemuksia Kybin kestävyydestä oman tojotansa alla. Jos Bilstein kestää tuplasti pidempään Kybiin verrattuna, niin eikö silloin tuplasti(?) kalliimpi hinta ole saatu takaisin...
Kyb vs. Bilstein. Bilsteinistä ei taida olla kenelläkään pahaa sanottavaa, mutta toisaalta onko niitä juuri kenelläkään? (kovasta hinnasta johtuen?) Ovatko Bilsteinit niin paljon Kybejä paremmat, että pystyisi itselleen hintaeron perustelemaan? Onko ajettavuuden lisäksi eroja kestävyydessä? Erään autoalan ammattilaisen kanssa juttelin ja hänellä ainakin oli huonoja kokemuksia Kybin kestävyydestä oman tojotansa alla. Jos Bilstein kestää tuplasti pidempään Kybiin verrattuna, niin eikö silloin tuplasti(?) kalliimpi hinta ole saatu takaisin...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Itse olen tässä tilaamassa Bilstein sporteja, kun maahantuojalla ei ollut noita Gyb GAJ -vaimentimia varastossa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Itsellä myös satkussa alla melko uudet lesjöt ja ihan uudet Sachsin kaasut. Olen myös sitä mieltä että jouset ovat liian jäykät ja iskarit löysät. Tuntuu aina välillä että keula raapaisee maata kun satkussa on pitkät ylitykset akseliväliin nähden ja auto heijaa kuinka milloinkin. Tärinää ja hyppyytystä silti piisaa, eli jos jotenkin löytyisi pehmeämmät jouset jotka ei olisi ihan niin korkeat kuin vakiot niin hyvä. Arvosteluasteikko saattaa olla hivenen kriittinen koskapa varsinainen käyttöauto on Citikka, joten rautajousista ei voi puhua samana päivänäkään
Tasaisessa maantieajossa välittyvä tärinä ja pompotus on jotain sellaista, jota ei suvaitse kun kerran on tottunut alustaan joka pystyy sen pois suodattamaan.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
JuHem kirjoitti:Olisi itselläkin iskarien vaihto ajankohtainen joten heitetään tähän pari kysymystä...
Kyb vs. Bilstein. Bilsteinistä ei taida olla kenelläkään pahaa sanottavaa, mutta toisaalta onko niitä juuri kenelläkään? (kovasta hinnasta johtuen?) Ovatko Bilsteinit niin paljon Kybejä paremmat, että pystyisi itselleen hintaeron perustelemaan? Onko ajettavuuden lisäksi eroja kestävyydessä? Erään autoalan ammattilaisen kanssa juttelin ja hänellä ainakin oli huonoja kokemuksia Kybin kestävyydestä oman tojotansa alla. Jos Bilstein kestää tuplasti pidempään Kybiin verrattuna, niin eikö silloin tuplasti(?) kalliimpi hinta ole saatu takaisin...
![Kuva](http://i236.photobucket.com/albums/ff290/vilaho/Kuva055.jpg)
Tuostapa näkee aika hyvin tuon paksuuseron Bilstein Sport vs. Sachs (kumpikohan tuo nyt on.. 18v vanha vakioiskari) Luulisi ainakin vähän vaikuttavan kestävyyteen ja toimintaan muutenkin.
Ville Uusitalo #3509
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Paljonko muuten kustansi Bilsteinit? Luultavasti PCS:n kautta hommasit?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
En hommannut PCS:n kautta, koska asustelen tässä toisella puolen rajaa eli Haaparannalla. Tilasin iskarit, jouset sekä kirkkaat etu- ja sivuvilkut suoraan Speedpartsilta. Koko paketti maksoi n. 650€ sisältäen 15% alennuksen, koska kuulun ruotsin 900klubbeniin.Frostwind kirjoitti:Paljonko muuten kustansi Bilsteinit? Luultavasti PCS:n kautta hommasit?
Sitten ihmetystä noista jousista..
![Kuva](http://i236.photobucket.com/albums/ff290/vilaho/Etujousi.jpg)
Etujouset, uusi ja vanha
![Kuva](http://i236.photobucket.com/albums/ff290/vilaho/takajousi.jpg)
Takajouset, uusi ja vanha
Ihmetyttää tuo takajousien pituus... Sarjanhan pitäisi olla 25mm (turboa) madaltava.
![Kuva](http://i236.photobucket.com/albums/ff290/vilaho/Kuva.jpg)
Ainakin auto asettui hyvään tasapainoon...
Ville Uusitalo #3509
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Mä oon ajellu nyt 4 vuotta ja ~45tkm Lesjöillä + Bilsteineillä. Ei sinänsä pahaa sanottavaa, ei arkiajoon ainakaan liian kivireki, talvella en ole ajanut kun kyseessä on kesäauto, rata-ajoa en ole käyny kokeilemassa, jotain pikkuteitä on tullu "joskus vedeltyä vähän reippaammin". Eniten alkaa tosiaan hämäämään kulahtaneet takapään puslat. Makuasioita ja komporomissejähän nämä on, niinku yleensä kaikki.
KTM SD
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Hienoa että uskalletaan suhteuttaan siihen miten voi olla, vaikka itse olenkin enemmän toisella laidallaHessu kirjoitti:Itsellä myös satkussa alla melko uudet lesjöt ja ihan uudet Sachsin kaasut. Olen myös sitä mieltä että jouset ovat liian jäykät ja iskarit löysät. Tuntuu aina välillä että keula raapaisee maata kun satkussa on pitkät ylitykset akseliväliin nähden ja auto heijaa kuinka milloinkin. Tärinää ja hyppyytystä silti piisaa, eli jos jotenkin löytyisi pehmeämmät jouset jotka ei olisi ihan niin korkeat kuin vakiot niin hyvä. Arvosteluasteikko saattaa olla hivenen kriittinen koskapa varsinainen käyttöauto on Citikka, joten rautajousista ei voi puhua samana päivänäkäänTasaisessa maantieajossa välittyvä tärinä ja pompotus on jotain sellaista, jota ei suvaitse kun kerran on tottunut alustaan joka pystyy sen pois suodattamaan.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84